Facebook çarşamba günü yaptığı açıklamada, Hindistan’da yenilenen Instagram Lite uygulamasını test ettiğini açıkladı. Hindistan’da çıkacak Instagram Lite uygulamasının daha sonra “küresel olarak kullanıma sunulması bekleniyor.
Yenilenen Instagram Lite uygulaması 2MB’den daha hafiftir. Sosyal hizmet için “hızlı, güvenilir ve duyarlı” bir deneyim sunar. Android uygulaması Bangla, Gujarati, Hintçe, Kannada, Malayalam, Marathi, Punjabi, Tamil ve Telugu’yu destekliyor. Ancak şu anda Makaralar, Alışveriş ve IGTV dahil olmak üzere Instagram’ın birkaç temel özelliğinden yoksun.
Facebook, COVID-19’la ilgili yanlış bilgilere doğrudan müdahale edecek
Facebook, bu yılın başlarında Instagram Lite’ın önceki yinelemesini sessizce durdurdu. Temmuz ayında Instagram Ürün Başkan Yardımcısı Vishal Shah, TechCrunch’a şirketin uygulamada bazı sorunlar tespit ettiğini ve bunları çözmek için çalıştığını söyledi. Eylül ayında, Facebook bunu kabul etmemiş olsa da yeni bir Lite uygulaması vahşi doğada görüldü.
Lite uygulamaları, çoğu kullanıcının ileri teknoloji akıllı telefonlara veya hızlı ve ucuz mobil internet verilerine erişiminin olmadığı, gelişmekte olan pazarlarda özellikle popülerdir. Örneğin, Facebook Lite uygulaması geçen ay Hindistan’da yaklaşık 40 milyon aktif kullanıcıya sahip. Messenger Lite uygulaması yaklaşık 13 milyon aktif kullanıcısı mevcut. Veriler bir endüstri yöneticisinin TechCrunch ile paylaştığı mobil analiz firması App Annie’ye göre. (Instagram’ın uygulamasının yaklaşık 164 milyon kullanıcısı vardı.)
FACEBOOK INSTAGRAM LITE UYGULAMASI HAKKINDA DUYURU YAPTI
Shah, Çarşamba günü ‘Facebook Fuel for India’ etkinliğinde yenilenen Instagram Lite uygulaması hakkında duyuruyu yaptı. Mark Zuckerberg ve Ajit Mohan da dahil olmak üzere çok sayıda Facebook yöneticisinin, dünyanın en büyük ikinci internet pazarı için üzerinde çalıştıkları bir dizi başka programı özetledi.
Instagram ayrıca, içerik oluşturucuların birbirleriyle işbirliği yapma ve para kazanma fırsatlarını keşfetme yollarını daha iyi anlamaları ve bunlardan yararlanmaları için oluşturduğu bir yıllık bir program olan “Born on Instagram” ın ikinci sürümünü de duyurdu.
Shah, “Instagram Lite testi ve Born on Instagram’ın bir sonraki baskısıyla, Hindistan’da daha fazla sayıda insan için ifadeyi ve yaratıcılığı demokratikleştirmeyi hedefliyoruz” dedi.
WHATSAPP HİNDİSTAN BAŞKANI YENİLİKLERİ AÇIKLADI
Etkinlikte, WhatsApp Hindistan başkanı Abhijit Bose, şirketin bu ay Hindistan’daki kullanıcılara poşet büyüklüğünde sağlık sigortası sunmak için çalıştığını söyledi. Temmuz ayında WhatsApp, anlık mesajlaşma uygulamasının kullanıcılar açısından en büyük pazarı olan Hindistan’da önümüzdeki bir buçuk yıl boyunca pilot kredi, sigorta ve emeklilik hizmetleri için çalıştığını açıklamıştı.
Bose bugün “WhatsApp, her yetişkinin mobil cihazları aracılığıyla en temel kritik finans ve geçim hizmetlerine erişimini sağlamaya yardımcı olmak için proaktif olarak birkaç pilot üzerinde çalışıyor. Bu yılın sonuna kadar, insanların WhatsApp aracılığıyla uygun fiyatlı poşet boyutunda sağlık sigortası satın alabileceklerini umuyoruz.” dedi. Sigorta koruması için WhatsApp, SBI General ile ve emeklilik için HDFC Pension ile ortaklık kurdu.
Hindistan’ı kullanıcılar tarafından en büyük pazarı olarak tanımlayan Facebook, on milyonlarca küçük işletmenin çevrimiçi varlık oluşturmasına yardımcı olacak. Şirket dijital olarak satış yapmasına yardımcı olmak için telekom devi Jio Platformları ile birlikte çalışıyor. Bu yıl Jio Platformlarına 5,7 milyar dolar yatırım yapan Amerikan devi, Jio Platformlarının JioMart e-ticaret hizmetini WhatsApp aracılığıyla kullanılabilir hale getirmek için işbirliği yapıyor. Facebook ve Reliance yöneticileri bugün “önümüzdeki günlerde” JioMart’ın WhatsApp kanalına bazı yeni özellikler geliyor.
Yorum Yap