Kasiyersiz İlk Starbucks Açıldı

Amazon'la işbirliğine giden ünlü kahve üreticisi Starbucks, kasasız şube açmaya hazırlanıyor.

Gelişen teknoloji ile birlikte şirketler de bu gelişmelere özellikle ayak uyduruyor. Bununla birlikte dünyanın en büyük kahve üreticisi Starbucks da yeni teknolojileri en yakından takip eden şirketlerin başında geliyor. Starbucks tarihinde bir ilk olarak kasiyersiz kasa açıyor. Amazon Go ile anlaşan kahve devi, kasasız ilk mağazasını ise New York’ta açıyor.

Kasiyersiz kasayı ilk kez New York’ta açacak olan şirket, kahveseverlere yeni mağazasını tanıttı. Pandemi sürecinde tüm şirketlerde olduğu gibi Starbucks da bu durumdan etkilendi. Yeni bir yol belirleyen şirket 400 mağazasını kapatarak kahvenin daha yoğun satıldığı şehirlerde dükkan açmayı hedefliyor.

İlk kasasız Starbuck 25 Kasım’da hizmete girecek. Şirket, Amazon Go ile işbirliğine devam ediyor. İkinci kasasız kafe de Manhattan’da bulunan New York Times binasında açılıyor.

Baristalar Yine Olacak

Bu kafelerden alışveriş yapmak isteyen müşteriler mağazaya girdiklerinde, Starbucks mobil uygulamasını kullanarak ön sipariş verdikleri içecekleri almak için önce bir tezgah görecekler. Tezgahın üzerinde yer alan ekranda, hangi siparişlerin baristalar tarafından yapıldığ bilgisi yer alacak. Müşterilerin Amazon Go teknolojisinden yararlanmak için ise Amazon uygulamasından bir mağaza kodu kullanmaları gerek. Sistem oturana kadar ise Starbucks çalışanları müşterilere yardımcı olacak. Ayrıca müşteriler mağazada oturma imkanına da sahip olacaklar.

Amazon’un fiziksel perakende ve teknoloji başkan yardımcısı Dilip Kumar bu birliktelikle ilgili olarak , “Sırada durup ödeme yapmak için beklemek zorunda değilsiniz. Bu deneyimi, insanların günlerini yaşarken ihtiyaçlarına uyacak şekilde tasarladık” dedi.

Diğer Şirketler de Gelişiyor

Mağazada kasa olmaması baristaların çalışmayacağı anlamına gelmiyor. Kahveler yine baristalar tarafından hazırlanıyor ancak kasada ödeme sırası artık yok. Tıpkı Starbucks gibi diğer şirketler de gelien teknolojiyi kendilerine entegre etmeye hazırlanıyor. Yapay zekâ, robotlar ve dijital ekranların giderek artan ağırlığı ile birçok marka benzer denemeler yapıyor. White Castle zinciri Miso Robotics işbirliği ile robotik kollarla yemek pişirmeyi test ederken, Domino’s Pizza teslimat için kendi kendini süren araçları deniyor. IBM de McDonald’s için arabaya servis alanlarına otomatik sipariş alma sistemi geliştiriyor.

İngiltere merkezli market zinciri Tesco, Londra’nın merkezindeki bayisinde kasasız kullanıma başladı. Amazon, ABD’de benzer bir girişime 3 yıl önce başlamıştı.

Exit mobile version