Ana sayfa İnternet İşe Alım Süreçleri ve Sosyal Medya

İşe Alım Süreçleri ve Sosyal Medya

0

İş verenlerin “aday değerlendirme süreçleri” uzun süredir farklı araştırmaları da kapsıyor. Sosyal medya profillerinin analiz edildiği işe alım süreçleri böylelikle işe alımda önemli bir faktör halini alıyor. Bu konunun farkında olup ona göre davranış eğilimini kurgulayan –iş arayan adayların- sosyal medya kullanımlarını belirlediği aşikar; ancak konunun farkında olmayan kimseler işe alım süreçlerinde sorunlar yaşayabiliyorlar. Yapılan bir araştırmaya göre işe alım süreçlerinde adayların sosyal medya profillerinin incelenmesi artık başlı başına bir prosedür halini aldı. Yani işe alımlarda artık sadece CV”nin değerlendirilmesi söz konusu değil. Sosyal medya da ele alınan bir prosedürel etmen olarak değerlendiriliyor. Yeni bir olgu olarak her kesimden şirketin insan kaynakları sahasındaki çalışma prosedürleri arasında sosyal medyanın değerlendirilme konusu.Popüler sosyal ağ platformları üzerinden gerçekleştirilen değerlendirmeler işe alımın olumlu ya da olumsuz oluşunu doğrudan etkilerken adayların da sosyal medya kullanım ve paylaşım alışkanlıklarında sergiledikleri eğilim büyük önem arz ediyor. Bilinen sosyal medya platformlarında yapılan paylaşımlar, beğeniler hatta sahip olunan arkadaşların,
takipçilerin, takip edilen kimselerin nitelikleri dahi iş verenlerce ele alınabiliyor.

 

 

Linkedin açık ara önde

Peki işe alımlarda hangi sosyal medya ağları üzerinden araştırmalar gerçekleştiriliyor ve platformlar adayların hangi özellikleri hakkında bilgi veriyor? Yapılan araştırmaya göre iş konusundaki en popüler sosyal ağ Linkedin. İkinci sırayı Facebook, üçüncü sırayı ise Twitter alıyor. Company Blog”un dördüncü sırada yer aldığı sıralamada beşinci ve İşe Alım Süreçleri ve Sosyal Medya Sosyal medyanın hemen her konudaki gün geçtikçe artan önemi iş hayatında da kendini hissettiriyor… Yazar hakk›nda İstanbul üniversitesi İletişim Fakültesi Gazetecilik Bölümü mezunu ve Sosyal Medya Uzmanı. Yapılan araştırmaya göre iş konusundaki en popüler sosyal ağ Linkedin. İkinci sırayı Facebook, üçüncü sırayı ise Twitter alıyor. altıncı sıralar ise sırasıyla Google + ve YouTube“a ait. Facebook ve Twitter“ın günümüzde hemen herkesin sahip olduğu hesaplarla işe alımda en kolay incelenebilen sosyal ağlar olduğunu belirtebiliriz. Bununla birlikte Linkedin ise, eğer doğru kullanılırsa iş arayan kişiler için güçlü bir araç olabiliyor. YouTube ve Google+ ise farklı şekillerde ele alınan kanallar. YouTube”da paylaşımlar ve takip edilen videolar işe alımda inceleniyor. Google Plus ise Facebook benzeri işleviyle işe alımda yardımcı bir değerlendirme unsuru şeklinde.

 

Linkedin“in önemi, işe dair hemen her konuda ortaya çıkıyor. İşe alım süreçlerinde iş verenin kararına etki eden başlıca platform olarak yüzde 96″lık oranla yine Linkedin öne çıkıyor. Facebook, yüzde 65 ve Twitter”da yüzde 47″lik oranlarla iş verene aday hakkında fikir veriyor. Linkedin”de yapılan değerlendirmenin çok farklı alt başlığa ayrıldığı açık. Gerek geçmiş iş tecrübeleri gerekse eğitime dair yüksek oranda detay içeren bilgiler, işe alımla detaylıca ilgilenen şirketler için kapsamlı bir bilgi kaynağı durumunda. Elbette bu noktada kişisel bilgilerin gizlenmesi de bir dezavantaj olarak açığa çıkıyor. Profesyonel yetenekler Peki adayların yetenekleri konusunda hangi sosyal ağlar, hangi konularda iş verene fikir veriyor? İş deneyimi, çalışma süreleri ve spesifik
yetenekler konusunda Linkedin en yoğun analiz edilen ve kullanılan sosyal ağ durumunda. Tüm insan kaynakları birimleri ya da en basit iş arayış sürecinde dahi ele alınan Linkedin, işe alıma kimi zaman doğrudan etki ediyor. İş ilanlarının da yoğun şekilde paylaşıldığı Linkedin”in işle ilgili güçlü konumu ise Türkiye”de henüz tam anlamıyla bilinmiyor. ülkemizdeki güçlü profesyoneller, Linkedin hesapları ile diğer
profesyonellerle bağlantı kurup, onları yakından izleyebiliyor. Ancak iş arayan bireyler için aynı durum tam olarak geçerli değil.

