Ana sayfa Yazılım İllustrator ile bir çalışmayı aşamalara bölerek çalışmak

İllustrator ile bir çalışmayı aşamalara bölerek çalışmak

290
0

Adobe Illustrator ile bir çiziminizi çeşitli aşamalara bölerek çok daha pratik ve hızlı ilerleyebilir, kendi yöntemlerinizi de ekleyerek çok daha keyif alabilirsiniz.

Kimi zaman işimin yarattığı yoğunluklardan fırsat bulup daha “özel” işler yaptığımda Illustrator kullanmanın da tadını çıkardığımı düşünüyorum. çünkü işimin kendi doğal ve yoğun akışı ile birçok şeyin kontrolü sizin dışınızda gelişip “formülleşiyor” ve çeşitli kalıplar içinde kalıyor. Ancak daha serbest çalışmalarda yaratıcılık, farklı teknikler ve farklı yöntemler kullanabilme şansı yakalayabiliyorsunuz. önceki yazılarımda genellikle programın bizlere sunduğu sayısız özel kısa yol, püf ve kolaylıkla ilgili yazılar yazmıştım. Bu kez onların yerine, aşağıda özel bir iş için yaptığım Adobe Illustrator çalışmasının aşamalarını okuyacaksınız. Adım adım hangi yöntemleri kullandığımı, nasıl ilerlediğimi ve sonuca nasıl ulaştığımı görebilirsiniz. Bu kez programın sunduğu avantajlar yerine, çizimin aşama aşama planlanmasını ve bu planmayı yönetmeyi aktarıyorum. Karmaşık çalışmalarda bile işe yaradığını düşündüğüm çalışmayı teorik olarak başlangıçta bölmek çizim aşamaları da devreye girdiğinde işinizi oldukça kolaylaştıracaktır.

Görselle baş başa kaldığım birkaç saniye boyunca aslında hızlı bir planlama süreci yaşıyorum. Bu planlama, görseli kendi içinde adımlara ya da katmanlara bölmek ve hangi çizim aşamalarında, nasıl ilerleyeceğimi kabaca oluşturarak şekilleniyor.

   

Referans olarak belirlediğim görseli sayfama File > Place komutu ile çağırarak işe başlıyorum. Görselimi sayfamda konumlandırdıktan sonra Layer paletinde çift tıklayarak karşımıza gelen Layer Options sorgu kutusunda Lock şıkkını işaretleyerek görselimi dokümanın üzerinde kilitliyor, Dim Images değerini de uygun bir rakama düşürerek görselimin çizim aşamasında işimi kolaylaştıran saydamlığını belirliyorum. özellikle görseli kilitlemek, böylece doküman üzerinde sabitlemek, görsel üzerinde çizim yaparken sorun yaşamadan işime devam etmemi sağlayan önemli bir ayrıntı.

Bu çalışmaya özel olarak görselimi planlarken kafamda oluşturduğum alanlarının dış hatlarından oluşan kapalı alanları çiziyorum. Bu kapalı alanları, çalışmamın ilerleyen aşamalarında kontürler yardımıyla vurgular oluşturmak için kullanacağımı ekleyeyim.

Bunu yaparken aslında iki işi birden halletmiş oluyorum. Birincisi; sonradan gerekli detaylarını ekleyeceğim dış hatların yani siyah kontürlerin bir kısmını oluşturuyorum, ikincisi de bu alanlardan bir kopya çıkarıp renklendirerek sonraki aşamalarda oluşturduğum ışık gölgeler için de bir zemin yaratmış oluyorum.
Burada hemen renklerden söz etmeliyim. Ben çalışmalarımda; işimin türünün ihtiyaçlarına göre ama daha çok kendi deneyimlerimle oluşturduğum renk ailelerini kullanmayı tercih ediyorum. Bu özellikle insan figürleri söz konusu olduğunda daha çok işime yarıyor ve her seferinde yeni keşiflerin peşinde boğuşma ve zaman kaybını da ortadan kaldırıyor. örneğin resimde ten rengi için kullandığım ana rengimle birlikte, açık ya da koyu tonları için kullandığım ve çok gerekli olmadıkça değiştirmediğim renkleri görebilirsiniz. çalışmam sürerken devreye Adobe Illustrator”un karmaşık gibi görünen Layer”larıyla başetmek gibi bir sorun da çıkıyor.


