Elektrikli otomobiller şu dönemde patlama yaşıyor. Dünya çapında elektrikli arabalara olan talep artıyor ve büyük otomobil üreticileri, elektrikle çalışan araçlara geçmeye başlıyor. Biz de elektrikli araçların oldukça popüler olduğu son dönemde, en çok hayal kırıklığı yaşatan araçları derledik.
İşte karşınızda hayal kırıklığı yaratan elektrikli otomobiller:
1. Nissan Leaf
Leaf artık dünyanın en çok satan elektrikli aracı olmayabilir. En son modeli, artırılmış menzil ve daha geniş bir iç mekan gibi önceki modele göre çok çeşitli iyileştirmeler içeriyor. Ancak yine de fiyat aralığına göre en iyi seçim olduğu söylenemez. 2021 Nissan Leaf, 27.000$’ın üzerinde başlangıç fiyatına sahip. Bu tür bir fiyat için, haklı olarak 240 kilometreden daha yüksek bir menzil beklersiniz. 2021 Nissan Leaf’in fiyatını hak etmediğini söyleyebiliriz.
2. BMW i3
BMW i3, tek bir şarjla 240 kilometrenin biraz üzerinde bir menzil sunan, dört kapılı küçük bir araç. Açık konuşmak gerekirse, Alman otomobil üreticisi tarafından yapılmış en şık araba değil. Tuhaf tasarım, BMW i3’ün en büyük sorunu değil. Bu küçük elektrikli arabanın fiyatı, ekstra seçenekler eklenmeden yaklaşık 45.000$’dan başlıyor. Ne yazık ki bu; daha fazla menzil, daha iyi performans ve genel olarak daha iyi bir sürüş sunan rakiplerinin sunduğu fiyattan çok daha fazlası.
3. Hyundai Ioniq Electric
Hyundai, Ioniq’i geleneksel hibrit, plug-in hibrit veya tamamen elektrikli olarak üç versiyonda sunuyor. Daha önce bahsedilen Nissan Leaf gibi, Ioniq Electric de modelin sunduğu özellikler göz önüne alındığında aşırı pahalı. Tamamen elektrikli versiyon için fiyatlandırma yaklaşık 33.000$’dan başlıyor. Tekrar etmiş olacağız ama, bu fiyata insanlar doğal olarak 270 kilometreden daha yüksek bir menzil bekliyor. Her ne kadar 2019 Ioniq’in 200 kilometrelik menzili üzerinde bir gelişme olsa da, aynı fiyat aralığındaki rakiplerinin çoğunun hala çok gerisinde.
4. Ford Mustang Mach-E
Ford Mustang Mach-E, şimdiye kadar yapılmış en tartışmalı Ford araçlarından biri. Araç, 40.000$’ın üzerinde bir başlangıç fiyatıyla piyasaya sürüldü. Mach-E’nin en büyük sorunlarından biri tartışmasız ’Mustang’ ismi. Bu çirkin araç ile Ford’un efsanevi Mustang’leri arasında amblem dışında hiçbir benzerlik yok.
Mach-E, Mustang ismini kullanmasaydı daha iyi olurdu, orası kesin.
5. Jaguar i-Pace
Jaguar i-Pace, 2018’den beri piyasada olan fütüristik bir elektrikli SUV. Kendi başına kötü bir araba olmasa da i-Pace, inanılmaz derecede pahalı. Başlangıç fiyatı 70.000$’ı geçiyor. i-Pace’in en büyük dezavantajlarından biri menzili. Jaguar tek bir şarjla 400 kilometreye kadar menzil vaat etmesine rağmen, birçok araç sahibi gerçek menzilinin çok daha düşük olduğunu bildiriyor.
6. Chevrolet Bolt EUV
Bolt EUV, GM’nin tamamen elektrikli otomobil serisine en son eklenen ürün. Bu tuhaf görünümlü elektrikli araç, 2022 model yılı için satışa çıkıyor. Heyecan verici olduğu veya herhangi aklı başında birinin satın almayı düşüneceği bir elektrikli araç olduğu söylenemez. Yeni Chevrolet Bolt EUV her ne kadar fütüristik görünse de, aynı zamanda oldukça göze batıyor. 7 saniyede 100 km hıza çıkabilen araç, 33.000$’lık fiyat etiketiyle birlikte 400 kilometre menzil vadediyor.
7. MG ZS
Detaylı incelemezseniz, bu Çinli elektrikli aracı Mazda CX-5 ile kolayca karıştırabilirsiniz. Özellikle dış tasarım açısından iki aracın neredeyse aynı olduğu söylenebilir. Ancak bu taklitçi araç orijinalinden çok daha kötü. MG ZS EV, 2020’de Avustralya’da piyasaya çıktığında, o pazardaki en ucuz elektrikli otomobildi. MG ZS’nin herhangi bir güçlü yanı yok. Dahası, bilgi-eğlence sistemi otomotiv endüstrisindeki en kötü sistemlerden biri olarak kabul ediliyor.
8. Tata Nexon
Tata Nexon’u hiç duymamış olmanız oldukça muhtemel. Bunun nedeni, bu tamamen elektrikli SUV’nin Hindistan’da üretilmesi ve dünyaya pek fazla yayılamaması olarak özetlenebilir. Çeşitli kaynaklara göre, Tata Nexon, sürücü hatası olmaksızın ciddi kazalara yol açabilecek büyük kalite sorunlarından muzdarip. Tata Nexon, Hindistan’da 10.800$ fiyat etiketine sahip.
9. Dacia Spring
Spring aslında, 2015 yılında ilk kez piyasaya çıkan Renault Kwid’in yeniden tasarlanmış bir versiyonu. 2021 itibariyle Spring, Avrupa’da mevcut olan en ucuz yeni elektrikli otomobil. Fakat maalesef Dacia Spring’in düşük fiyatı dışında hiçbir pozitif özelliği bulunmuyor. Dacia Spring, ekstra seçenekler dahil edilmeden 20.000$’lık fiyatıyla alıcı buluyor.
10. Renault Twizy
Renault Twizy, piyasadaki en tuhaf elektrikli araçlardan biri. Aslında, çoğu ülkede otomobil olarak sınıflandırılmıyor bile. Aksine, küçük boyutları ve düşük gücü, Twizy’nin bir dört tekerlekli bisiklet veya bir mikro araba olarak sınıflandırılmasına neden oluyor. Twizy çok pahalı olmasaydı, şehir içi ulaşım için iyi bir araç olabilirdi. Özellikle yolcu için sürüş konforu yok denecek kadar az. İnanmayacaksınız ama bu küçücük araca iki kişi sığabiliyor.
11. Citroen C-Zero
C-Zero, bu listedeki en eski elektrikli otomobil. İlk olarak 2010 yılında satışa çıktı. Sonuç olarak bu ilginç mini araba, piyasaya çıkan ilk modern elektrikli arabalardan biriydi. Yeni teknolojilerin ilk ürünlerin makus talihi olduğu üzere, C-Zero da tam olarak mükemmel değildi. Hatta, potansiyel alıcıların gözünde elektrikli araçların itibarını kolayca mahvedebilirdi. C-Zero, şehir içi ulaşım için tasarlandı ve tek bir şarjla yalnızca 100 kilometre gidebilen bir araçla bir yolculuğa çıkmayı hayal etmek oldukça zor.
Yorum Yap