Growth hacking nedir? Growth hacker ne iş yapar? Bu sorular özellikle piyasaya yeni girmiş olan küçük işletmelerin cevabını araştırdığı soruların başında geliyor.
Tahmin edebileceğiniz üzere stratejilerinin başında büyümek olan işletmelerin ilgilendiği bir terimdir. Girişiminizin başarılı olmasına yardımcı olmak için bu terim ile ilgili merak edilenleri tüm ayrıntıları ile içeren bir yazı hazırladık.
Growth Hacking Nedir?
Growth hacking bir girişimi çok sayıda kişiye tanıtmak için yapılan strateji ve pazarlamalardır. Bu stratejilerin temelinde genellikle mümkün olduğunca az harcama yaparak mümkün olan en yüksek sayıda müşteri kazanma hedefi vardır.
Bu terim, 2010 yılına dayanır. İlk olarak GrowthHackers’ın kurucusu Sean Ellis tarafından ortaya atıldı. Terimin altında sınırlı bütçe ve kaynak yatıyor.
Küçük işletmeler çoğunlukla düşük bütçeye sahiptir. Bu da onları daha az maliyet ile müşteri hedeflemek zorunda bırakıyor. Terimin ilk ortaya çıktığı zamandan bu zamana kadar bu kadar çok popüler hâle gelmesinin ana sebebi de budur.
Growth Hacker Kimdir, Ne Yapar?
Growth hacker, işletmelerin müşteri kazanmasına ve mevcut müşterileri elinde tutmaya yardımcı olması için maliyeti düşük olan stratejiler oluşturup kullanan kişilerdir. Bu kişilere bazen growth pazarlamacıları da denir fakat bu kişiler sadece bir pazarlamacı değildir. Ürün yöneticileri de bu unvana sahip olabilir.
Bu kişiler genellikle meraklı ve analitik düşünme yeteneğine sahip olma eğilimindedir. Sadece işi daha çok büyütmekle ilgili olan stratejilere odaklanırlar. Yeniliklerin peşinden giderler. Trendleri bu nedenle çok yakından takip ederler. Onlara göre analiz ve test süreci olmazsa olmazdır.
Temel amaçları daha çok kullanıcının ilgisini çekmektir. Örneğin bir işletmenin web sitesi için en önemli kazanım ziyaretçidir. Bu ziyaretçiler web sitesine girdikten sonra potansiyel müşteriye dönüşür.
Ziyaretçilerin gerçek bir müşteri olması da onların işletme ile ilgili ilk izlenimine bağlıdır. Bu yüzden sadece web sitesine daha çok ziyaretçinin gelmesini sağlamakla sınırlı kalmaz aynı zamanda onları memnun edecek yöntemleri de test ederler.
Growth Hacking Stratejileri Neler?
Bu stratejiler genellikle içerik ve ürün pazarlaması olmak üzere iki pazarlama yöntemine dayanır. İçerik pazarlamasında şu yöntemler yaygın olarak kullanılır:
- Blog oluşturmak, ziyaretçinin aradığı cevapları içeren yazılar yayımlamak.
- Arama motoru optimizasyonu ile web sitesine erişim oranını arttırmak.
- E-kitap yayımlamak.
- YouTube gibi video paylaşım platformlarında düzenli içerik paylaşmak.
- Sosyal medya platformları için düzenli olarak içerik oluşturmak.
- Çekilişler düzenlemek.
Ürün pazarlamasında yönlendirme, bağlı kuruluş pazarlaması, abonelik, yarışmalar gibi yöntemlere başvurulur. Sizin de gördüğünüz üzere her yöntemin temelinde kullanıcıların dikkatini çekmek yatıyor.
Yorum Yap