 

Ben burada aşama aşama oluşan yeni Layer”ları kilitliyor, planlama aşamasında objelerin, başlamadan önce kafamda oluşturduğum sıralamaya uygun olarak yerleşimini sağlıyor ve isimlendiriyorum. çizgi özelliklerini de çalışmam sırasında kendi tercihlerime göre ayarladığımı belirtmeliyim. Burada çalışmada yer alan figürlerin organik yapısı ile bağlantılı olarak çizgi ucunu oval, çizgi kalınlığını da çalışmanın boyutlarına göre belirliyorum. çizgi uçlarıyla ilgili olarak mekanik ya da düz hatlı objelerde çok önemli olmayabilecek bu tercih, özellikle insan figürü gibi organik çizimler söz konusu olduğunda kıvrımların yumuşaklığını, akışını ve esnekliğini aktarırken daha başarılı sonuçlara ulaşmamızı sağlayabiliyor. Referans bir resim kullanırken bazı detayları öne çıkartıp kimilerini görmezden gelip kimilerini de yeniden yorumladığımı belirteyim. Bu özellikle tematik bir çalışma söz konusu olduğunda gerekli bir durum bence. çünkü zaten referans resmin tamamı değil; temanıza, konunuza ya da çizmek istediğiniz kısımları size gereklidir. Burada desen, anatomi, resim, çizim ve elbette Illustrator bilginiz devreye girer ve çeşitli kararlar alırsınız. örnek resimde elin estetik olmadığını düşündüğüm dış hatlarını aynen aktarmadığımı, hatlarını daha “düzelterek” çizdiğimi görebilirsiniz. ?u ana kadar çalışmanın akışını hızlandıran, pratik hale getiren ve kişiye göre değişebilen önemli gördüğüm aşamaların bazılarından söz ettim. Buradaki aşamaların öncelik sıralaması kullanıcının kendi tercihlerine göre değişebilir ve farklı yöntemler de devreye girebilir. Kullandığım her bir ayrı yöntemi elbette aktaramıyorum ama bunun yerine bu çalışmada kullandığım görselin özellikleri gereği seçtiğim yöntemden söz ettim. Kimi bir yandan çizerken bir yandan renklendirebilir, kimi Layer”larına isim koymaya gerek görmez, kimi de renklendirme aşamasında çok daha fazla sayıda ara renkler kullanmayı tercih edebilir.

 
 

çizimi biten ana hatlar aslında bir tür iskelet oluşturuyor ve çalışmanın yeni bir boyutu olan  renklendirme aşamasında bize kılavuzluk ediyor. Her kapalı alan için birer kopya alarak, seçtiğim renklerle onları renklendiriyor, böylece bir aşamayı daha bitiriyorum.

Bundan sonraki adım için; aslında hem çok zevkli hem çok eğlenceli hem de sonuca en yakın olanı diyebilirim. Ancak, aynı zamanda en çok bilgi gerektirip bir yandan da en zorlu kısım olduğunu da eklemeliyim. Desen bilgisi, bol pratik, renk ve ışık bilgisi, anatomi bilgisi, doğru ve gerekli ayrıntıları yakalamak ve elbette Adobe Illustrator”un iyi kullanımı bu aşamada önemli etkenler olarak sıralanabilir. Renkleri kullanıp çalışmanın finaline yaklaşırken ayrıntıların da öne çıkabildiği bir süreç yaşanıyor. Ana renkler ve bu renklerden oluşan sizin belirlediğiniz sayıda gölge renkleri; tarzınızı, ayırdığınız zamanı ve çeşitli bilgilerinizi çalışmanıza yansıtır. çünkü, kimi vurguladığınız ayrıntılar, çalışmanızın “tarzını ve özel olmasını” sağlayabiliyor. örnek resimdeki elin bitmiş halinden, referans olarak kullandığım resimden Illustrator yardımıyla ulaştığım yeni halini görebilirsiniz. Kimi ayrıntıları pas geçtiğimi, kimilerini yorumlayıp sadeleştirdiğimi, kendi tarzımın nerelerde devreye girdiğini de ve iki resim arasındaki “dönüşümü” giriş resminde görebilirsiniz.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ESET Banner_700x80 Bellatrix technotoday

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here