Instagram keşfete düşme söz konusu olduğunda çoğu Instagram kullanıcısı bunun ancak daha fazla hashtag kullanmakla gerçekleşebileceğini düşünür. Hashtag kullanımının keşfet bölümünde çıkmaya sağladığı fayda tabii ki göz ardı edilemez ama daha fazla hashtag kullanmak ya da sadece hashtag kullanmak, gönderilerin keşfet bölümünde görünmesi için tek başına yeterli değil.
Sosyal medya platformlarında öne çıkmanın birçok yolu reklam vermekten geçer. Reklamlar, Instagram gibi platformların giderlerini karşılaması ve kâr elde etmesi için büyük öneme sahip. Siz de takdir edersiniz ki Instagram gibi platformlar dünyanın dört bir yanındaki internet kullanıcılarına hizmet veriyor.
Her gün sayısız kişinin ziyaret ettiği bir web sitesinin maliyeti de yüksek olur. Ücretsiz bir hizmet sağlanıyorsa maliyetler reklamlardan elde edilen gelirle karşılanır. Instagram her zaman Meta’nın değildi. Başka bir deyişle Meta’nın girişimi sonucunda ortaya çıkmadı. Meta, 2012 yılında Instagram’ı milyar dolarlık anlaşma ile satın aldı.
Meta’nın satın alımının arkasında elbette ki daha fazla internet kullanıcısına ulaşma gayesi vardı. Bunun sebebini tahmin edebiliyorsunuzdur. Bir platform ne kadar çok kullanıcının ilgi odağı olursa reklamverenlerin de o kadar çok gözdesi olur. Bu da en nihayetinde kâr elde etme amacına çıkıyor.
Instagram, reklamları daha çok ön plana çıkarma eğiliminde olsa da öne çıkmanın yollarını bununla sınırlı bırakmıyor. Uzun bir süre önce platforma eklenen “Keşfet” bölümü ile paylaşılan gönderilerin daha çok insan tarafından bulunması mümkün hâle geldi.
Bu bölümde çıkmak tahmin edebileceğiniz üzere kolay değil ama bilirsiniz, kolay biraz göreceli bir kavramdır. Sadece bunun daha fazla hashtag kullanmakla elde edilebilecek bir başarı olarak görmemelisiniz. Yöntemlerin ne kadar kolay olduğuna ise onları incelemeye başladığınızda karar verirsiniz.
Instagram Keşfete Düşme Yöntemleri Neler?
- Hesabınızı herkese açık hâle getirin.
- Hedef kitlenizi tanıyın.
- Kitlenize hitap eden içerikler üretin.
- Reels’i kullanmaktan çekinmeyin.
- Kitlenizin en çok aktif olduğu saatte paylaşım yapın.
- Alakasız hashtag kullanmayın.
- Kitlenizi memnun edin.
- Reklam verin.
- Sahte takipçi ve etkileşim hizmetlerini kullanmayın.
- Harekete geçirici ifadeler kullanın.
Instagram keşfete düşme yolları kısaca bu şekilde. Peki, bu yöntemlerin nasıl uygulanması gerekiyor? Gelin, öğrenelim.
1. Hesabı Herkese Açık Hâle Getirme
İlk olarak hesabınızın herkese açık olduğundan emin olun. Gizli hesaplarda yapılan paylaşımlar keşfet bölümünde görünmez.
2. Hedef Kitlesini Tanıma
Sizi zaten takip eden bir kitle var. Onları hedefinizden çıkarın. Hedefinizde olması gerekenleri hedef kitlenizi tanıyarak belirlersiniz. Tanıma aşamasında kitlenizin en çok hangi içeriklerle etkileşim kurduğunu, en çok hangi tür gönderileri daha çok beğendiğini, ne tür anketlere katılım sağladığını, hangi harekete geçirici ifadelerin onların üzerinde işe yaradığını öğrenin.
Bu süre içerisinde elde ettiğiniz bilgileri not edin. Bu bilgileri toplamak için sizinle aynı hedef kitlesine yönelen sayfaları takibe alın. Burada hesabınızla ilgili hesapları gerçekten takip etmenizi kastetmiyoruz, gözlem yapmanızı kastediyoruz.
3. Kitleye Hitap Eden İçerikler Üretme
Her türden içerik paylaşarak etkileşim oranınızı arttıramazsınız. Hedef kitlesini tanıma aşamasında elde ettiğiniz bilgilerden hareketle içerik üretmelisiniz. Örneğin X adlı oyuncunun hayran sayfasına sahip olduğunuzu varsayalım. Bu hesapta X kişisi olmadan paylaşım yapmanız amacınızın dışına çıkmanıza neden olur.
