Ana sayfa Mobil iPhone Fotoğrafçılığı

iPhone Fotoğrafçılığı

0
iPhone bir telefon mudur yoksa bir fotoğraf makinesi mi?

Fotoğrafçı ve fikir öncüsü Jack Hollingsworth, fotoğraf iş ve uygulamalarında, doğru zamanda doğru bir konsept ortaya çıkararak kıskanılacak bir kariyer yaptı. Derginiz MacLine”da yer verdiğimiz aşağıdaki söyleşide Hollingsworth”ün, iPhone”a olan hayranlığı dikkat çekici. Profesyonel hayatta iPhone fotoğrafçılığının kendisine açtığı kapıları, kendi kaleminden okuyoruz…
 

iphone
 
çalışmalarını son olarak “Ticari Stok Fotoğrafçılığı” ile “Sosyal Medya İçin Fotoğrafçılık” yönlerine kanalize ettiğini biliyoruz. Şimdi de bunlara bir “iPhone Fotoğrafçılığı” ekledin. Sence bu alanların aralar arasında bir bağlantı var mı?

Hollingsworth:
Bence kesinlikle bir bağlantı var. Aktif haldeki tüm fotoğrafçıların işlerinde, genç ya da yaşlı, acemi ya da usta, şu üç eğilimi görüyoruz: Yerel, mobil ve sosyal. Bu paradigma değişimleri her fotoğrafçının hayatını etkileyecek seviyelere geldi. Arkadaşlarım iPhone Fotoğrafçılığına (ya da halk arasında daha fazla adlandırıldığı gibi “iPhoneografi”yavaş yavaş kapıldığımı fark ettiler. Ben, onların aralarında Sosyal Medya”ya da ilk adımını atanlardandım. Şimdi aynı tutkut ve hız ile mobil uzayı da öğreniyorum. Amacım, her yeni proje gibi, yine %150 başarı sağlamak. Bu konuda tavizim maalesef hiç olmadı. iPhone 4″ün zihin açıcı büyüklüğünü keşfetmek benim için bu açıdan harika oldu. Neyin mümkün olduğunu öğrenmek için başka bir yol gerçekten var mıydı bilemiyorum. Ve diyebilirim ki amacına göre iPhone 4 şimdiye kadar çok iyi sonuçlar verdi.

Herkesin bildiği gibi iPhone, bir akıllı telefon ve kamera cihazı. Ancak iPhoneografi bu oyunun kurallarını baştan sona değiştiren bir süreç oldu. Şu anda bile bunun hakkında burada konuşuyor olmak heyecan verici!

 

Mobil işlere büyük bir tutkuyla baktığını biliyoruz. Bu konuda bizi biraz daha aydınlatabilir misin? Nedir mobil fotoğrafçılıkla ilgili fikirlerin tam olarak?

Hollingsworth: Bu konu artık basit bir ilgiden çıkarak ekonomik bir realiteye dönmeye başladı aslında. Ama ne olursa olsun, ben fena halde kapılmış vaziyetteyim! Açıkçası, 30 yıllık fotoğrafçılık kariyerimde, hiçbir ekipman veya ekipman parçasına delicesine aşık olmadım. Asla! Lakin iPhone 4 bu dogmayı sarsıyor gibi. Artık itiraf edebilirim ki en aşığım! Ve inanın, online paylaşım ve offline baskı için bile yeterince büyük dosyalar söz konusu olduğunda iPhone”lar muhteşem renk, büyük bir doygunluk, iyi bir dinamik aralık, iyi bir LED flaş ile görevden kaçmıyor.

iPhone”un donanım avantajlarının yanında iOS faktörü de aşkına etki eden bir etken değil mi?

Hollingsworth: Kesinlikle. Yazılım, mobil fotoğrafçılar için önemli bileşenlerden biri. Bana göre sadece çocuksu bir donanım yüceltmesi, başarıyı tek başına getiremez. Ancak diyebilirim ki iPhone fotoğrafçılığı, “sokaktaki adam”ın yeni fotoğrafçılığıdır. Stüdyodan sokağa. Cebindee bir kamera çantası. Günlük kullanım için harika tınlıyor değil mi? Tarihin bu döneminde mobil bir fotoğrafçı olmak neredeyse elzem hale geldi. Fotoğrafçılar için hayatın güzelliğini yakalamak için sadece bir iPhone yeterli. üstelik iTunes üzerinden 6500″den fazla fotoğraf uygulamalası yoluyla da bu deneyimleri daha da güzelleştirmek mümkün. Ve sonra, başka hiçbir medyaya gerek kalmadan, anında arkadaşlarınızla, ailenizle ve takipçilerinizle küresel bir hayran kitlesine sahip olan kreasyonlarınızı paylaşmak… Artık zamanımız bu. Belki de biz daha önce hiç görmediğimiz bir “mobil sanat devrimi”nin ortasındayız.
 

apple
 
Bir “mobil sanat devrimi” ile ne demek istiyorsunuz?

