Salgın süreci ile birlikte büyük bir ilgi toplamaya başlayan görüntülü görüşme uygulamaları, rekabetin yoğun yaşandığı yerlerden bir tanesi. Özellikle de Google ve Microsoft gibi şirketlerden sonra Zoom uygulamasının da rekabette önemli etki oluşturduğu biliniyor.
Dünya genelinde ilginç bir dengenin oluşmaya başladığını söyleyebiliriz. Avrupa ve ABD yeni bir uygulama çıkardığında, genellikle Asya ülkeleri de bununla ilgili güçlü firmalar üretebiliyor. Örneğin ABD merkezli olan Zoom, piyasaya sürüldükten hemen sonra Çin merkezli bazı şirketler onu taklit etti.
Görüntülü görüşme uygulamalarında rekabet taklite dayalı
Bugünlerde normal şartlarda geçerli olan ticaret kurallarının büyük oranda değiştiğini söyleyebiliriz. Örneğin görüntülü görüşme uygulaması olan Meet, Google firmasına ait ve şimdilerde 50 kişilik konferans imkanı sunuyor.
Yine aynı şekilde Microsoft benzer uygulamayı 50 kişi düzeyine çıkardı. Zoom uygulaması ise zaten ilk başlardan beri 100 ve üzeri kişinin burada konferans ile video görüşme yapmasına izin veriyordu. Şimdilerde ise DingTalk ve VooV gibi firmalar 300 kişi ve üzerinde video konferansa izin veriyor.
Hem Çin merkezli firmaların artması hem de rekabetin ilginç boyutlara ulaşması ile birlikte yeni yönelimler görebiliriz. Örneğin bazı firmalar toplam görüşmeci sayısını artırmak için çalışmalarını devam ettiriyor. Sizce DingTalk ve VooV gibi sonradan katılan firmalar başarılı olabilecek mi? Fikirlerinizi yorumlar bölümünden bizlere aktarabilirsiniz.
Yorum Yap