Ana sayfa İnternet Kitlelere ulaştıran site: Youtube

Kitlelere ulaştıran site: Youtube

143
0

10 yıl içinde neler oldu sonrası için neler olacak?

İnternet dünyasında 2000’lerin en büyük projesi dendiğinde şüphesiz çoğumuzun aklına Youtube örneği gelir.  Facebook, Myspace gibi sosyal ağların da patlamasına ön ayak olan video paylaşım sitesi, internet aleminde birçok site unutulurken ayakta kalmayı başaran ender projelerden birisi oldu.
Bir anda büyüdü
Bir garajda eğlence amaçlı olrak kurulan Youtube, sosyal ağların  da etkisiyle daha 10. yaşını doldurmadan kocaman bir şirkete dönüştü. Hatta milyar dolarlık anlaşma ile el değiştirdi; 1,6 milyar dolar karşılığında Google’a satıldı. Video paylaşım sitesi bu satışla birlikte çokça konuşulmaya başlandı. En fazla kafa yorulan konuların başında ise yasal olmayan vidoların eklendiği ve bunun bir hayli can sıkacağı geliyordu. Ancak beklentilerin aksine fazla bir hukuksal problem yaşanmadı ve şirket reklam veren sayısını ve kârlılığını her geçen gün katladı.
 
Sosyal ağlarla harika uyum
Youtube’u benzerlerinden ayırarak farklılaşmasını sağlayan en büyük özelliği ise sosyal ağlara video ekleyebilmesi. Facebook, Myspace, Blogspot gibi en önemli paylaşım sitelerine Youtube aracılığı ile video içeriği ekleyebilmek sitenin bu atılımı yapmasındaki en önemli etken oldu.  Bir rakam telaffuz etmek gerekirse, Youtube, dünya çapında günde ortalama 1 milyar dakika izlenme oranı yakalayan astronomik bir TV halini aldı.

 

 

  Youtube’un dopingi: Dijital teknoloji
Fotoğraf makineleri ve video kameraların dijital teknolojiyle geçmesiyle düşen fiyatlar ise siteye tam anlamıyla doping etkisi yaptı. 

Teknolojiyi ucuza alma imkanı yakalayan internet kullanıcıları, kendi çektikleri videoları profillerine ekleyerek izleyicisi tüm dünya olan devasa bir kitleye ulaşma şansı yakaladı. Hatta son 3-4 senedir kaliteleri üst düzeye çıkan cep telefonu kameraları ve webcamler ile home video kavramı internet jargonunda yerini aldı.

Tabii bu gelişime paralel olarak bir kavram daha ortaya çıktı: sivil gazetecilik.  özellikle Irak savaşında sivillerin yüklediği videolar, İran’da reformcular ile muhafazakar kesimin çatışmasına yönelik görüntüler tüm dünyaya youtube ile ulaştı.  İran’ın bu dönemde ülke dışına görüntü servis etmemesi Youtube’un ne derece önemli bir medya alanı olduğunu bir kez daha gösterdi. Sadece sivil gazeteci olmak için değil, yaptığı çalışmalarla ün kazanmak isteyenler için de Youtube müthiş bir mecra oldu.  
Son örneği ise yaptığı kısa filmi Yotube’a ekleyerek 30 milyon dolarlık Hollywood anlaşması şansını yakalayan Fede Alvarez.

 

Tek olumsuz yanı profesyonel video içeriği
Rakiplerinden en büyük eksikliği profesyonel video eksikliği olan Youtube, 2010 yılında buna da el atma konusunda çalışmalara başladı.  İlk olarak geniş ekrana sahip internet bağlantılı televizyonlar için Youtube XL devreye girecek.  En büyük hedef ise Justin TV uStream gibi internet üzerinde canlı yayın yapan sitelerin pastasından pay kapmak. Bu konuda hummalı bir çalışma içine giren Youtube, U2 konserini 10 milyon kişiye canlı izletmeyi başararak yeni planındaki iddiasını test etmiş de oldu.

 

ESET Banner_700x80 Bellatrix technotoday

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here