Mehmet Kısmet”in kurucusu olduğu İFM, genç bir kurum olmasına karşın, kuruluş amaçları ve üstlendiği misyon yönünde önemli çalışmalar gerçekleştirmiştir.
|
İstanbul Fotoğraf Merkezi, 6 Mart 2003 günü “Ara Güler Klasikleri” sergisi ile Tarlabaşı Bulvarı Numara 272″de kapılarını tüm fotoğrafseverlere ve fotoğraf meraklılarına açarak faaliyetlerine başlamıştır.
Dünya ölçeğinde, arşiv-müze kalitesinde fotoğraf koleksiyonları oluşturulmasına öncülük etmek, fotoğrafın bir kültür olayı olduğunun bilinciyle daha çok ve daha doğru şekilde geniş bir perspektifle yaygınlaştırılması amacıyla, temel, siyah beyaz, stüdyo tanıtım alanlarında fotoğraf seminerleri vermek ve uluslararası ilişkiler ve bağlantılar sağlayarak ülkemizde fotoğraf sevgi ve bilgisinin artmasına katkıda bulunmak İstanbul Fotoğraf Merkezi”nin edindiği işlev ve misyonlar arasındadır. İstanbul Fotoğraf Merkezi kısa sürede, içinde yer alan fotoğraf ile ilgili albüm, kitap, dergi ve vb. yayınların izlenebildiği kitaplık kafesi, uluslararası donanımda ve müze kalitesinde siyah beyaz fotoğraf baskılarının yapılabildiği karanlık odaları, özgün bir düzenle oluşturulmuş fotoğraf galerisi ve atölye çalışmalarının yapıldığı stüdyosu ile fotoğrafa çok geniş anlamda hizmet etmeye başlamıştır. Mehmet Kısmet”in kurucusu olduğu İstanbul Fotoğraf Merkezi genç bir kurum olmasına karşın, kuruluş amaçları ve üstlendiği misyon yönünde önemli çalışmalar gerçekleştirmiştir. İstanbul Fotoğraf Merkezi”nin çalışmaları arasında, “Türk Fotoğrafında Genç Soluklar II” sergisi gelenekselleştirilmek üzere başlatılmış bir projesi olmuştur. İstanbul Fotoğraf Merkezi kendini kanıtlamış usta fotoğrafçıların sergilerini açmanın yanı sıra Türk fotoğrafına yeni isimler yeni yaklaşımlar da sağlanmasına katkı sağlamak amacıyla bu projeyi başlatmış bulunmaktadır. Her yıl tekrarlanarak gelenekselleştirilmesi amaçlanan projede otuzbeş yaş altı genç fotoğrafçıların bir konu etrafında odaklanarak oluşturdukları en az on en çok otuz fotoğraftan oluşan portfolyoları arasından seçilen onsekiz portfolyo sahibinin fotoğraflarından bir sergi oluşturulmuştur. İstanbul Fotoğraf Merkezi”nin kuruluş amaçları arasında yer alan çok önem verdiği bir projesi olan arşiv-müze kalitesinde baskılardan oluşan fotoğraf koleksiyonları ilgiye ve satışa sunulmaktadır. Bu projeden amaçlanan, fotoğrafın, plastik sanatların diğer örneklerinin olduğu gibi koleksiyonunun yapıldığına, üretim ve yaratım olarak değerinin olduğuna inanç ve bilgiyle, uluslararası kanıtlanmış arşiv-müze kalitesinde baskılarla, her alanda olduğu gibi profesyonelce ilgiye ve satışa sunmak olarak özetlemek mümkündür. Bu bağlamda İstanbul Fotoğraf Merkezi, dünyada çok az sayıda fotoğrafçı tarafından bilinen siyah beyaz “platin-paladyum” baskı sergi projesini de başlatmış bulunmaktadır. Bu özel teknikle elde edilen fotoğraflar, fotoğrafın koleksiyonlarda