Ana sayfa Haber Huawei”den GSM-R raporu

Huawei”den GSM-R raporu

0

Huawei, GSM-R ile ilgili barındırdığı 10 yıllık tecrübe ile Türkiye’de GSM-R ağı projelerine ağırlık vermeye devam ediyor. Hızlı tren hatları üzerinde yer alan ulaşım ağlarının yüksek hızı nedeniyle standart GSM anahtarlanmasının ve fonksiyonlarının yetersiz kalması, demiryollarına özgü standart olan yeni bir sistem kurgulanması zorunlu kaldı. GSM-R standartları, istasyonlarda trenleri kontrol eden görevlilerin trendeki makinist ve diğer tren görevlilerle kesintisiz iletişim sağlamak için temellendirildi. 

Huawei’nin buradaki görevi ise, önemli bir bölümünün Türkiyeli mühendislerden ve çalışanlardan oluşan bir ekip aracılığı ile Türkiye Demiryolları’nın ihtiyaçlarına özgü çözümlerin kurgulanmasına yönelik hizmetler üretiliyor. Huawei, kendi projelerini 3. kere katıldığı Eurasia Rail fuarında tanıttı ve oluşturulan teknolojilerle birlikte, proje yönetimi ile süreç takipleriyle ilgili yeteneklerini de sergileyebildi.

Demiryolu alanına yönelik geliştirilen GSM-R sistemi, ekipman ile servis temini konusunda, ABD’li üretici Alstom, Türkiye’deki Eskişehir- Kütahya-Balıkesir projesinin telekom, GSM-R ve telefon bileşenlerini tasarlaması ve temin etmesi için Huawei olduğu konusunda kanaat önderliği oluşturuyor. 

Türkiye’deki 466 km’lik Eskişehir-Kütahya projesinndeki katkılarının yanısıra, İzmir’de yer alan IZBAN hattının Alsancak-Tepeköy kesimi için GSM-R ve SDH sistemleri, bununla birlikte Ankara-Kayseri demiryolu hattının GSM-R  ve SDH sistemleri ve Kayseri-Sivas çetinkaya hattının GSM-R ve SDH sistemleri de Huawei tarafından destekleniyor.

Huawei tarafından geliştirilen GSM-R projelerinde Ar-Ge’ye yönelik çabalar da kendini gösteriyor. Bu teknolojinin arkasındaki inovasyon, iç ve dış denetimlerden, üçüncü parti sağlayıcılarla gerçekleştirilen uyumluluk testlerinden, projelerin hayata geçirilmesi sırasında alınan tecrübelerden ve EIRENE standartlarına uyumun kontrolü adına Lloyds ve TUV gibi bağımsız kuruluşların denetimlerinden geçiyor.

 

Türkiye’deki 466 km’lik Eskişehir-Kütahya-Balıkesir projesi, Alstrom‘un sunduğu ETCS L2 tren kontrol sistemine sahip olmasıyla birlikte yeni projelerde bir temel oluştuıracak. Huawei, GSM-R iletişim pazarında yüzde 61’ik pazar payına sahip ve dünya çapında 20 bin km uzunluğundaki demiryolu hattına hizmet veriyor.

Huawei, uzun zamandır çok sağlayıcılı GSM-R ekipmanlarının geliştirlmesine destek veriyor ve GSM-R ekipmanlarındaki üreticiler arasında uyumun yagınlaşması için 2005 yılından bu yana çalışmalar yürütüyor. Huawei,  142 km uzunluğa sahip olan Guangzhou- Shenzhen – Hong Kong hattının iletişim çözümleriyle de ilgileniyor. 

Diğer Huawei GSM-R istatistikleri

Huawei Global olarak 2006 yılından beri tüm dünyada GSM-R sistemini kuruyor.

Bugüne kadar toplam 27.000 Km”lik bir iş hacmine ulaştı.

Başarılı projelerden örnekler;

2006, ilk GSM- Soft switch Şebeke, endüstride ilk Softswitch uygulaması

2007, Shanghai Maglev Treni ile 430km/h hızda ortalama 20 Mbps DL veri hızı

2009, Australia, CityRail Network

2010, çin, Endüstride ilk operasyonel R4 ağı

2011, Rusya, Sochi, 157 Km

2012, Türkiye, Güney Afrika, Birleşik Arap emirlikleri, Türkmenistan

Tüneller ve viyadükleri kapsayan 270 km’lik video görüntüleme ve sinyalizasyon sistemi 390 IP kamera ile Huawei tarafından yürütülüyor.

Son projenin geliştirildiği Eskişehir-Kütahya-Balıkesir arasındaki demir yolu hattında GSM-R ve telekom altyapı sistemleri Huawei Enterprise‘ın en büyük projelerinden bir tanesi. Kablosuz ses ve veri iletişimi altyapısı olan GSM-R’a uyumun sağlanması, EKB hattı üzerinde kurulacak sistemin Avrupa Demiryolu Trafik Yönetim Sistemine uyumluluk sağlaması açısından önemli bir yere sahip. 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here