Huawei Technologies, tüketici elektroniği endüstrisinde bilinen bir markadır. Ancak, aynı zamanda lider bir telekom ekipmanı sağlayıcısı olduğu için uzmanlığı burada bitmiyor. Bu nedenle, bilgi, Çinli teknoloji devinin yakında otomobil pazarına girebileceğini ortaya çıkardığında sürpriz olarak karşımıza çıkıyor.
Huawei, ABD sayesinde entegre akıllı telefon bileşenlerine erişimini kaybetti. İkinci çeyrekte dünyanın en büyük akıllı telefon satıcısı haline gelen şirket, pazar payının yaz boyunca keskin bir şekilde düştüğünü gördü. İşlerin zamanla daha da kötüye gitmesi bekleniyor. Raporlar, akıllı telefon sevkiyatlarının önümüzdeki yıl yüzde 75’e kadar düşebileceğini gösteriyor.
Ford Mustang Mach 1 dünya çapında satılacak
Şirket aynı zamanda alt markası olan Honor’un satışını da düşünüyor. İşler daha da çirkinleşirse akıllı telefon işinden tamamen çıkabilir. Elbette, Çinli şirket sadece telefon yapmakla kalmıyor, aynı zamanda diğer nakit ineği olan ağ donanımı işi de tehdit altında olduğu için dikkatini tamamen yeni bir sektöre odaklayabilir. Ve bu ne olabilir? Yeni bir Nikkei Asia raporuna göre şirket, otomobil endüstrisine girmeyi planlıyor.
Huawei’nin akıllı araba tutkusu 2013’e kadar uzanıyor
Huawei ilk olarak 2013 yılında internet tabanlı otomobil uygulamaları oluşturmak için bir ünite kurdu. 2019’da Şangay uluslararası otomobil fuarının başlangıcını yaptı ve burada bir otomobil parçası tedarikçisi olmayı planladığını duyurdu. Bir ay sonra akıllı araba çözümleri geliştirmek için bir birim kurdu.
Şirketin otomatik kanadı beş kategoriden oluşuyor: Akıllı sürüş, akıllı ağ, akıllı kokpit platformu, akıllı elektrik ve bulut hizmetleri.
Huawei’nin elektrikli otomobil prototipi hazır
Üreticinin akıllı otomobiller için gereken neredeyse her şeyi yapma kapasitesini artırdığı bildiriliyor. Şirketin başkanı olan Xu Zhijun’un şu sözleri söyledi: Tesla‘nın yapabileceği her şeyi biz de yapabiliriz.
Şirketin otonom sürüş sisteminin Tesla’nın Model 3’lerinden daha iyi olduğu söyleniyor.
Görünüşe göre Huawei’nin planını gizli tutan bir kişi, akıllı otomobiller için tüm donanım ve yazılımların baskın tedarikçisi olmak istediğini söyledi. Şirketin, büyük otomobil tedarikçilerinden çalışanları kaçırdığı ve binlerce profesyonelden oluşan bir ekip kurmaya hazırlandığı bildirildi.
Ayrıca, iş kapsamına otomobil parçaları ve akıllı sürüş sistemlerinin üretimini ve satışını da dahil etmek için Ağustos ayında işletme kaydını düzenledi.
HUAWEI HARMONYOS’LARI ARAÇ İÇİNE KURACAK
Şirket daha önce çapraz platform işletim sistemi olan HarmonyOS’un araç içi eğlence sistemlerine de kurulacağını onaylamıştı. 20 üreticinin ürettiği 150’den fazla araba modeli, şu anda Google’ın Android Auto ve Apple’ın CarPlay’ine benzeyen Huawei’in HiCar akıllı kokpit platformuna sahip.
Huawei, özellikle otomobiller için çip ve işletim sistemi yapma konusunda ciddidir ve planlarında agresif bir şekilde ilerlemektedir.
Otomobil endüstrisi oyuncuları, Çinli şirketin genişlemesini yakından izliyor ve görünüşe göre Huawei’nin sonunda kendi otomobillerini üretmeye başlayacağından endişe duyuyorlar.
Şirket, Çinli bir üretici ile birlikte yol testlerine 2020’nin sonlarına doğru başlayacak. Q4 2021’de satışa çıkacak bir prototip geliştirdi.