Instagram hikaye sıralaması yapılırken nelere dikkat ediliyor? Bu gibi sorular hemen hemen her Instagram kullanıcısının cevabını merak ettiği bir sorulardır. Sosyal medya uygulamasını bugün milyonlarca kullanıcı kullanıyor ve bu kullanıcılar sosyal medya platformuna dünyanın dört bir yanından erişiyor.
Bu kadar kullanıcı tarafından kullanılan bir uygulamada insan merkezli denetim kullanmak elbette ki yetersizlikle sonuçlanacaktır. Platform bu nedenle kullanıcılara en iyi deneyimi sunmak için algoritmasını her geçen gün geliştiriyor.
Bu algoritma hem platformda uygunsuz içeriklerin barındırılmasına izin vermiyor hem de kullanıcıların ne tür içeriklerle ve hangi kullanıcılarla daha çok etkileşim kurma eğiliminde olduğunu öğreniyor. Bu edindiği bilgileri ise kişiselleştirme amacı ile kullanıyor.
Instagram’ın algoritmasına daha yakından bakış attığımızda sıralama ile ilgili soru işaretleriniz de ortadan kalkacaktır.
Instagram Hikaye Sıralaması Nasıl Yapılıyor?
Instagram, hikayeleri ve hikayeleri görüntüleyenleri en çok hangi hesaplarla etkileşimde bulunduğunuza göre sıralar. En az etkileşim kurduğunuz hesabın paylaştığı hikaye bu nedenle en çok etkileşimde bulunduğunuz hesabın çok gerisinde kalır.
Birçok kullanıcı, hikayeyi görüntüleyenler kısmında ilk sırada yer alan kullanıcıları profilini en çok ziyaret eden kullanıcılar olduğunu zanneder. Bunun doğru olup olmadığını öğrenmek için Instagram hikaye görüntüleyenler sırası ile ilgili araştırma yapmaya başlar.
Zannedilenin aksine ilk sırada yer alan kullanıcı, sizin hesabınızla en çok etkileşim kuran kullanıcı değildir. Siz bu kullanıcının hesabı ile çok etkileşim kurduğunuz için o kişinin paylaştığı hikayeler ve normal gönderiler her zaman en önde çıkar, hikayeyi görüntüleyenler kısmında her zaman öncelik o kullanıcıya verilir.
Bunun doğru olup olmadığını öğrenmek de oldukça basittir. Hikayeleri ve gönderileri her zaman öne çıkan kullanıcının kaç gönderisini ve hikayesini beğendiğinizi, bu gönderi ve hikayelere yanıt verdiğinizi kontrol edin.
Bunun ardından ulaştığınız sonucu da bu hesapların oldukça gerisinde olan hesaplarla olan etkileşiminizi karşılaştırın. Her zaman arkada kalan hesaplarla daha az etkileşim kurduğunuzu fark edeceksiniz.
Bu kullanıcıların profilini görüntüleme sıklığınız da önemlidir. Ne de olsa profili görüntülemek de o hesapla etkileşim kurmak anlamına gelir.