Hollingsworth: Toplum uzun süredir teknoloji sayesinde dönüşmeye devam ediyor zaten. Bu değişime sanat da ayak uydurmak zorunda. özellikle de fotoğraf sanatı. Bugünün mobil sanat devrimcileri sadece fotoğrafçılar değil. Tasarımcılar, ressamlar, küratörler, öykü anlatıcıları, besteciler…. örneğin benim yeni mobil arkadaşlarım muhtemelen hiç duymadığım isimlerdir. Ama vizyon, tutku, stil, çağımızın en parlak isimlerinden bazıları… Cep sanatı, tam da şimdinin sanatı ve tam da burada. Ve iPhone 4, bu başkalaşımın ve dönüşümün merkezi.

 

Bu terim “iPhoneografi”, sizin deyiminizle, bir aygıt üzerine inşa edilmiş bir mobil fotoğrafçılık hareketi gibi görünüyor. Bu hareket uzun ömürlü olacak mı?

Hollingsworth: Kesinlikle! Glyn Evans, yayıncı ve iPhoneography.com editörü, birkaç yıl önce ifade etti zaten bunu. Ben bunu seviyorum. Bir görüntü yakalama aygıtı etrafında köklü bir kültürel hareket oluşturmak için tarihsel öncelik iPhone”da artık var. iPhone 4, kolayca etrafında bu tip bir hareket inşa edecek teknik özelliklere sahip bir cihaz. Yanlış, anlaşılmak istemem; iPhone”lar, tabi ki sadece fotoğraf çekmek için tasarlanmadı.

iPhone ile çekim mekaniği ölü basit, ustalık ve aydınlatma sanatı iken Ve, kompozisyon, tasarım, pozlama, hikaye … bu kadar basit değildir. iPhone”un zaten belirli bir deneyim ve yeteneğe sahip fotoğrafçılar için oyunun kurallarını değiştiren bir aygıt olduğunu hissediyorum. iPhoneografi hareketi ise hala ticari bir sıfat taşımıyor ve henüz emekleme aşamasında bulunuyor. Ama tüm kullanım alanları ve paylaşım zenginliği ile iPhone, adeta kendi hayranları tarafından “şarj oluyor”. Sanırım bu yüzden o, bu kadar özel ve güzel bir alet.
 

ios

 

Fotoğrafçılar arasında iPhone penetrasyonunun ve içselleştirmesinin daha net bir resmini çizebilir misin?

Hollingsworth: Tabii. Büyük resim ile başlayalım. Bu gezegende yaklaşık 7 milyar insan yaşıyor. Ben de dünya çağında 5 milyar aktif mobil abonenin hali hazırda olduğunu, telekomünikasyon analistleri sayesinde biliyorum. Bu kabaca, dünyanın üçte birinin GSM bağlantısı hizmeti aldığını gösteriyor. Araştırma şirketi Nielsen de, özellikle birinci dünyada yaşayan mobil kullanıcıların %37″sinin akıllı telefonlar kullandığını söyleyerek, bu konuda bir rapor yayımladı.

Bu dilim içerisindeki kullanıcıların akıllı telefonlarının teknik özelliklerinin farkında oldukları ve bu özellikleri iPad gibi diğer cihazlara da aktaranlar olduğu kesin. Unutmayın, bu cihazların hemen hepsi sadece mobil üretim, yayım ve dağıtım için kullanılıyorlar. önümüzdeki 12 ay içinde bana sorsan dahi eminim ki manzara şimdiden görünüyor ve bence bugünkünden çok da farklı olmayacak.

Bugün, iPhone ve iPad gibi bazı cihazlar çoğunlukla öncü ve devrim niteliği taşıyan özellikler barındıran cihazlar olarak görülse de yarın, bu cihazların iPhoneografi gibi bazı üçüncü parti sonuçları, DSLR fotoğraf sektörüne ortak olacaktır.

 

iPhoneografi ile aşk ilişkisini belirleyen post-processing gibi çok şey var ve onlardan birinin de resimlerinizin paylaşmak olduğunu söyleyebilir miyiz?

Hollingsworth: Esasında iPhoneografi”yi tanımlayan üç ana faktörün bir araya gelmesi çok önemli.

