Fenimore Harper tarafından yapılan araştırmaya göre bu yıl İngiltere’de yapılması beklenen genel seçimler öncesinde Facebook, Rishi Sunak’ın deepfake teknolojisi kullanılarak taklit edildiği sahte reklamlarla dolup taştı.
Firma, geçen ay sosyal medya platformunda İngiltere Başbakanı’nın taklit edildiği 143 farklı reklam tespit etti. Reklamın 400 binden fazla kişiye ulaşmış olabileceği düşünülüyor. 8 Aralık 2023 ile 8 Ocak 2024 tarihleri arasında bu reklamları tanıtmak için harcanan toplam paranın 16.500 dolar tutarında olduğu belirtildi.
The Guardian tarafından aktarılan bilgilere göre sahte reklamlardan birinde Sunak’ın hükûmetin Elon Musk tarafından başlatılan bir borsa uygulamasına yatırım yapmaya karar verdiğini söylediği bir BBC haberi gösterildi. Bu reklama tıklayanlarınsa sahte bir BBC haberine yönlendirildiği ifade edildi.
Fenimore Harper’ın web sitesine yerleştirilen videoya bakılacak olduğunda eğer konuşanın ağzına çok yakından bakılmazsa görüntü oldukça gerçekçi görünüyor. Deepfake teknolojisinin ne olduğunu bilmeyen birisi, söz konusu videonun kolaylıkla gerçek olduğunu düşünerek kandırılabilir.
Firma, bu reklamların Birleşik Krallık’taki bir politikacının deepfake videosunun ilk kez bu kadar yaygın bir şekilde dağıtıldığını söyledi.
İngiltere Başbakanı’nın Deepfake Reklamları Hakkında Açıklama Geldi
Facebook’un çatı şirketi Meta, uzun bir zamandan beri web siteleri ve uygulamalarında seçimlerle ilgili yanlış bilgilere karşı mücadele veriyor. Bir sözcü, The Guardian’a yaptığı açıklamada, bu araştırmanın yayımlanmasından önce reklamların büyük bir kısmının kaldırıldığını dile getirdi.
Sosyal medya devi ayrıca Birleşik Krallık’taki kullanıcıların yüzde 0,5’inden daha azının söz konusu reklamlardan birini gördüğü bilgisini paylaştı.