Instagram İzlenme Arttırma Yöntemleri Neler?

Instagram izlenme arttırma teknikleri neler? Videoların daha fazla görüntüleme alması için nelere dikkat edilmeli? Cevapladık.

Instagram izlenme arttırma yöntemleri ile paylaştığınız videoların daha fazla sosyal medya kullanıcısı tarafından görüntülenmesini ister misiniz? Bu hem etkileşim oranını arttırmak isteyen normal kullanıcıların hem de marka ve işletmelerin en çok elde etmek istediği başarıların başında geliyor.

Instagram’da takipçi arttırmak, paylaşılan videoların daha fazla izlenmesini sağlamak için en etkili yollardan biri Instagram Reels’i kullanmaktan geçiyor. Hesabın büyümesinde ve “Keşfet” bölümünde çıkmada büyük bir rol oynuyor.

Ne var ki sadece video paylaşıp yayımlamak, hedeflenen başarıyı elde etmek için yeterli olmuyor. Bununla birlikte daha uygulamanız gereken birçok yöntem var. Bu yöntemlerin tamamını aşağıda sıraladık.

Instagram İzlenme Arttırma Yolları

Instagram Reels’te paylaşılan videoların daha fazla izlenmesi için yukarıdaki yöntemleri uygulamanız gerekiyor. Bu yöntemlerin nasıl uygulanacağını ise aşağıdan detaylı şekilde öğrenebilirsiniz.

Instagram İzlenme Arttırma Yolları

1. Yayın Takvimi Oluşturma

Sosyal medya için içerik oluşturan çoğu kişi, söz konusu içerikleri genellikle belirli bir zamana bağlı kalmadan paylaşır. Oysaki bu çok yanlıştır.

Paylaşan kişinin beklemesi gereken bir paylaşım saati olmalıdır. Bu saat, sayfadan sayfaya değişiklik gösterir. Siz bir sosyal medya yöneticisi olarak en doğru zamanın ne olduğunu öğrenmek için takipçilerinizin en çok etkileşimde bulunduğu saatleri seçmelisiniz.

İnsanların en çok ne zaman aktif bir şekilde etkileşim kurduğunu öğrenmek için çok fazla çaba sarf etmenize gerek yok. Takipçilerinizin en çok ne zaman aktif olduğunu öğrenmek için şu adımları takip etmeniz yeterli:

2. Hashtag Kullanma

Çoğu kullanıcı Reels’te daha az hashtag kullanma eğiliminde oluyor. Hashtagler doğru şekilde kullanılmalı. Doğru hashtag kullanmazsanız doğru hedef kitlesine ulaşamazsınız. Benzer şekilde eğer hiç hashtag kullanmazsanız hedeflediğiniz kitleyi hedeflemeye devam edersiniz.

Etiketler hem kullanıcıların videolarınıza ulaşmasını sağlar hem de Instagram’ın videonun ne ile alakalı olduğunu tespit etmesine yardımcı olur.

Hashtag kullanırken çok genel kullanımlardan kaçının. Örneğin videonun teması moda olsun, hashtag olarak “moda” kelimesini kullanmanın bir faydasını görmezsiniz. İzleyicilere konuyu verin. Başka bir deyişle daha spesifik hashtagler kullanın.

3. Videoların Süresini Uzun Tutma

Şu konuda anlaşalım: Instagram, paylaşılan bütün videoları izlemiyor. Bunu yapabilecek kadar büyük bir ekibi de yok. Videoları sınıflandırmak için algoritma kullanması da zaten bundan kaynaklanıyor. Meta’nın sosyal medya platformunda paylaşılan her içerik tamamen diğer kullanıcıların davranışlarına göre sınıflandırılır.

Instagram, bir video ne kadar çok izlenirse insanların o video ile o kadar çok ilgilendiğini düşünür. Bu doğrultuda hareket ederek ilgili videoyu daha fazla kullanıcının önüne çıkarır. Videolarınızın süresi çok kısa olursa izlenme süresi de kısa olur.

Kısa süreli videolar ile uzun süreli videolar rekabette eşit olanaklara sahip olamaz. Instagram’ın algoritması, uzun süreli video eğer daha çok izleniyorsa onu aynı hedef kitlenin önüne daha çok çıkarır.

4. İzleyicileri Yönlendirme

İzlenme süresinin yüksek olmasının avantajlarını biliyorsunuz. Peki, izlenme süresini arttırmak için ne yapmanız gerekiyor? Tabii ki izleyicileri yönlendirecek ifadeler kullanmalısınız.

Platformda düzenli olarak video içerik tüketiyorsanız “sonuna kadar izle” gibi ifadelerin kullanıldığını fark etmişsinizdir. Sizce bu neden yapılıyor? Bunu yapan kişiler, izleyicilerin videoyu sonuna kadar izlemesini sağlamak istiyor.

Ne var ki her videonun sonunda izleyici beklediğini alamıyor. Geriye dönüp baktığında kaybettiği birkaç saniye ya da dakikadan başka bir şey göremiyor. Siz iyi bir içerik oluşturucusu olarak bu tür davranışlardan kaçının, izleyicilerinizi kandırmayın ama onlara videoyu kapatmamaları için iyi bir neden vermeyi de unutmayın.

5. Trendleri Takip Etme

Sektörde veya alanda nelerin trend olduğunu takip edin. Gençlere mi hitap ediyorsunuz? Gençler arasında popüler hâle gelen şarkıları takip edin, kendi videolarınızda kullanın ama bunu yaparken telif hakkı sorunları yaşamayacağınızdan emin olun.

Spam şikâyetleri mi alıyorsunuz? Instagram spam kaldırma yöntemlerine göz atın.

Exit mobile version