Bunları ben sırasıyla çekim, işleme ve paylaşma olarak adlandırıyorum. Bu iPhoneografi etkilerinin her biri, diğerinden bağımsız düşünülmeli. Ama nihayetinde onlar tabi ki birlikte çalışırlar. Aralarındaki işleyiş ve tamamlayıcılığı iki (veya üç) kişi için yapılmış bir bisiklete benzetebiliriz. Bu aşamada, unutmuş olanlara hatırlatmakta yarar var: iPhone parlak bir 8MP kameraya sahip bir cihazdır ve öncüllerinin çoğundan daha iyi fotoğraf yakalamaya izin verir.
iPhone 4 gibi büyük bir görüntü yakalama aygıtına sahip ve uygun fiyatlı fotoğraf çözümleri binlerce kişinin üzerine, Flickr, Instagram ve FaceBook gibi sağlam paylaşım platformları sayesinde gittikçe daha da popülerleşiyor.

Görüntü konusunda başarı hala ve her zaman görüntü ön planlama ve uygun tekniklerin doğru yürütülmesine bağlıdır. Eğer bir iPhone doğru kurgulanır ve doğru kullanılırsa tam teşekküllü bir DSLR ile alınacak sonuçlar aılnabilir.
 

iphone fotoğrafçılığı
 
Eğer DSLR ile iPhone birgün gerçekten birbirlerine rakip olabilirler mi?

Hollingsworth: Açıkçası ben iPhone için DSLR”ı terk etmiyorum. Daha önce de söylediğim gibi iPhone”un tüm özellikleri ve kolaylıklarına rağmen, henüz DSLR”lerin teknik performansını yakalayabileceğini sanmıyorum ama zaten iPhone”un da böyle bir amacı olduğunu zannetmiyorum. Iphoneografi”nin DSLR”ye olan avantajı fotoğrafı çekerken değil ama fotoğrafın çekildikten sonraki paylaşım süreci olabilir. Bir an için bu çekim sonrası etkilerini düşünün.
Tabi bu iki mecrayı karşılaştırırken çekimin ne zaman, nasıl ve nerede, yapıldığı da önemli. Fotoğrafçılık artık sadece ayrıcalıklı birkaç kişinin yapabileceği yüce ve ulaşılmaz bir iş değil. İste iPhoneografi”nin getirdiği şey de bu. iPhoneografi “profesyonel” fotoğrafçılığı bile, ulaşılabilir, karşılanabilir ve her gün her yaş için sansasyonel ve çekici bir hale getirdi. Benim 14 yaşındaki kızım Emma örneğin, o da parlak genç ve yeni yeni tomurcuklanan iPhoneografi fanı oldu.
iPhone, düşük ışık şartlarında (4S için bu değişebilir tabi) her zaman iyi sonuç vermez. Ayrıca spor gibi hızlı hareket ve obje içeren konularda görüntüyü yakalamak, benim görüşüme göre, oldukça zor ve iPhone bu konuda profesyonel fotoğrafçıları oldukça etkilemeyi başarıyor. Ama DSLR için, diğer her şey için olduğu gibi portre, manzara, seyahat, hala yaşıyor. Lifestyle, sokak fotoğrafçılığı ve gazetecilik için ise iPhone sonuçlarını mükemmel ve birinci sınıf bulabilirsiniz.

 

iPhoneografi”nin en büyük etkisi, kitlelere dijital fotoğraf ve ve arşiv paylaşımını tanıtması oldu. Onun dışındaki etkileri çok da mühim değil aslında.

iPhone fotoğrafçılarının günlük aktivitelerinde bu uğraş ne kadar yer tutuyor? Ayrıca, neden profesyonel fotoğrafçılar bu yeni teknolojiyi benimsemeye bu kadar isteksiz?

Hollingsworth: iPhoneografi takipçilerinin çoğunluğu, bende görmüş olduğumuz gibi, başka profesyonel kariyerlere sahip olanlardan oluşuyor. Diğer bir deyişle, farklı işleri, farklı hobileri ve farklı hayatları var. Daha önce de belirtildiği gibi, hepsi birleşik bir vizyon ve ortaya çıkan sanat eserlerinin ücretsiz paylaşımı konusunda hemfikir.

öte yandan Flickr, Facebook, Twitter ve Instagram gibi sosyal medya sitelerinde gördüğümüz fotoğraf akışları gitgide daha belirgin hale gelmekte. Bu akışı bugün sağlayan ve çok iyi işler çıkaran isimler arasında, Tony Dewitt Jones, Don Marcolina, Dan Burkholder, Teri Lou, Harry Sandler ve Chase Jarvis”i sayabilirim.
 


 
Geleceğin fotoğrafçılığı DSLR tarzı mı yoksa cep tarzı mı olacak peki?

Hollingsworth: Ben DSLR iş için kullanıyorum. Daha doğrusu gerçekten büyük bir Photoshop işleri için diyelim. Nitekim, benim için ticari rötuş hala mobil teknolojilere bırakılamayacak değerler taşıyor. Ama asla daha fazlası değil.

