Arama motorları, bize çeşitli sorunları nasıl çözüme kavuşturacağımızı, hedeflerimize nasıl ulaşacağımızı gösteren rehber niteliğinde sonuçlar getirir. Bunların önemli bir kısmı aslında info marketing çalışmalarının bir parçasıdır. Peki, müşterilerin dikkatini çekmek ve ilgi odağı hâline gelmek için önemli olan info marketing nedir?
Bu yazıda info marketing hakkında kafanıza takılabilecek tüm soru işaretlerini gidereceğiz. Neden bu kadar büyük öneme sahip olduğunu ve nasıl yapılacağını sizinle detaylı olarak paylaşacağız.
Info Marketing Nedir?
Info marketing ya da Türkçe karşılığı ile bilgi pazarlaması, belirli bir ürün ya da hizmet hakkında bilgiler paylaşmayı içeren bir pazarlama yöntemidir.
Bir ürün ya da hizmetin merkeze alındığı bilgi pazarlamasında ürün veya hizmetin nasıl kullanıldığı, nasıl çalıştığı, özelliklerinin neler olduğu, alternatifleri ile kıyaslandığında nasıl bir farkın ortaya çıktığı gibi çeşitli konulara odaklanılır.
Bu yöntemin tercih edilmesinin en önemli nedenlerinden biri, müşterinin ikna edilmesini sağlamaktır. Bir müşteri bir ürün ya da hizmet için ödeme yapmadan önce onunla ilgili tüm ayrıntılara hâkim olmak ister. Satın alma işlemini gerçekleştirdikten sonra pişmanlık duygusu yaşamak istemez.
Bilgi pazarlaması sayesinde müşterilerin soru işaretleri giderilir. Böylece müşterinin ürün ya da hizmetinizle ilgili herhangi bir soru işareti kalmaz. Potansiyel bir müşteriye ürününüzle ilgili ne kadar çok bilgi sağlarsanız ürününüzle ilgilenme olasılığı da o kadar artar.
Info Marketing Nasıl Yapılır?
Bilgi pazarlama işine başlayanların izlemesi gereken birkaç adım vardır. Bunlar sırasıyla takip edildiğinde sadece müşterilere nasıl ulaşılacağını öğrenmekle kalmaz, bununla birlikte iyi bir strateji uygulama imkânına da sahip olursunuz.
Info marketing için şu adımları izlemelisiniz:
- Uzmanlık alanınızı belirleme: Hangi konuda çok bilgili olduğunuzu düşünüyorsunuz? İnsanların gerçekten buna bir ilgisi var mı? Bu sorulara yanıt vererek asıl uzmanlık alanınızı ortaya çıkarabilirsiniz.
- Bir format seçme: Konunuz belli olduktan sonra sırada hangi formatta yayın yapacağınız var. Podcast, video, canlı yayın, e-kitap başta olmak üzere herhangi bir formatta bilgi pazarlaması yapabilirsiniz ama bunu seçerken kitlenizi de göz önünde bulundurun. En çok hangi formatta içerik tüketmeyi sevdiklerini araştırın.
- Hedef kitle analizi: Hedef kitle, bilginizi aktaracağınız kişilerden oluşur. Bunlar, ulaşmak istediğiniz insanlardır. Hedef kitle analizinde şu sorulara yanıt bulmak çok önemlidir: En çok neleri merak ediyorlar? En çok hangi sorunlarla karşılaşıyorlar? Bunlara cevap bulunduğunda ne tür içerikler hazırlamanız gerektiğini de bilirsiniz.
- Rakip analizi: Hangi konu ile ilgili içerik üreteceğinize bağlı olarak çok fazla rakibiniz olabilir ya da pazar boşluğundan yararlanma fırsatına sahip olabilirsiniz. Rakip analizi hem bunu ortaya çıkaracak hem mevcut rakipleriniz ile aranızda sizin lehinize olan bir fark yaratacaktır.
Yorum Yap