IP çakışması, internet kullanıcılarının yaygın olarak karşılaştığı sorunlardan biridir. Cihazınızı kullanırken eğer bununla ilgili bir hata mesajı ile karşılaşmışsanız sorunun ne olduğunu ve nasıl çözüleceğini merak etmeye başlamışsınızdır.
Sorun çok yaygın olmasa da sizin gibi birçok kullanıcı bu sorunla karşılaşıyor. Neyse ki bu hataya karşı atılabilecek adımları öğrenmeye çok yakınsınız. Bu yazının sorunun ne olduğunu ve ortaya çıkması hâlinde nasıl çözüleceğini öğreneceksiniz.
IP Çakışması Nedir?
Bu, aynı ağa bağlanmak isteyen iki ya da daha fazla cihazın aynı IP adresine sahip olması hâlinde ortaya çıkan bir hatadır. IP adresi, ağın bir cihazı tanımlamanın yoludur. Modem, ağa erişecek olan cihazları seçebilmek için bu IP adreslerini kullanır.
Çalışma biçiminden ötürü bir ağdaki iki ya da daha fazla cihazın aynı IP adresine sahip olmaması gerekiyor. Birden fazla cihaz aynı IP adresini paylaşırsa bu durumda bir çakışma söz konusu olur. Dolayısıyla aynı IP adreslerine sahip cihazların internet bağlantısı doğru bir şekilde sağlanamaz.
IP Çakışması Çözümü Nedir?
- Windows + S tuş kombinasyonunu kullanarak arama bölümünü açın.
- Arama kutusuna “Denetim Masası” yazıp denetim masasına girin.
- “Ağ ve İnternet” seçeneğinin altındaki “Ağ durumunu ve görevlerini görüntüle” seçeneğine basın.
- Sol kısımdan “Bağdaştırıcı ayarlarını değiştirin” seçeneğine tıklayın.
- Bağlı olduğunuz ağın üzerine sağ tıklayın.
- “Özellikler” seçeneğine basın.
- “İnternet Protokolü Sürüm 4 (TCP/IPv4)” seçeneğinin üzerine basın.
- “Özellikler” butonuna tıklayın.
- “Aşağıdaki IP adresini kullan” seçeneği işaretli ise bunu “Otomatik olarak bir IP adresi al” seçeneği ile değiştirin.
- “Tamam” butonuna basın.
- “Wi-Fi Özellikleri” penceresinde “İnternet Protokolü Sürüm 6” varsa onun da üzerine bir kez basın.
- “Özellikler” butonuna tıklayın.
- “Otomatik olarak IPv6 adresi al” seçeneğini işaretleyin.
- “Tamam” butonuna basın.
Yukarıdaki adımların yanı sıra şu adımları takip ederek yeni bir IP adresi almayı da deneyebilirsiniz:
- Windows + S tuşlarına basın.
- Arama kutusuna “cmd” yazıp Komut İstemi’ni açın.
- Komut satırına “ipconfig /release” yazıp enter tuşuna basın.
- “ipconfig /renew” yazıp bir daha enter tuşuna basın.
Bu yöntemi sorunun ortaya çıkmasına neden olan iki cihazdan birinde uygulayabilirsiniz. İkiden fazla cihaz varsa işlemi her cihazda ayrı ayrı yapabilirsiniz.
Yorum Yap