Instagram, ana ekranına bir Makaralar sekmesi ve bir Mağaza sekmesi getiriyor; bu, uygulamanın bazı önemli değişikliklerden geçtiğini gösteren bir çift gösterge. Uygulamaların, özellikle sosyal medya platformlarının gelişen sosyal ortamlara uyum sağlamak için değişiklikler yapması olağan bir durumdur. Instagram, izleyicilerinin trendlerine uyacak değişiklikleri ortaya koyan en yeni platform oldu.
Instagram, uygulamasında Reels ve Shop özelliklerini doğrudan kullanıcıların yüzüne yerleştiren yeni değişiklikleri duyurdu. Şirket, uygulamasında “büyük değişiklikler” olduğunu duyurdu. Makaralar ve Mağaza sekmeleri artık ana sayfanın hemen önünde ve ortasında, gezinme çubuğunda gösterilecek. Gönder ve Beğen düğmeleri, Facebook Messenger DM’leri düğmesinin yanındaki sağ üst köşeye taşındı.
VIVO Y12S AKILLI TELEFONU TANITTI
Ekim 2010’da kurulan Instagram, on yıldan biraz fazla bir süredir fotoğraf ve video paylaşımına dayalı bir sosyal medya platformudur. Uygulama, sosyal medya etkileyicilerinin popülaritesini ve şöhretini artırması için bir temel oluşturdu ve Kylie Jenner veya Cristiano Ronaldo gibi öne çıkanların milyonlarca takipçi topladı. Şimdi ise Instagram farklı türde bir içerik oluşturucuya hitap etmek için çaba gösteriyor.
INSTAGRAM BAŞKANI ADAM MOSSERI AÇIKLADI
Instagram Başkanı Adam Mosseri, yakın tarihli bir blog gönderisinde, platformun “insanların yaratıcılıklarını dünyayla paylaşabilecekleri ve bir kitle bulma şansı bulabilecekleri bir yer” olarak Reels sekmesini tanıttığını söyledi. Mosseri, Mağaza sekmesiyle, Instagram’ın alışveriş yapanların en sevdikleri içerik oluşturuculardan ilham almalarına yardımcı olmayı ve küçük işletmeleri desteklemeyi umduğunu da sözlerine ekledi. Instagram yöneticisi, yeni tasarımın uygulamaya önemli bir tazeleme sağladığına inandığını ve kültürün yaratma ve eğlencenin değişme şeklini yansıttığını vurguladı.
Reels, Ağustos 2020’de piyasaya sürülen ve kullanıcıları ses, efektler ve yaratıcı araçlarla 30 saniyelik videolar kaydetmeye ve düzenlemeye davet eden bir Instagram özelliğidir. Instagram kullanıcıları, popüler fotoğraf paylaşım uygulaması kamerasının altındaki Reels’i seçebilir, ardından içerik oluşturmaya yardımcı olması için düzenleme araçlarını, Instagram’ın müzik kitaplığını ve AR Efektleri veya Hız gibi diğer araçları kullanabilir. Makaralar bir dizi klibe veya bir kerede kaydedilebilir ve takipçilerle paylaşılabilir ve Instagram’ın Keşfet özelliği ile keşfedilebilir.
Mağaza, bu yıl Instagram’ın bir başka yeni özelliği ve Temmuz 2020 sürümüyle yaklaşık bir ay önce Reels’ı geride bırakıyor. Uygulama, özelliği duyuran bir blog gönderisinde, Shop’un Instagram’ın sosyal alışveriş kanalından seçmelerin yanı sıra “markalardan ve yaratıcılardan yeni koleksiyonlar ve ürünler” sunacağını söyledi. Kullanıcılar, Mağaza özelliğini kullanarak yapılan alışverişlerde Facebook Pay’i kullanabilir. Sosyal ağ platformu, benzersiz bir pim veya Touch veya Face ID gibi güvenlik önlemleri ekleme yeteneği sayesinde ekstra bir güvenlik katmanı ekler.
INSTAGRAM TRENDLERE UYUYOR
Instagram ana ekranına yeni sekmeler eklemek büyük bir ilk değişiklik olarak sayılır mı? Belki genel bir bakış açısından değil. Ancak, Instagram’ın bu yeni özellikleri, kullanıcılarının bu modern çağda içerik tüketme ve satın alma biçimlerine kontrollü bir şekilde uyum sağlamak için platformunun ön saflarına koyduğunu kesin olarak gösteriyor. Bu, herhangi bir platform için iyi bir adım, özellikle de dünyanın en son trendlerinin merkezinde olmakla gurur duyan bir adım.
Yorum Yap