İkametgah nereden alınır sorusunun cevabını merak eden kişiler için bir rehber hazırladık. Hazırladığımız rehberi inceleyerek ikametgâh belgesi hakkında bilgi sahibi olabilir ve belgeyi nasıl elde edebileceğinizi öğrenebilirsiniz.
Yeni bir işe başlayacaksanız ya da resmi bir kurumda bir işlem yapacaksanız sizden ikametgâh belgesi istenebilir. Daha önce böyle bir durum ile karşılaşmadıysanız muhtemelen belgenin ne anlama geldiğini ve nereden alınacağını merak ediyor olabilirsiniz.
Belgenin nereden alınacağından bahsetmeden önce ilk olarak ikametgâh belgesi ne demek sorusunu yanıtlayacağız.
İkametgah Belgesi Nedir?
İkametgâh (yerleşim yeri) belgesi, insanların resmi olarak nerede yaşadığını gösterir. Yani bu belgelerde resmi kayıtlarda yer alan adresiniz yer alır. Söz konusu belgeyi alabilmek için eskiden Nüfus ve Vatandaşlık İşleri Genel Müdürlüğüne veya mahalle muhtarlığına gitmek gerekiyordu.
İnternetin yaygın hâle gelmesiyle beraber yerleşim yeri belgesi de çevrim içi ortamda alınabilir hâle geldi. Belgenin internet üzerinden alınabilmesi, vatandaşlara oldukça büyük bir kolaylık sağlıyor. Peki, ikametgâh nasıl alınır?
İkametgah Nereden Alınır?
- E-Devlet sitesine girin.
- Hesabınıza giriş yapın.
- Arama kutucuğuna “İkametgah” yazın.
- “Yerleşim Yeri (İkametgah) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama” hizmetini görüntüleyin.
- “Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum” seçeneğini işaretleyin.
- “Devam Et” butonuna basın.
- Belgenin kimin için alınacağını seçin.
- “Devam Et” butonuna tıklayın.
- Belgenin neden verileceğini seçin.
- “Sorgula” butonuna basın.
- Belge görüntülenecektir.
- “Dosyayı İndir” butonuna tıklayarak belgeyi indirebilirsiniz.
Yerleşim yeri belgesini e-Devlet sistemi sayesinde çok pratik bir şekilde alabilirsiniz. Peki, söz konusu belgeyi alabilmek için hangi adımları uygulamak gerekiyor? İlk önce e-Devlet sitesine girin. İnternet sitesini görüntüledikten sonra üyelik bilgilerinizi yazarak hesabınıza giriş yapmanız gerekiyor. Bu işlemin ardından sitenin ana sayfası görüntülenecektir.
Arama kutucuğuna “ikametgâh” yazın ve hemen ardından “Yerleşim Yeri (İkametgâh) ve Diğer Adres Belgesi Sorgulama” hizmetine girin. Yeni sayfa açıldıktan sonra “Yukarıdaki bilgilendirme yazısını okudum” seçeneğini işaretleyin. “Devam Et” butonuna basarak bir sonraki adıma geçin.
Belgenin kimin için alınacağını seçmeniz gerekiyor. Daha sonra “Devam Et” butonuna basın ve ardından belgenin neden verileceğini seçin. “Sorgula” butonuna basmanız durumunda belge görüntülenecektir. “Dosya İndir” butonuna tıklayarak belgeyi indirebilme imkânına sahipsiniz.
Yorum Yap