Ana sayfa İnternet Jeremy Burton”dan gelecek tahminleri

Jeremy Burton”dan gelecek tahminleri

0

EMC Pazarlama Direktörü Jeremy Burton, blogunda kaleme aldığı bir makalede, 2015 yılına dair trend tahminlerini sıraladı. Giyilebilir teknolojiden, iş ve eğitim yaşamına kadar bir çok noktaya değinen Burton, özellikle önümüzdeki 10 yılda yazılım sektörünün yeniden yükselişe geçeceğini iddia etti.

“Apple Watch başarısız olacak.”

Yazısının girişinde giyilebilir teknoloji ve moda trendleri ilişkisi üzerine bir değerlendirme yapan Burton’a göre, Apple’ın merakla beklenen akıllı saati Apple Watch dahil olmak üzere, bir çok “giyilebilir teknoloji” ürünü istenen başarıyı elde edemeyecek. 35 yaş altı kitlede saat takma alışkanlığının azlığına dikkat çeken Burton, bunun yerine nabız, tansiyon gibi sağlıkla ilgili hayati verileri ölçüp değerlendiren FitBit gibi bağımsız cihazların yükseleceğini iddia etti. 

“Tüketiciye suçüstü!”

Burton, mobil cihazların kişilerin yaşamları üzerindeki yeri ile pazarlama sektörünün ilişkisine değindiği yazısında, mobil cihazların bizim hakkımızda sahip olduğu / topladığı verileri, üreticilerin pazarlama açısından kullanmaya daha çok önem vereceklerini işaret etti.

“Yazılım yükselecek.”

Burton, önümüzdeki 10 yılda yazılım sektörünün büyüyerek yükseleceğini iddia ederken, mobil cihazlar sayesinde yeni yazılım alanları açıldığına dikkat çekti. Sadece bilgisayar, telefon ya da tabletler değil, artık giyilebilir cihazlar, ev aletleri hatta otomobillerin bile “akıllandığını” hatırlatan Burton, otomobil üzerinden verdiği örnekte “Artık otomobiliniz, üzerinde yazılımlar geliştirilecek bir mobil cihazdır.” dedi.

Bu yüzden önümüzdeki 10 yılda, bu sektörü farklılaşmış mobil cihazlar üzerinde çalışabilen yazılımların yöneteceğini belirten Burton, eğitim konusunda da ilginç bilgiler verdi.

“2015 eğitimde milat olacak.”

Eğitim öğretimde internet teknolojilerinin gelişmesi ile, ABD’deki üniversitelerde bütünleme sınavına girme oranının %70’lerden, tek haneli sayılara düştüğünü belirten Burton, normalde bir öğrencinin klasik bir sınıfta anlatılan 60 dakikalık dersin 7 dakikasına dikkatini verebildiğini, ancak internet üzerinden öğrenilen derslerde bu verimin kat kat arttığını belirtti.

Burton’un makalesinin tamamını, bu haberin devamında okuyabilirsiniz.

 

Uzun yıllar önce, web hizmetlerinin geleceğin büyük yeniliği olup olmadığı konusunda dahil olduğum bir görüşmede, Oracle”ın Kurucusu ve CEO”u Larry Ellison şu yorumu yapmıştı: “Modayı göz ardı etmemeniz gerektiğini bilecek kadar uzun bir süre İtalya”da kaldım.” Teknolojide, yeni bir trendden daha çok sevdiğimiz bir şey yoktur. Ayrıca hepimiz modanın önemli olduğunu biliriz. O nedenle biz de bu düşünceye katıldık. Sektör olarak yeni trendleri abartma konusunda usta olduğumuzu da açıkça gösterdik. Bu trendler için gerçekçi olmayan yüksek beklentiler yarattık. Zaman zaman ise bu trendler üzerinden para kazandık.

Gerçekten Giyilebilir mi?

Dünyanın dört bir yanındaki Apple fanatikleri, giyilebilir teknoloji ürünlerinin Apple Watch”ın ortaya çıkışı ardından yaygınlaşacağı beklentisi içindeydi. Ben o kadar da emin değilim. Bir gerçeği kabul edelim; 35 yaş altı kimse artık saat takmıyor. Bunun yerine her konuda akıllı cep telefonlarına güveniyorlar. Şu an bu pazarı destekleyen tek kitlenin, tüm gün Bluetooth kulaklıkla gezen insanlar olduğu düşünülürse, giyilebilir birçok teknoloji ürünü başarısız olacaktır. Elbette tamamı değil. Sektörü olumlu yönde etkileyecek olan; nabız, tansiyon gibi hayati verileri ya da sağlıkla ilgili etkinlikleri takip eden FitBit ya da JawBone gibi bağımsız, teknoloji ürünleri büyümeye devam edecek ve spor giyimin, ayakkabıların ya da ekipmanların bir parçası olacak. 

