Ana sayfa Haber Huawei 138 milyon cihaz satışıyla büyüme kaydetti

Huawei 138 milyon cihaz satışıyla büyüme kaydetti

0

 

 

 

Bilgi ve iletişim teknolojileri üreticisi ve yazılım üreticisi Huawei, Tüketici İş Grubu’na ait 2014 finansal performansını resmi olarak açıkladı. Satış geliri toplamda geçen yıl ile oranla yüzde 30 büyüme kaydederek global gelir barajı olan 10 milyar barajını geçmiş oldu. 2014’te bir önceki yıla (2013) yüzde 7.8 artışla 138 milyon cihaz satışı elde edildi. En büyük gelirlerinden olan akıllı telefon satışları da 75 milyon olarak kaydedildi. 

Tüketici İş Grubu CEO’su Richard Yu, orta ve üst segment cihazlara odaklanmalarının sonucunda, ürün ar-ge’si, marka bilinirliği ve pazar payı gibi alanlarda başarılı sonuçlar elde ettiklerini kaydetti.

Richard Yu’nun da belirttiği gibi, Huawei‘nin orta segment ve üst segmente yönelik piyasaya sürdüğü akıllı telefonlardaki başarısı, markanın dünya çapında tanınırlığını arttırıyor. IPSOS tarafından hazırlanan ve 32 ülkeyi kapsayan tüketici araştırması raporunda Huawei’nin 2013 yılında yüzde 52 olan marka bilinirliğinin 2014 yılında yüzde 65’e çıktığı görülüyor. Bu grafik, firmanın faaliyetlerini sürdürdüğü ülkerlerde üçte ikilik bir marka bilinirliği olduğunu gösteriyor.

Huawei’nin 2015 yılı planları içerisinde nesnelerin interneti, araç ağı fırsatlarının güçlendirileceği ve ürünler, marka, pazarlama, kanal, perakende ve e-ticaret gibi konularda stratejik gelişmenin yaşanacağı bir yıl olacak. Huawei Tüketici İş Grubu üst segment ürünlerde inovasyon ve yazılımlarında, “önde gelen imajını” pekiştirmek için amiral gemisi ürünlerin pazarlamasına odaklanacak.

Richard Yu’nun 2015 hedefi, 100 milyon cihaz olarak belirtildi. Bu satış rakamı ile orta ve üst segment akıllı telefon pazarında gelişen ivmenin devam etmesi amaçlanıyor.  Pazarlama Direktörü Cem Sezer ise, 2014 yılında en büyük 3. akıllı telefon üreticisi arasında yer aldıklarını belirtti.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here