Ana sayfa İnternet Hashtag (etiket) nedir, nasıl kullanılır?

Hashtag (etiket) nedir, nasıl kullanılır?

0

hashtag nedir

Hashtag yani etiket, Twitter ile başlayan ancak kısa zamanda Facebook, Instagram, Google+ tarafından da benimsenen bir yöntem. Bu sayede aynı konu ve temalı gönderiler, tek başlık altında toplanabiliyor, paylaşımlarınız daha çok kişiye ulaşıyor. İstatistiklere göre etiket kullanılan gönderiler %100 oranda daha fazla kişiye ulaşıp, paylaşılıyor.

Twitter‘da hashtag (etiket) kullanmak, twitleri kategorize etmeye yarıyor. Bu sayede twitler, iki kat ve daha fazla etkileşim alıyor. Ancak burada ideal sınır bir twitte en fazla iki hashtag (etiket) kullanmak. çünkü 3 hashtag ve fazlası spam olarak görülüyor.

Instagram‘da ise tam tersi. Burada ne kadar çok etiket kullanırsanız o kadar iyi. İdeali, en az 11 hashtag (etiket) kullanmak. Daha fazlası, daha çok etkileşim ve beğeni demek. 

Facebook kullanıcıları hashtag (etiket) olayına pek ısınamadı. İstatistiklere göre hashtag içeren paylaşımlar, hashtag içermeyenlere göre daha az beğeniliyor.İlla kullanacaksanız, 1-2 hashtag’ten (etiket) fazlasını kullanmayın.

İyi bir hashtag (etiket) oluşturmanın püf noktaları : akılda kalıcı olmalı, kısa olmalı ve doğrudan mesajı ya da markayı içermeli. Türkçe karakterlere dikkat edin. Kullanıcılar sizin hashtag’inizle paylaşım yaparken kimileri Türkçe karakterle, kimileri ise Türkçe karaktersiz yazacak, böylece sayı düşük gözükecektir. Mümkünse Türkçe karaktersiz bir etiket bulun.

Hashtag (etiket) basit ve akılda kalıcı olsun. Fakat abartmayın. Yani bir gıda markası iseniz, gidip de #food etiketini kullanmayın. Milyonlarca gönderi içinde kaybolursunuz.

Basit, kısa, ilk okunuşta anlaşılır, akılda kalıcı bir hashtag (etiket) bulun. Birden çok kelime içerecekse, farklı şekillerde okunmamasına / anlaşılmamasına da dikkat edin.

Markanızın / ürününüz ismini hashtag (etiket) içinde kullanın.

Hashtag (etiket) sosyal medyada yayılmadan ve kampanya başlamadan önce test edin.

Hashtag (etiket) geleneksel mecralardaki reklamlarınızda da (gazete ilanı, tv reklamı, billboard vs.) yer alsın.

Eğer büyük bir etkinlik düzenliyorsanız, belirleyeceğiniz hashtag (etiket) ile canlı tweetleme / bloglama yapın.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here