“Suçüstü” Yakalanan Tüketiciler

Mobil cihazlar hemen hemen her sektörde yeni teknolojilerin geliştirilmesi için itici güç görevi görüyor. Mobil cihazları iş yaşamına uyarlayan ve hizmetlerini bu cihazlara taşıyan işletmeler, tüketiciyle doğrudan bir ilişki kurabiliyor. Bu da pazarlamacılar için adeta Nirvana”ya ulaşma fırsatı yaratıyor. Zira tüketicileri “suçüstündeyken” yakalama imkânına sahip olarak, dikkati ilgili ürün ve hizmetlere toplayabiliyorlar. Tüketicilerin mağaza içindeki konumu hakkında bilgili olan bir perakendeciyi ya da egzersiz rutinlerinden ve müşterilerinin sağlık durumlarından anlayan bir spor giyim mağazasını düşünün. Tam bir altın madeni değil mi? Ancak tüketiciler kararsız ve sabırsız. Birçok şirket bu konu üzerinde yıllardır çalışıyor. Konunun yakın zamanda kapsamlı bir şekilde yaygınlaşmasını bekliyorum. Bu da çok büyük miktarlarda verinin gerçek zamanlı olarak işlenmesi gerekeceği anlamına geliyor. Bellek içi veri tabanları ve flash depolama gibi teknolojilerin de kullanımını oldukça artıracak. 

Asıl Konu Yazılımla İlgili 

Geçtiğimiz 10 sene içinde birçok şirket yazılım işini bıraktı. BT departmanları, veri merkezi altyapısı yönetme ve ERP sistemlerinin kurulumunu yapma konusunda uzmanlaştı. önümüzdeki 10 sene içinde hemen hemen tüm sektörler, yazılımlarla yeniden tanımlanacak ve bu yazılımların birçoğu da mobil cihazlarda ortaya çıkacak. Akıllı telefonlar ve tabletlerin dışında otomobillerde, uçak motorlarında, koşu ayakkabılarında ve hatta insanlarda! Tesla”yı düşünün. Tesla elektrikli bir otomobildir, öyle değil mi? Evet, ama dahası, Tesla yazılım-tanımlı bir otomobildir. Tesla, Apple”ın cep telefonu deneyimine yaptığını araç sürüş deneyimine yapmıştır. Otomobiliniz artık üzerinde yenilikler yapılabilecek bir yazılım platformudur. Bu şekilde yenilikler yapmayan şirketlerin ömrü uzun olmayacak. 

Bu trend, aynı zamanda bizi de yakından ilgilendiriyor. EMC”nin de içinde olduğu veri merkezi altyapısı sektörünü bunun dışında tutmuyorum. Veri depolama dizilimleri, sunucular, ağ sistemleri ve tüm veri merkezi sistemleri, gelecekte akıllı yazılımlarla çalışacak ve yönetilecek. 

çevik Yazılım Geliştirme + Y Kuşağı = Yeni BT 

önümüzdeki 10 sene içinde işin dönüşümünü yeni, farklılaşmış, mobil cihazlar üzerinde çalışan yazılımlar yönlendirecek. Ancak bu yazılımlar, 20 sene önceki gibi olmayacak. Şu an 40″lı yaşlarda olanlarımız, okulda yazılım geliştirme yaşam döngüsünün geç bir evresinde herhangi bir değişiklik yapmanın pahalı bir iş olduğunu öğrendi. Bu yüzden de gereksinimleri erkenden belirleyip değişimle savaşmak zorundaydık. Değişim kötüydü. Birçoğumuz meslek yaşamımız boyunca, yıllarca süren ve sonuçta yanlış şeyi veren projeler üzerinde çalıştık. 

Eğer işte dönüşüm olacaksa, bu dönüşümü işletmenin kendisi yönlendirecek. Daha çevik teknikler benimsenecek, iş öncelikli olacak ve sonra işten gelen geri bildirimlere göre birkaç haftada bir yeniden bu döngü tekrar edecek. Burada BT için yeni bir modelden bahsediyoruz. Neredeyse anında mükâfat ve memnuniyet sunan, iş yaşamına bu dönemde başlayacak olan Y Kuşağı için, oldukça uygun olan bir model. 2015 BT”nin merkeziyetten uzaklaşma sürecinin başlangıcını temsil edebilir. BT operasyonları merkezi kalmakla beraber, yazılım geliştirme ise farklı iş birimlerine geçecek. 

Bunu Herkese öğretin!

2015, eğitimde yeni bir çağın başlangıcı olacak. Sınıflarda verilen dersler için sonun başlangıcını göreceğiz. öğrenim metodu olarak profesörlerin sınıfta ders anlatması yöntemi, geçerliliğini yitiriyor. öncü üniversitelerde yapılan deneme çalışmaları, ortalama bir öğrencinin 40 dakikalık bir dersin yalnızca 7 dakikasına dikkatini verdiğini gösteriyor. Eğer bu ders 60 dakika olursa, dikkat süresi daha da düşüyor. Sınıflardaki derslerin yerini internet ortamındaki derslere bıraktığı bu dönemde, üniversitelerde bütünleme sınavlarına girme oranı da yüzde 50″lerden tek haneli rakamlara düştü. Tek iyi haber ise bu değil. İçerikleri internet ortamına taşımak, eğitim içeriğini dünyaya yayma olanağı da sunuyor. Herkesin Ivy League (Amerika”nın en iyi sekiz üniversitesi) üniversitelerinde öğrenim görme imkânına sahip olduğu bir dünya hayal edin! çocuklarınız Khan Academy”de* eğitim görürken daha dikkatli bakın. İş yaşamında eğitimin geleceğine bakıyor olacaksınız.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here