Instagram Bir TikTok Özelliği Daha Alıyor

Instagram, yine bir TikTok benzeri özelliği kendisine kazandırmak adına tam ekran ana sayfa beslemesini test ediyor.

Instagram, TikTok benzeri bir özellik daha getiriyor. TikTok’a giriş yaptığınızda ilk gördüğünüz şeyin (belki bir reklam dışında) tam ekran, dikey bir video olduğunu biliyor musunuz? Instagram, “videoyu daha öne ve merkeze getirmek” için tasarlandığını söylediği, benzer, anında sürükleyici bir deneyim sunacak bir özelliği test ediyor. Meta’da tekrar eden bir tema gibi görünüyor.

Tabii buradaki alt metin, Instagram’ın dikkatimizi TikTok’tan uzaklaştırma arayışını sürdürmesi. Instagram’ın ana şirketi Meta, geçen hafta yaptığı kazanç çağrısında, TikTok klonu olan Reels’in artık insanların Instagram’da geçirdiği zamanın %20’sinden fazlasını oluşturduğunu belirtti. Facebook’ta her türden video, kullanıcıların platformda harcadıkları zamanın %50’sini oluşturuyor.

Şimdi, sosyal medya devi, ana sayfa beslemenizi tam ekran yapan yeni bir özelliği test ediyor. Arzusu, platformda “videoyu daha öne ve merkeze getirmek”.

Instagram Hikayeler Çubuğunu Değiştiriyor

TechCrunch’a göre, tam ekran ana sayfa beslemesini test eden kullanıcılar, alt gezinme çubuğundan keşif sekmesine erişmeye devam edebilir. Görünen o ki, göze çarpan tek değişiklik, ekranın üst kısmındaki Hikayeler çubuğunun olmaması. Hikayeler çubuğunun nereye taşınacağı konusunda henüz bir onay yok.

Instagram Hikayeleri’nin platform için başarılı olduğu kanıtlandığından, ana ekrandan kaybolması garip. Ancak, bu özellik henüz tüm kullanıcılar tarafından kullanılamadığından bu durum değişebilir.

Instagram rakibi TikTok’a daha çok benzemeye devam ettikçe, kısa biçimli video özelliklerine olan talep artacak. Google, YouTube Shorts ile yarışa girdiği için rekabet kızışıyor. Şirket ayrıca geçen hafta, her gün 30 milyardan fazla görüntüleme ürettiği için YouTube Shorts’taki reklamları test etmeyi planladığından bahsetti. TikTok son derece popüler hale geldiğinden, bu sosyal medya gazileri harekete geçmek istiyor.

Yine de, Instagram’ın Hikayelerin hemen görünmediği bir ana ekranı test etmesi dikkate değerdir. Hikayeler, şu anda Instagram için Reels’ten daha büyük bir para kazandırıcıdır. Çünkü Hikayelerde reklam satmak için daha fazla altyapı vardır. Şirket, Reels’e daha fazla para kazanma seçeneği eklemeyi planlıyor. Ancak kazancında, Reels’ten para kazanma çağrısının birkaç yıl içinde gerçekleşeceğini söyledi.

Tam ekran ana sayfa beslemelerinin tüm kullanıcılara ne zaman veya ne zaman ulaşacağı konusunda henüz bir bilgi yok.

Exit mobile version