Hashtagler, sosyal medyada paylaşılan gönderilerin etkileşim oranını arttırmaya ve büyük kitlelere ulaşmaya yardımcı olduğu artık bilinen bir gerçektir. Bunları kullanarak içeriklerinizi benzer içeriklerle eşleştirilmesine yardımcı olursunuz. Keşfete düşüren hashtagler ise genel kitleye hitap ederek yükselen hesaplar için birebir seçimlerdir.
Gönderileriniz paylaşımdan sonra hedef kitlenize yeterince ulaşmıyorsa muhtemelen kullandığınız etiketler gönderinizi iyi temsil etmiyordur. Daha genel bir kullanıcı kitlesine ulaşmak için hangi hashtagleri kullanmanız gerektiğini sizinle paylaşacağız ama bunlara geçmeden önce hashtagler hakkında bir bilgilendirme yapmak gerekiyor.
Instagram’da Hashtag Nedir?
Instagram’da hashtag, gönderi çaıklamalarında hashtag işaretinden (#) sonra gelen kelime ya da ifadelerdir. Bu işareti kullanmak, Instagram içeriğinizi belirli bir kategoriye yerleştirir ve gönderinizin uygulamada daha kolay bulunmasını sağlar.
Bir gönderide 15-30 hashtag kullanabilirsiniz ama normal kullanımın dışına çıkmak istemiyorsanız 3-5 aralığında tutmanız önerilir.
Instagram’da Hashtagler Neden Kullanılır?
- Gönderileri daha fazla insana ulaştırır. Sadece gönderileri kullandığınız anahtar kelimeleri aratan kişilerin önüne çıkarmakla kalmaz, bununla beraber Instagram algoritmasını geliştirmeye de yardımcı olur.
- Gönderileri kategorilere ayırır. Örneğin giyimle ilgili bir gönderinin açıklamasında kullanılan #giyim etiketi, o gönderinin giyim kategorisinde olduğunu gösterir.
Keşfete Düşüren Hashtagler Listesi
- #instagood
- #love
- #aşk
- #sanat
- #güzellik
- #moda
- #mutluluk
- #takip
- #tbt
- #repost
- #takibetakip
- #selfie
- #arkadaş
- #aile
- #sahil
- #kedi
- #cat
- #kopek
- #giyim
Yukarıda yer alan hashtagler genel kullanıcı kitlesine hitap eden ve bu nedenle de diğer pek çok hashtage kıyasla Instagram’da daha popüler hashtaglerdir. Seyahat, teknoloji ve moda gibi belirli alanlara yönelik en popüler hashtagleri merak ediyorsanız aşağıdaki etiketleri inceleyebilirsiniz.
Seyahat ve Doğa İçin Hashtagler
- #doğa
- #nature
- #manzara
- #keşfet
- #keşif
- #macera
- #yeşil
- #doğafotoğrafçılığı
- #seyahat
- #seyahataşkı
- #gezme
- #kore
İşletme ve Pazarlama İçin Hashtagler
- #b2b
- #c2b
- #b2c
- #work
- #işletme
- #girişim
- #pazarlama
- #eticaret
- #sosyalmedya
- #girişimcilik
Yiyecek ve İçecek İçin Hashtagler
- #food
- #yemek
- #yiyecek
- #diyetyemek
- #kahve
- #çay
- #içecekaltlığı
- #bardak
- #yemekodasıtakımı
- #tavukyemekleri
Fitness / Vücut Geliştirme / Spor İçin Hashtagler
- #fitness
- #gym
- #workout
- #fit
- #sağlık
- #antrenman
- #spor
- #motivasyon
- #body / #bodybuilding
Moda, Güzellik, Giyim İçin Hashtagler
- #fashion
- #moda
- #güzellik
- #kombin
- #ootd
- #hair
- #alışveriş
- #outfit
Teknoloji ve Yazılım İçin Hashtagler
- #teknoloji
- #mühendislik
- #program
- #programcılık
- #yazılımcılık
- #yazılım
- #bilgisayar
- #kodlama
- #code
- #php
- #javascript
- #webdeveloper
- #frontend
- #backend
Instagram Keşfete Düşme Saatleri
Instagram’da keşfete düşmek için belirli bir saat aralığı kuralı yoktur. Öyle ki Instagram, kullanıcıların ilgi alanına göre oluşturduğu keşfet sayfasında aylar önce paylaşılan bir gönderiyi bile gösterebilir. Bu tamamen kullanıcının Instagram’ı nasıl kullandığına bağlıdır.
Buna rağmen Instagram’da hangi saatte paylaşım yaptığınıza dikkat etmelisiniz. Bu, etkileşim oranını yüksek tutmak için bir gerekliliktir. Unutmamalısınız ki sizi takip eden kullanıcılar sadece sizi takip etmiyor, gönderilerinizin önlerine çıkması için doğru zamanı seçmelisiniz.
Instagram’da paylaşım yapılması için en uygun saat aralıkları şu şekildedir:
Gün | Sabah | Öğleden Sonra | Akşam |
Pazartesi | 06.00 – 10.00 | 14.00 – 15.00 | 20.00 – 22.00 |
Salı | 09.00 – 10.00 | 15.00 – 16.30 | 19.00 – 21.00 |
Çarşamba | 08.00 – 09.30 | 13.00 – 16.00 | 18.00 – 21.00 |
Perşembe | 09.00 – 11.00 | 15.00 – 17.00 | 19.30 – 21.30 |
Cuma | 07.00 – 10.00 | 14.30 – 16.00 | 20.00 – 23.30 |
Cumartesi | 11.00 – 12.00 | 15.30 – 17.00 | 21.00 – 00.00 |
Pazar | 10.30 – 12.00 | 14.30 – 16.00 | 21.30 – 23.00 |