4. Reels’i Kullanma
Instagram, Reels’in yaygınlaşması için gerçek bir efor sarf etti. Reels için ayrı bir bölüm açılmasının, bununla da sınırlı kalınmayıp “Keşfet” bölümünde Reels videolarına özel bir bölüm ayrılmasının nedeni Instagram’ın Reels videolarına daha çok ilgi gösterilmesini istemesidir.
Platform, bu amacına da ulaştı. Birçok kullanıcı artık Instagram uygulamasını sadece Reels videolarını izlemek için kullanıyor.
Reels’e TikTok videoları yüklemeden önce iki kez düşünün. Reels videolarının arasında uzun bir süre vakit geçirdiyseniz fark etmişsinizdir. Bu videoların arasında TikTok filigranına sahip videolar pek yer almıyor. Instagram’ın algoritması, TikTok filigranına sahip videoları görünüşe bakılacak olursa daha az ön plana çıkarıyor.
Reels videolarınızın daha çok izlenmesi için Instagram video izlenme sayısını arttırmanın yollarına göz atabilirsiniz.
5. Kitlenin Aktif Olduğu Saatte Paylaşım Yapma
Başarı elde etmenin yolu, planlı hareket etmekten geçer. Bu nedenle içeriklerinizi paylaşacağınız zamanı kitlenize kulak vererek belirlemelisiniz. Örneğin pazartesi günleri genellikle yoğun geçer. Bu nedenle de kullanıcılar uygulamaya daha çok öğleden sonra girer. Bu noktada deneme ve yanılma yöntemine başvurmaktan da çekinmeyin.
6. Alakalı Hashtag Kullanma
Gönderinin açıklamasında sadece gönderi ile doğrudan ilişkili hashtagler kullanın. Konum paylaşımının da gönderinin keşfet bölümünde çıkma ihtimalini arttırdığını göz önünde bulundurun ama bunu sadece gönderi belirtilen bölge ile alakalı ise yapın.
7. Kitleyi Memnun Etme
Kitlenizi memnun etmek ancak onların beğendiği içerikler paylaşırsanız mümkün olur. Bu zamana kadar paylaştığınız gönderileri inceleyin. Hangilerinin daha yüksek oranda etkileşim aldığını,
hangilerinin daha düşük oranda etkileşim aldığını not alın. Yüksek etkileşim oranına sahip gönderilere benzer gönderiler oluşturmaya özen gösterin.
Kitleniz gönderilerinizle ne kadar yüksek oranda etkileşim kurarsa o türe sahip gönderilerle daha çok etkileşim kurma eğiliminde olan kişilerin önüne çıkma ihtimali de o kadar artar.
8. Reklam Verme
Bu biraz kolaya kaçmak gibi gelebilir ama mümkün olan en kısa sürede çok sayıda insana ulaşmak istiyorsanız ya yüksek etkileşim oranına sahip sayfalarla iş birliği yapmanız ya da Instagram’da reklam vermeniz gerekiyor.
Markanızın ürünlerini çok sayıda insana ulaştırmak için biraz bütçeniz varsa hedef kitlenizi iyi belirleyerek Instagram’da reklam verebilirsiniz.
9. Sahte Takipçi ve Etkileşim Hizmetlerinden Uzak Durma
Sahte takipçi satın almak ya da ücretsiz olarak verilen sahte takipçi ve etkileşim hizmetlerini kullanmak, sizi kısa vadede amacınıza ulaştırabilir ama bu sürekliliğini korumaz. Daha da kötüsü, sayfanız işaretlenebilir ve keşfet bölümünde çıkma ihtimaliniz ortadan kalkabilir.
Instagram’ın sıralama algoritması kandırılamaz. Sahte etkileşimleri her zaman tespit edebilir. Sayfanızın Instagram’da görünmez hâle gelmesini istemiyorsanız bu tür hilelerden uzak durun.
10. Harekete Geçirici İfadeler Kullanma
İnsanları gönderileriniz ile etkileşimde bulunmaya teşvik etmelisiniz. Gönderinizin keşfet bölümüne düşmesinin tek yolu, gönderinin daha fazla beğenilip kaydedilmesidir. Gönderinize ne kadar çok yorum yapılırsa keşfet bölümünde çıkma olasılığınız da o kadar artar.
Instagram Keşfete Düşme Faydaları Neler?
- Gönderiniz daha çok insana ulaşır.
- İçerikler eğer insanların ilgisini çekerse takipçi sayısı artar.
- İçeriklerle etkileşim kurulma oranında önemli bir artış meydana gelir.
- Kullanıcılar, gönderileri daha çok arkadaşı ile paylaşır.
- Küçük ya da büyük işletmeler daha çok iş birliğinde bulunmayı teklif eder.
Yorum Yap