 

 

Linkedin”in gücü bilinmiyor Türkiye”de Linkedin hesabına sahip kişi sayısı her geçen gün artmakla birlikte, Linkedin hesabı, açılıp öylece kalması gereken bir sosyal platform olarak görünüyor. Ancak bunun “sosyalliği nerede?” Gerek iş veren gerekse iş arayanların buluşma noktası olması için tasarlanan, insanların hayatındaki profesyonel alanı gözler önüne sermesi için adım adım geliştirilen bir sosyal medya noktası olan Linkedin”e bakış açısının değişmesi gerekiyor. İş arayan kişiler başta olmak üzere Linkedin hesabına herkesin sahip olması gerektiğine inanıyorum. özellikle üst düzey işlerde çalışmak isteyen adayların sosyal medya çevrelerine Linkedin”I mutlaka eklemeleri gerektiği ve sadece profile oluşturup öylece bırakmamaya da özen göstermeleri gerektiği kanısındayım.

 

Bir sosyal medya uzmanı olarak kendim de çalışacağım kişiye dair bilgilere erişmek amacıyla Linkedin ağlarına göz atmayı tercih ediyorum. Açıkcası eğer konu “iş” ise Linkedin “mutlak gereklilik” ve bu bir tür modadan çok öte gerçek bir gereklilik halinde. Kültürel özellikler ve Facebook Daha öncede belirttiğimiz gibi iş için gerçekleşen arayış süreçlerinde Linkedin haricinde de değerlendirmeler söz konusu. Adayın özelliklerini kapsamlı şekilde ele almaya yarayan bu değerlendirmeler arasında kültürel özellikler ve yaşam tarzına dair detaylar öne çıkıyor. Yaşam stili, hobiler, arkadaş çevresi, profesyonel bakış açısı, gezmekten hoşlanıp hoşlanmadığı, görselliğe ne ölçüde ilgi duyduğu, ahlaki yapı, iletişim metotları ve daha fazlası sosyal
medya platformları ile belirlenebiliyor.

 

 

Kültürel özellikler, iş deneyimi ve işle ilgili gönderiler de iş veren tarafından Facebook, Twitter, Google + ve Company Blog üzerinden ele alınabiliyor. özellikle Facebook, bu alanda ön plana çıkıyor. Gerek görsel
gerekse yazınsal bilgi edinimini kolaylaştıran Facebook”u metin bazlı paylaşımların ağır bastığı Twitter izliyor. Metinlerle paylaşılanlar, adayların siyasi görüşlerinden, dünya görüşlerine kadar kapsamı geniş bir alanda fikir verebiliyor. Sosyal medya platformlarına daha fazla önem verin Sonuç olarak sosyal medya araçlarının iş
dünyasını şekillendiren konulardan biri olduğunu kolaylıkla görebilmekteyiz. Profesyonel açıdan önceliklendirilip özenle ve en önemlisi de “detayla” oluşturulmuş bir Linkedin profili; yaşam tarzına dair gerekli
bilgiyi verebilen Facebook, Twitter, Google + profilleri, iş bulmayı kolaylaştırabilmektedir. İşe alım süreçleri açısından değerlendirildiğinde de bir tür beklenti durumudur sosyal medya profillerine sahip adaylar. En nihayetinde sosyal medyanın gücü, birçok alanda olduğu gibi iş dünyası içinde yadsınamaz
noktada yer alır ve her kesimden insanın bu detayı önemle değerlendirmesi gerekir.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here