İstanbulkart, İstanbul genelinde yaygın olarak kullanılıyor ancak bazı kullanıcılar, İstanbulkart eşleşme sorunu yüzünden ne yazık ki İstanbullu vatandaşlara toplu ulaşım ve alışveriş ödemelerini yapmalarına yardımcı olmak üzere sunulan bu çok amaçlı kartı kullanamıyor.
Siz de bu kullanıcılardansanız merak etmeyin; bu rehber, İstanbulkart eşleşme hatasının sebeplerini ve nasıl çözüleceğine dair bilgi sahibi olmanıza yardımcı olacak. Böylece eşleşme hatasından kurtulacak ve buna neyin sebep olduğunu bileceksiniz.

İstanbulkart Nedir?
İstanbulkart, BELBİM Elektronik Para ve Ödeme Hizmetleri tarafından geliştirilen, İstanbul genelinde kullanılan temassız bir akıllı karttır. İstanbullu vatandaşların toplu ulaşımdan çeşitli alışveriş noktalarına kadar birçok yerde ödeme işlemini gerçekleştirmesine yardımcı olur.
Otobüs, metro, metrobüs, vapur gibi şehir içi toplu ulaşım araçlarında hızlı ve kolay bir şekilde ödeme yapılmasına olanak tanır. Bununla birlikte, anlaşmalı marketler, restoranlar, akaryakıt istasyonları, İBB’ye (İstanbul Büyükşehir Belediyesi) bağlı sosyal tesisler ve benzeri yerlerde ödeme yapmak için kullanılabilen bir karttır.
İstanbulkart Eşleşme Hatası Neden Kaynaklanır?
İstanbulkart eşleşme hatası, kullanıcıların farklı bir akıllı telefon kullanmaya başlaması ya da SIM kartını değiştirmesi gibi durumlarda ortaya çıkar. İstanbulkart, belirli cihazlarla eşleştirilir. Kullanıcı, hesabı ile ilişkilendirilmeyen bir cihazdan giriş yapmaya çalıştığında ise güvenlik tedbiri kapsamında erişim talebi reddedilir.
Bu erişim engeli, cihaz eşleşme hatası ile sonuçlanır. Kullanıcılar, bu eşleşme sorununu yaşadığında “Dijital kartın sadece bir cihaza bağlı olabildiği için şu an kullandığın cihaz ile eşleşme sağlanamamıştır. Dilersen 153’ü arayarak cihaz eşleştirme ayarlarını değiştirebilirsin” şeklinde bir hata mesajı ile karşılaşır.
Bu hata mesajında da belirtildiği gibi, önceki cihazın hesapla ilişkilendirilmiş olması ve yeni cihazın tanınmaması, İstanbulkart eşleşme hatasının başlıca sebebidir.
İstanbulkart Eşleşme Sorunu İçin Çözüm Yolları
İstanbulkart “Cihazın eşleşmedi” hatasının çözümü için kullanıcıların kayıtlı cihaz bilgileri güncellenmelidir. Bu işlem doğrudan İstanbulkart mobil uygulaması üzerinden gerçekleştirilemez. Bu sorunu gidermek için kullanıcının başvurabileceği iki yöntem vardır:
- Yöntem 1: ALO 153’ü aramak.
- Yöntem 2: İBB Çözüm Merkezi üzerinden destek talebi oluşturmak.
Sorunu ortadan kaldırmanıza yardımcı olmak için şimdi bu yöntemleri tek tek ele alalım.
ALO 153’ü Arama
İstanbulkart cihaz eşleşme hatasını ortadan kaldırmanın en hızlı yolu, İstanbulkart’ın resmî çağrı merkezi ALO 153’ü aramaktır. Çağrı merkezi temsilcisi, kimlik doğrulama işleminin ardından eski cihaz bilgilerini yeni cihaz bilgileri ile güncellemeye yardımcı olur.
Güncelleme işlemi tamamlandığında kullanıcının yeni cihaz bilgileri tanımlanmış olur. Bu da eşleşme sorununun ortadan kalkmasına imkân tanır.
İBB Çözüm Merkezi Üzerinden Destek Talebi Oluşturma
ALO 153 yerine farklı bir yöntem uygulamak isterseniz İBB Çözüm Merkezi üzerinden destek talebi oluşturmayı tercih edebilirsiniz. Herhangi bir web tarayıcısı üzerinden İBB Çözüm Merkezi‘ne eriştikten sonra yeni bir destek talebi oluşturabilirsiniz.
Talebiniz oluşturulduktan sonra değerlendirmek üzere sıraya alınacaktır. Destek taleplerinin incelenmesi biraz zaman alabilir. İBB Çözüm Merkezi, destek talebinizi inceledikten sonra size geri dönüş yapacaktır.
Sonuç
İstanbulkart “cihazın eşleşmedi” hatası, cihaz ya da SIM kartı değişikliği üzerine ortaya çıkan bir hatadır. Bu sorunu ortadan kaldırmanın tek yolu, kayıtlı cihaz bilgilerinin güncellenmesidir. Bunu yapmak için ALO 153’ü arayabilir ya da İBB Çözüm Merkezi üzerinden destek talebi oluşturabilirsiniz.
Eşleşme sorununun hızlıca çözüme kavuşturulması için ALO 153’ü arayabilirsiniz. Çağrı merkezi temsilcisi, kimlik doğrulama işleminin ardından eski cihaz bilgilerinizin güncellenmesi için gerekli sürecin başlatılmasına yardımcı olacaktır.