iPad şarj olmuyor mu? Şarj kablosunu değiştirmenize rağmen bu sorunu yaşamaya devam ediyorsanız çözüm yollarını uygulamaya başlamanın vakti gelmiştir. Bu sorun oldukça sinir bozucu olabilir ama bunun sadece saniyeler içinde çözülebilecek bir sorun olma ihtimalini göz önünde bulundurmayı ihmal etmeyin.
Sorunu çözmek için aşağıda yer alan yöntemleri uygulayabilirsiniz. Bu yöntemlerin tamamını denemenize rağmen telefonunuz şarj olmazsa bu durumda iPad’inizi teknik servise gönderme seçeneğine başvurmayı düşünebilirsiniz.
iPad Şarj Olmuyor, Çözüm Yolları Neler?
- iPad’i yeniden başlatın.
- Şarj yerini temizleyin.
- Farklı şarj kablosu ve güç adaptörü kullanın.
- Apple ile iletişime geçin.
1. iPad’i Yeniden Başlatma
- Üst düğme ile ses düğmelerinden birine “kapat” seçeneği gelene kadar basılı tutun.
- Sürgüyü sürükleyin.
- Cihazı yeniden açmak için Apple logosunu görene kadar üst düğmeye basılı tutun.
Ana ekran düğmesi olan bir iPad’i yeniden başlatmak istiyorsanız “kapat” seçeneğini görene kadar üst düğmeye basılı tutun. Sürgüyü sürükleyin. Cihazı yeniden açmak için Apple logosunu görene kadar üst düğmeye basın.
2. Şarj Yerini Temizleme
Şarj kablonuzu iPad’e taktığınızda kablonun tam takılı olmadığını fark ederseniz bunun sebebi şarj yerinde toz ve kir birikmesi olabilir. Bu, iPad’in şarj olmamasına yol açan bir sorundur.
Şarj yerini temizlemek için yumuşak bir fırça kullanabilirsiniz ama önce cihazınızı kapatın. Bunu yaparken cihazınıza zarar verecek bir eylemde bulunmamaya da dikkat edin. Bunun yanı sıra üfleyerek tozu temizleme yoluna da başvurabilirsiniz.
3. Farklı Şarj Kablosu ve Güç Adaptörü Kullanma
Şarj kablosu ya da güç adaptöründe sorun varsa iPad’i şarj edemezsiniz. Başka şarj kablosu ve güç adaptörü kullanarak sorunun şarj kablosundan ya da güç adaptöründen kaynaklanıp kaynaklanmadığını öğrenebilirsiniz.
Buna ek olarak cihazınızı şarj etmek için kullandığınız prizi de kontrol edin. Sorunun prizden kaynaklanıp kaynaklanmadığını başka bir priz kullanarak bulabilirsiniz.
4. Apple ile İletişime Geçme
Yukarıdakilerin hiçbiri sorunu ortadan kaldırmanıza yardımcı olmazsa iPad’inizi teknik servise göndermeyi düşünebilirsiniz. Cihazın şarj olmaması, donanımla ilgili olabilir. Apple yetkili servis sağlayıcısı, sorunun kaynağını bulduktan sonra ne yapılması gerektiğini belirleyecektir.