Ana sayfa Yazılım İş Akışı – Fütüristik Sigorta

İş Akışı – Fütüristik Sigorta

0

“Rhinoceros ile modellenmiş bir sigortanın Maxwell render motoru ile hesaplanmasına kadar olan süreci değerlendiriyoruz.”
 

Rhinoceros ile modelleme süreci

Modelin rhino ile oluşturulmasında daha önceki 12 bölümlük Rhinoceros yazı dizimde hazırladığım bir çok komut kullanılmıştır. Bunlardan bir kısmına odaklanmamızda fayda var.
Sigortanın kenar kapakları ve elektrik transferi yapan uçları için Polyline komutu ile birkaç line çizerek Revolve komutu kullanarak silindirik sürükleme ile katı model oluşturdum (Resim 01).

Sonrasında tüp oluşturmak için bir dikdörtgen çizip tük kapakları ile aynı merkezli eksenden Revolve uyguladım (Resim 02).
 


Resim 01
 
 
Resim 02
 
Elektrik hattı için öncelikle sağdan görünümde zikzaklar çizip, üstten görünümde bu zikzakları oluşturan noktaların derinliklerini değiştirdim. Sonrasında rebuild komutu ile çizdiğim 3 zikzakın hatlarını yumuşattım (Resim 03).

Elektrik hatlarının her birinin başlangıç noktasına birer adet çember çizerek Sweep1 komutu ile bu çemberleri çizgiler üzerinde sürükledim. Bu şekilde katı görünümlü hatlar elde etmiş oldum. Resim 04’te görebilirsiniz.
 


Resim 03
 
Resim 04

 

Cam tüpün üzerindeki ışıklı yazı için TextObject komutu ile eğrilerden oluşan yazıyı oluşturdum. Project komutu ile bu yazıyı tüpün kıvrımlı hattı boyunca serilmesini sağladım (Resim 05).

Yüzeye yansıtılan yazı şeklindeki eğrileri gruplamak seçim yaparken kolaylık sağlayacaktır. Yüzey üzerinde Split komutu çalıştırılıp bu eğriler ile yüzeyi yazı harflerini dekupe edecek şekilde parçalayabilirsiniz.


Resim 05
 
 
Resim 06
 
Bu sayede yazı şeklinde kesilmiş yüzeye farklı materyal atayabilirsiniz. Ben bu çalışmada ışık kaynağı materyali (emitter) atadım (Resim 06).

Modelin geri kalan kısmı için yine revolve işlemleri ile tabandaki jeneratörler için boolean işlemleri uyguladım. Bu akışı Resim 07 ve Resim 08’de görebilirsiniz.
 


Resim 07
 
Resim 08

 

Modelin ölçüleri ve detayları ile ilgili birkaç teknik çizim paylaşmakta fayda var. Resim 09 ve Resim 10’u inceleyebilirsiniz.
 

Resim 09
 
 
Resim 10
 
Maxwell Render Süreci

Modelin Maxwell Render ile hesaplatılması için fazla bir hazırlık yapmaya gerek yoktu. öncelikle farklı materyaller vereceğim objeleri ve yüzeyleri farklı layer’lara ayırdım. Bir objenin belli bir yüzeyini farklı bir materyalle kaplayacaksam o yüzeyi Extractsrf ile ayırmam gerekiyordu. Sonrasında aynı materyalleri sahip yüzey ve objeleri gruplayarak 8 farklı materyali ilgili gruplara atadım (Resim 11).
 


Resim 11

 

Materyaller ile ilgili parametre değerleri için aşağıdaki açıklamaları dikkate alabilirsiniz.

Cam: Nd (1,550), Roughness (0), Transmittence (RGB: 157;157;157), Attenuation (8cm)
Emitter (Sıçrayan elekrik için kullanıldı): RGB (0,109,230), Watts (150), Efficacy (107,6)
Emitter 2 (Holografik marka yazısı için kullanıldı): Opacity/Mask (%60), RGB (74,176,166), Watts (1), Efficacy (17,6)
Metal 1: Nd (3), Rougness (30), RGB (153,153,153)
Metal 2: Nd (25), Roughness (45), RGB (214,214,214)
Metal 3: Nd (3), Roughness (15), RGB (126,153,173)
Plastik (Jeneratörlere giden kablolar için kulanıldı): Nd (3), Roughness (25), RGB (45,45,45)
Zemin (Fon ve zemin için kullanıldı): Nd (3), Roughness (99), RGB (153,153,153)
 


Resim 12
 
 
Resim 13
 
Sahne ışıklandırması için Maxwell kütüphanesindeki HDR environment kaynaklarından Dosch – Carb_04.hdr dosyasını kullandım. Multilight özelliği ile render işlemi tamamlanmış sahnede ışıkları açıp kapayarak çeşitli alternatifler oluşturdum. Render sonuçları için Resim 00, Resim 12, Resim 13 ve Resim 14’i inceleyebilirsiniz.
 

Resim 14
 
Resim 00

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here