Instagram algoritması nasıl çalışır? Bu soru, daha geniş kitlelere ulaşarak sayfasını büyütmeyi amaçlayan içerik üreticileri ve işletmelerin cevabını en çok merak ettiği sorulardan biridir.
Sorun şu ki algoritma sürekli olarak güncelleniyor. Bu da değişiklikleri takip etmeyi oldukça zor hâle getiriyor ancak merak etmeyin, bu algoritmaya tamamen yabancı kalacağınız anlamına gelmiyor.
Sizin için hazırladığımız bu rehberde Instagram algoritmasının ne işe yaradığı ve nasıl çalıştığı da dahil olmak üzere bilmeniz gereken tüm güncel bilgilere ulaşabilirsiniz.

Instagram Algoritması Nedir?
Instagram algoritması, ana sayfa, keşfet sayfası, Reels bölümü ve önerilen kişiler de dahil olmak üzere sosyal medya platformunun çeşitli bölümlerinde görüntülenen önerileri düzenleyen kurallar dizisidir.
Her bölüm, kullanıcının uygulama ile olan etkileşimini arttırmaya yönelik özelleştirme içerir. Bu özelleştirmeler, platformun algoritması sayesinde mümkün hâle gelir. Algoritma ise kullanıcıların uygulamayı kullanma şekli, görüntüleme sıklığı ve etkileşim biçimlerine göre eğitilir.
Algoritmanın temel amacı, kullanıcıların etkileşim kurduğu içerik türü ve etkileşim sıklığı gibi ayrıntılardan yola çıkarak onlara kişiselleştirilmiş içerikler sağlamaktır. Bir kullanıcı eğer futbola ilgi duyuyorsa platformda da futbolla ilgili paylaşımlara ilgi duyacaktır.
Futbola olan ilgi eğilimi, algoritmanın zaman içinde kullanıcının ilgi alanına futbolu dahil etmesini sağlar. Bu da en nihayetinde kullanıcının futbolla ilgili daha fazla Instagram gönderisi görmesine neden olur.
Instagram Algoritması Nasıl Çalışır?
Instagram, kullanıcılara kişiselleştirilmiş içerikler sunmak için birden fazla algoritma kullanır. Ana sayfa, hikâyeler, keşfet, Reels bölümü de dahil olmak üzere birçok bölüm için farklı algoritmalar çalışır. Her birinin önerileri etkileyen birkaç bağlı olduğu faktör vardır.
Bu algoritmaları daha basit bir şekilde anlamanıza yardımcı olmak için her bölümü ayrı olarak ele alacağız.
Instagram’ın Akış Algoritması Nasıl Çalışır?
Instagram akışı, uygulamayı son kullanmanızdan bu yana gözünüzden kaçırmış olabileceğiniz gönderileri yakalamanız için tasarlandı. Bu algoritma, takip ettiğiniz kişilerin yanı sıra ilgi alanlarına uygun olabilecek Instagram hesaplarından gelen gönderileri birleştirir.
Bu bölümün algoritmasını etkileyen diğer faktörler arasında yorum, beğeni ve paylaşım gibi etkileşimler, profili ziyaret etme, gönderiyi inceleme süresi gibi önemli veriler vardır. Kısacası hesap ve gönderilerle etkileşim kurma biçiminiz ve sıklığınıza göre hareket edilir.
Instagram’daki Hikayelerin Algoritması Nasıl Çalışır?
Instagram algoritması, hikayeleri geçmişteki etkileşimlerinden elde edilen ipuçlarına göre sıralar. Bu ipuçları, Instagram’daki hikayelerin kullanıcılara hangi sırayla sunulacağının belirlenmesinde büyük rol oynar.
Sosyal medya platformunun algoritması, takip ettiğiniz kişilerin hikayelerinden en çok hangisine öncelik verdiğinizi takip eder. Bir kişinin hikayelerini son zamanlarda çok sık görüntülerseniz ve bu diğer takip ettiğiniz kişilerin hikayesine kıyasla görüntüleme sıklığınız daha yüksek olursa o kişinin hikayeleri daha da öne çıkacaktır.
Instagram’ın Keşfet Algoritması Nasıl Çalışır?
Instagram’ın keşfet sayfası için kullanılan algoritma, ana akış ve hikayelerden farklı metriklere bağlı değildir. Keşfet algoritması genel olarak şu sorulara yanıt arar:
- Platformda en çok hangi tür içeriklerle etkileşim kuruyorsunuz?
- Hangi tür içerikler, sizi kişinin profilini ziyaret etmeye teşvik ediyor?
- Hangi tür içerikler, onları arkadaşlarınızla paylaşma isteğinizi arttırıyor?
Bu sorulardan hareketle elde edilen cevaplar, algoritmanın keşfet sayfanızı kişiselleştirmesini sağlıyor. Böylece ilgi alanınıza giren içerikleri ve profilleri daha çok görüyorsunuz.
Instagram’ın Reels Algoritması Nasıl Çalışır?
Instagram’ın Reels algoritması, kullanıcının geçmiş etkileşimleri ve tercihleri, popüler sesler, içerik çeşitliliği gibi faktörlerden hareketle çalışır. Ana amacı, kullanıcıların Reels akışında ilgisini çeken daha fazla içerik görüntülemesidir.
Reels videolarında kullanılan seslerin popülerliği, içeriğinizin daha geniş kitlede karşılık bulunmasına yardımcı olabilir. Bu videoların önerisi için kullanılan algoritma, normal akıştan farklı olarak kullanıcılarla daha yeni içerikler buluşturmayı amaçlar.
Kullanıcılar eğer bir Reels videosunu beğenir, paylaşır ve videonuza yorum yaparsa o videonun türü kaydedilir ve aynı tür içeriklerle daha fazla etkileşimde bulunursa ona göre yeni videolar önerilir.