öte yandan internet üzerinde paylaşılan çoğu iPhone fotoğrafı, gerek üretim yöntemleri açısından gerekse filtreleri açısından biraz fazla birbirine benziyor. Görülmesi gerek şey, internet üzerinde binlerce kişiselleştirme seçeneğinin olduğu ve bu seçeneklerin iPhone fotoğrafçılığına çok daha farklı boyutlar katabileceği. Burada bir nokta koyalım. Uygulamalar, bir fotoğrafçının stilini tanımlamada kullanılır hale geldi. Hangi uygulamayı kullandığınız sizin fotoğraf vizyonunuzu, dünyayı nasıl gördüğünüzü bile belirleyebilecek hale geldi. Uygulamalar başlı başına ve kesinlikle o fotoğrafçının stili üzerine ipucu verecektir. Sözün özü, benim görüşüme göre uygulamaları, bu şekilde tanımlamak gerekir. Iphone fotoğrafçılığı ile ilgili pek çok uygulama var ama düzenli olarak bir düzineden daha az sayıda kullanılmasını öneririm. Bazı uygulamalar fotoğraf stilinizi geliştirmenize yardımcı olacaktır mutlaka lakin, gereğinden fazla olması da istenmeyen bir araç krililiğinden başka hiçbir şey kazandırmayacaktır.
Ben bu gün pek çok profesyonel iPhone çekimleri gerçeklşetirdiğim için,DSLR kullanımım yavaş yavaş azalıyor. Ve bunu profesyonel bir fotoğrafçı olarak rahatlıkla söyleyebiliyorum. Bununla beraber çok uzun zamandır iDSLR”da çekilmiş portföyünü iPad üzerinde sunan birçok fotoğrafçı var. Dolayısıyla iPhoneografi”ye olan ilgiyi biraz da kişiselleştirip, farklı kılarak okumakta fayda görüyorum. Son bir tavsiye ise her iPhone uygulamasını profesyonel olarak kullanmaya başlamadan önce birçok deneme yapılması ve başka uygulamalarla kombinasyonlarını iyi etid etmektir.

 

Başarılı bir iPhoneografi çalışması için “gizli madde” nedir?

Hollingsworth: Bunu söyleyebilmek için üç yıl var. Ama yeni trendi”in bu olacağından kesinlikle eminim. İster amatör kullanımda olsun, ister ticari değeri olan profesyonel kullanımlarda olsun, emin olduğum bir şey var ki, gelecek kesinlikle iPhone fotoğrafçılığında yatıyor. Sanırım şu anda bir gizli madde varsa bu gerçek “gizli madde” bu taahhüt olabilir.

Geleceği kesinlikle iPhone ve iOS”te görüyorum. Her ne kadar DSLR makinelerin bir süre daha profesyonel anlamda hükmünün devam edeceği kesin gibi görünse de sonuçta iPhoneografi tüm ayakları ve etki alanları ile birlikte her geçen gün ağırlığını artıracak gibi görünüyor.

Peki son olarak favori uygulama veya uygulamalar kombinasyonun nelerdir?

Hollingsworth: Ben özellikle bu soruya cevap vermek istemiyorum. Aslında daha ziyade bu tip yazılımsal tüyolardan ziyade donanımla ilgili sorulara daha rahat cevap verebiliyorum. Fotoğrafçılık hakkında benim öğretim felsefem ürün odaklı değil, tamamıyla süreç odaklı. Bu taktiksel değil, stratejik bir karar.
 


 
çünkü bu, içsel bir yolculuktur değil, daha ziyade dışarıya doğru bir yolculuk. Benim için parlak olan, başkası için tam bir felaket olabilir. Herkes yazılımsal olarak kendi yolunu bulmak zorunda. çünkü bence gerçek yaratıcılık buluşta değil, doğru taklitte yatıyor.

Nihayetinde iyi bir fikrin yoksa binlerce uygulama da kullanılsa sonuca varılamayabilir. Ve bu da gayet doğaldır. Itunes üzerinden indirdiğim binlerce uygulama olabilir, ama hepsi ile ayrı bir ilişki kurdum diyebilirim. Ama hangisini ne kadar sıklıkla kullandığımı ben de bilmiyorum açıkçası. İlla saymak gerekirse “My go-camera” değiştirme uygulaması sayabilirim. Kullananlar bileceklerdir, bu da genellikle arşivleme ile ilgilidir zaten.

Bir fotoğrafçı olarak, halal iPhone”un kendisine, ona yüklenebilecek uygulamalardan daha fazla ilgi duyuyorum.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here