Instagram gönderi zamanlama özelliği ile sosyal medya yöneticilerini gülümsetmek için harika nedenler yaratmaya devam ediyor. Bundan birkaç sene önce sosyal medya platformları sadece eğlenmek, yakın arkadaşlar ile iletişim kurmak gibi amaçlarla kullanılsa da o günler artık geride kaldı.
Bugün başlı başına sosyal medya yöneticiliği gibi meslekler var. Bu alanda uzmanlaşmış isimlerin sosyal medya platformlarını yönetmek için iyi bir strateji belirlemek, planların kusursuz işlemesini sağlamak gibi görevleri bulunuyor.
Bilindiği üzere Instagram’da etkileşim oranını arttırmanın en iyi yolu, gönderileri düzenli olarak yayımlamaktan geçiyor. Ne var ki her hesabı birden fazla personel yönetemeyebilir. Küçük bir işletme olarak kendi hesabınızı kendiniz yönetmek zorunda olabilirsiniz.
Bu durumda büyük şirketlerde her görev için ayrı personel çalışma gerekliliğini bir kenarda bırakarak her işe kendiniz yetişmeniz gerekiyor ama bütün hayatınız sosyal medyadan ibaret değilse ya da bir diğer deyişle bütün hayatınızı sosyal medyaya adapte edecek kadar boş zamana sahip değilseniz bu noktada birtakım sosyal medya yönetim araçlarına başvurabilirsiniz.
Bu araçlar, gönderi planlamaktan sayfa durumunu takip etmeye kadar birçok kullanışlı özellik sunar ama büyük bir kısmı ücretli olduğundan yeterli bütçeniz yoksa bu araçları kullanamayabilirsiniz. Görünüşe bakılacak olursa gönderi planlamak için bu tür araçları kullanmanıza zaten gerek kalmayabilir.
Instagram Gönderi Zamanlama Özelliği mi Getiriyor?
Sosyal medya uzmanı Matt Navarra tarafından paylaşılan bilgilere göre Instagram şu an Reels videosu ya da normal gönderi paylaşma özelliği üzerinde çalışıyor. Yeni bir içerik oluşturan kullanıcılar, bu özellik sayesinde gelişmşi ayarlara giderek gönderiyi planlayabilecek.
Good news, social media managers!
You can now schedule posts in the Instagram app! 🎉 https://t.co/fSSPG92Zjs pic.twitter.com/NIwBrO7JOM
— Matt Navarra (@MattNavarra) October 18, 2022
Bu özellikle sosyal medya yöneticileri için büyük bir gelişme çünkü çok fazla insanın hayatına kolaylık sunuyor. Ne de olsa hedef kitlesine bağlı olarak kitlenin en çok etkileşimde bulunduğu bir zaman aralığı var. Bu zaman aralığında değil de gecenin üçünde paylaşım yapmak, ne yazık ki kullanıcılardan gelecek etkileşimi kaybetmeye neden oluyor.
Yakın bir zamanda kullanıma sunulması beklenen bu özellik ile gönderileri planlayabilecek, paylaşımları artık kitlenizin en çok aktif olduğu saate göre yapabileceksiniz.