Instagram IGTV, özellikle de Reels özelliğinden sonra kullanıcıların ilgisini çekmekte başarısız oldu. Kullanıcıların kullanmadığı bu özellik bir süredir gereksiz bir şekilde platformda yer alıyordu. Instagram sonunda bu soruna bir çözüm bulmaya karar verdi. Platformun video içeriklerine yönelik ilk girişimi olan IGTV, özellikle de Reels’den sonra ilgi çekiciliğini kaybetti. Ancak yerine farklı bir özellik tabii ki geliyor.
Platform, IGTV formatını değiştiriyor. Bunun yerine artık ‘Instagram TV’ adı ile benzer bir format kullanıcılarla buluşacak. Bir nevi Instagram, video formatında isim değişikliğine gidiyor da diyebiliriz. Bu isim değişikliği ile birlikte bazı özellikler de geliyor. Kullanıcılar için daha da kolaylık sağlayacak gibi duran bu özelliklere göz atalım.
Instagram IGTV yerine gelecek yeni özellikler
Artık Instagram TV ile ana sayfadaki videolar 60 dakikaya kadar uzun olacak. Eskiden bu uzunluk IGTV’ye özeldi. Ancak şimdi böyle bir ayrım olmayacak. Ayrıca bu videoları izlemek artık ana uygulamada mümkün olacak. Bu videoları normal Instagram uygulamasında da izleme olanağına sahip olacaksınız. Yetkilinin açıklamasına göre Instagram TV, video izlemek amacıyla kullanabileceğiniz bir uygulama olacak. Yani videolara özel bir uygulama olacak. Ancak normal Instagram uygulamasında da bu videolara erişim sağlayabileceksiniz.
Videolar için ayrı bir uygulama olması biraz YouTube platformunu hatırlatıyor. IGTV ilk olarak 2018 yılının Haziran ayında karşımıza çıkmıştı. Bu uygulamanın çıkış amacı da YouTube benzeri bir platform olmaktı. Fakat TikTok uygulamasının da popülerliği ile uzun video formatı kullanıcıların ilgisini yitirmeye başladı.
Facebook, Instagram Reels üreticilerine ödeme yapmayı planlıyor
Bunun üzerine Instagram, Reels ile TikTok formatını platforma getirdi. Reels 2020 yılının Ağustos ayında karşımıza çıktı. Nispeten daha yeni olan bu video formatı, kullanıcılar arasında daha da popüler oldu. Aynı zamanda Instagram bu video formatına daha fazla yatırım yaptı. Uygulamada kolaylıkla erişim sağlama olanağı ve Facebook üzerinden yaptığı reklamlarla birlikte TikTok ile yarışacak hale geldi.
Ancak Reels’in de eksik olduğu bir alan var. Instagram, içerik üreticilerine TikTok ve YouTube gibi maddi gelir kaynağı sağlamıyor. Diğer platformlarda içerik üreticileri kendilerine bir gelir sağlama olanağına sahip oluyor. Ancak Instagram için bu henüz pek mümkün değil. Facebook, 2022 yılının sonuna kadar içerik üreticilerine 1 milyar dolar ödeme yapmayı planlıyor. Bu paranın bir miktarı Reels üreticilerine gidecek. Ancak yine de gelir sağlayacakları düzenli bir sistem mevcut değil.
Yorum Yap