Ana sayfa İnternet Haber siteleri için tavsiyeler

Haber siteleri için tavsiyeler

1

İyi bir haber sitesi oluşturmak için nelere dikkat etmek lazım? On binlerce haber sitesi içinde nasıl ön plana çıkarsınız? Ziyaretçileriniz nelere dikkat ediyor? Neleri seviyor, neleri sevmiyor? Melody Kramer, Medium için 64 tavsiye derlemiş :

1- Aynı kişiler tarafından yazılan haberleri, yazıları ya da aynı konudaki içerikleri listeler halinde bir araya toplayın :

 

2- Aynı konudaki içerikleri, öne çıkanları ya da kategorileri otomatik olarak yaratılan kartlar haline getirin. 

 

3- Eğer tek bir konuya özel haber sitesi hazırlamak istiyorsanız, kategorileri ve içeriği dağıtmayın : Ana sayfa haberdir, haber ana sayfadır.

 

4- Okurlarınızı e-posta listesi ile bilgilendirin.

 

5- Ana sayfanızı kronolojik olarak sıralayın, en yeni haber en üstte olsun.

 

6- GPS ve konum bilgilerini kullanarak okurlarınızın konumuna, yaşadığı şehire göre özel içerikler sunun.

 

7- çerezlerden yararlanarak bir ziyaretçinin sitenizi son ziyaret ettiği zamana dair verilerini onun faydası için kullanın. örneğin sitenizi en son geçen hafta ziyaret eden ve sağlık haberlerini okuyan bir ziyaretçiye, bir hafta sonra yeniden girdiğinde sağlık kategorisine yeni eklenen haberleri gösterin.

 

8- İnsanlara arkadaşlarının ilgilendiği haber ve içerikleri tavsiye edin.

 

9- Duruma ve duygulara göre önceden hazırlanmış hazır içerik paketleri önerin. örnek : Kar yağdığı zaman otomatikman “Karlı havalarda yapılacak x şey” tarzı bir haber yayına girsin.

 

10- Farklı kaynaklardan haberlerr toplayın hatta aynı haberi farklı kaynaklardan sunun. 

 

11- Yatay dikeyden iyidir.

12- Kaynaktan kaynağa ve kişiye özel içerik sunmaya odaklanın.

 

13- Okurların içeriği oylamasına, hatta en çok oy alan içeriğin üste çıkıp, en az alanın aşağıya düşmesine izin verin. 

 

14- Haber akışını bir zaman tüneli gibi sunun.

 

15- İçerik akışınızı bir DJ gibi yönetin.

 

16- Haberlerle ilgili kısa güncelleme ve son dakikaları doğrudan ana sayfanızdan verin.

17- Ana sayfanızın güncellenmesini bir saat döngüsü gibi hayal edin ve buna göre tasarlayın. Böylece daha esnek bir sayfa yapısına sahip olacaksınız.

18- Kategorileri kullanın.

19- Bütün içerikleri ve kategorileri birbirlerine bağlayın, bol bol iç link verin.

20- Bir ana içerik üretin ve bundan yola çıkarak yeni içerikler yaratın. 

21- Ana sayfanız bir terminalde otobüs bekleyen yolcular için yapılan anons gibi olsun, ona dikkat kesilsinler ve arada hiç bir şey kaynamasın.

22- İlginç bir fikir : Okurunuza ne kadar vakti olduğunu sorun. 5 dakika, 10 dakika, 15 dakika. Sonra ilgilendiği kategoriyi sorun. Ve cevaplarına göre içerik gösterin; vakti az olana kısa bir yazı, çok olana uzun bir video…

23- Okurlarınıza bol bol öneride bulunun : Bu konudaki diğer haberler, bu kategoride en çok okunanlar, bu hafta en çok yorumlananlar, bu ay en çok oylananlar vs. vs.

 

24- Yerel haberlere yer verin ve konum bilgisine göre yerel haber gösterin.

25- Ana sayfanız bir konuyu keşfetmek için harita vazifesi görsün.

26- Farklı ülkelerden ziyaretçileriniz olacağını unutmayın ve ülkeye göre özelleştirilmiş içerik sunun.

27- Okurlara sitenizde kaç içerik okuduğunu sayan bir sayaç gösterin.

28- Bazen de ilgi alanına göre değil, rastgele içerik sunun ve okurlarınızın yeni şeyler keşfetmesini sağlayın.

29- Başlığı verin, kısa bir özet gösterin ve hala isteklilerse detay verin.

 

30- önerdiğiniz içerikle okurları bazen şaşırtın.

31- Bir içeriği iki farklı içeriğe bağlayın ve okura birini seçmesi için sunun. 

32- İçeriği Grindr ya da Tinder mantığıyla sunun. Kısa bir başlık, bir görsel. Merak eden detayına tıklasın, ilgisini çekmeyen “atla” diyerek sıradakine geçsin.

33- Reklam analizi için çerezleri kullanın ve özelleştirilmiş reklamlar gösterin.

34- Konuya göre okurunuza bilgi seviyesini sorun ve buna göre özelleştirilmiş içerik sunun. örneğin “DNA” konusunda bir içerikse, konuyu hiç bilmeyenler için olabildiğince kısa ve basit, iyi bilenler için uzun ve detaylı birer içerik hazırlayın ve seçmelerine izin verin.

35- Konuma göre içerik sunarken “memleket” kavramını es geçmeyin. Yani İstanbul’da yaşayan bir İzmirliye, İstanbul’un yanında İzmir haberlerini de sunun.

36- İçeriklerinizi hava durumuna ya da takvime göre otomatik gösterin. örneğin yağmurlu havalarda okunacak hikayeler ya da haftasonu için eğlenceli haberler…

37- Bir içeriğin öncesini ve sonrasını da gösterin.

38- Bir içeriği yayınlamadan önce, insanların okuduktan sonra akıllarına gelebilecek soruları düşünün ve bunların cevaplarını da içeriğe ekleyin.

39- Okurlarınızın duygularına (mood) göre içerik önerin. 

1 YORUM

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here