yer almasının bir başka boyutu olacak ve planlandığı üzere yeni üretimleri, yeni çalışmaları da beraberinde getirecektir. İstanbul Fotoğraf Merkezi, yabancı bir firma tarafından sponsorluğu yapılan bu proje kapsamında, dünyada konunun yaşayan çok önemli, az sayıdaki isimlerinden biri olan Amerika”lı fotoğrafçı Dick Arentz”ı temmuz 2004 başında gelmek üzere Türkiye”ye davet etmiştir. İstanbul Fotoğraf Merkezi”nin kurucusu Mehmet Kısmet ile birlikte küçük bir ekip Dick Arentz”ın önderliğinde bu teknikle oluşturdukları Türkiye fotoğrafları ile Kasım 2004 ayında İstanbul Fotoğraf Merkezi”nin organizasyonuyla Rahmi Koç Müzesi”nde bir sergi açmıştır. Türkiye”de ilk olacak şekilde yapılan çalışma “Olasılıklar Evreninde Armoni” adı altında başarılı bir şekilde sergilenmiştir. Bu çalışma ile fotoğraf alanında değişik açılımlar sağlanmasına da olanak yaratmış olacaklardır. İstanbul Fotoğraf Merkezi kuruluş amaçları doğrultusunda faaliyetlerine devam ederken, konusunda, uzman, şeffaf, güvenilir, saygın ve güçlü bir kuruluş olmaya önem vermesi nedeniyle, yine, çalışmaları ile gurur duyulan İstanbul Kültür ve Sanat Vakfının kuruluş çalışmalarına başladığı “İstanbul Modern” Müzesi”nin fotoğraf bölümünün oluşturulmasında görev üstlenmiş ve Türkiye”de bir ilki başarı ile gerçekleştirilmiştir. |
|
İstanbul Fotoğraf Merkezi atölyeler programı Temel Fotoğraf – 1. adım Fotoğrafın temeli ışık olduğu için de teknik olarak en önemli ve öncelikle kavranması gereken konu, ışık ölçmek ve filmi doğru pozlamaktır. Diapozitif –saydam- film ile her fotoğrafçının sürekli test çekimleri ve ödev yaptığı 1. adım süreci fotoğrafla doğru ve sistematik bir biçimde tanışmanızı veya bilgilerinizi gözden geçirmenizi sağlar. Temel fotoğraf – 2. adım Siyah – Beyaz – 1. adım Bu anlayış içinde siyah-beyaz fotoğraf türünün gereksindiği kalite özelliklerine ulaşma ve oluşturma için gereken yüksek standartlı bilgi ve kalite anlayışı karanlık oda atölyelerinin esasını oluşturmaktadır. İstanbul Fotoğraf Merkezi”nin siyah – beyaz eğitimini verdiği karanlık odalar çağdaş ve konforlu düzende tasarlanmış, tüm sağlık koşullarına uygun olup son teknoloji ürünü donanıma sahiptir.
Siyah – Beyaz –2. adım “Birinci Adım” da edinilen karanlık oda ve baskı tecrübeleri ile siyahbeyaz fotoğrafın gizemli macerasında yolculuk daha zevkli ve anlaşılır olmaktadır. Siyah – Beyaz – 3. adım Fotoğrafçı çekmiş olduğu fotoğrafın yorumunu karanlık odada baskısını yaparken gerçekleştirir. Her negatifin neredeyse sonsuz sayıda yorumu yapılabileceği için, bu konuda amaçladığı hedefe varabilmesi için fotoğrafçının zengin bir bilgi ve deneyime sahip olması gerekmektedir. Stüdyo ve tanıtım fotoğrafı Bu çalışmaların programı, yine konularında en gelişmiş ve güvenilir fotoğraf makineleri ve ışık sistemleri olanaklarıyla gerçekleştirilmektedir Dijital fotoğraf – 1. adım Fotoğraf tarihi atölyesi
|