Ana sayfa Haber Google Siyasi Parti Denetimlerini Arttırıyor

Google Siyasi Parti Denetimlerini Arttırıyor

0

Siyasi konularda şeffaf olmak artık son derece büyük bir önem taşıyor. Özellikle de Google gibi platformlar, bu tarz denetimleri yapma konusunda en çok görev düşenlerden bir tanesi.

Google, 2019 AB Parlamento Seçimleri sırasında siyasi reklamlar için ödeme yapan kuruluşların kimliğini kamuoyuna duyuracağını duyurdu . Böylece şeffaflık konusunda son derece parlak önlemler alınmış oluyor.

Peki Sistem Nasıl İşleyecek ?

Bir siyasi parti, aday veya ofis sahibinden bahseden herhangi bir reklamın, kendisine ödeme yapan kullanıcılara bildirmesi gerekir. Google, bu kimlikleri doğrulamak için yeni bir işlem başlatır. Böylece herkes, hangi partinin nerede ve ne kadar harcadığını bilecek.

 

Google’ın ağındaki reklamların kaynağını açıklığa kavuşturma planı, geçen ay Facebook tarafından duyurulan benzer bir girişimi yansıtıyor ve çevrimiçi politik reklamcılığı daha şeffaf hale getirmenin bir adımı olarak görülüyor.

Şu anda Google’ın, reklam için ödeme yapan kişilerin gerçek kimliklerini nasıl belirleyeceği tam olarak açık değil, ancak politik kaynakların sık sık gizlendiği bir ortamda kesinlikle gerekli. Bunun yanı sıra; ABD seçimlerinde yoğun güvenlik önlemleri almayan büyük platformlar, bundan önemli dersler çıkardı.

Sahte Facebook hesapları, YouTube kanalları ve Twitter botları, tüm seçimleri etkileme girişimlerinde kullanılmıştı. 2019 mart ayında yerel seçimlere girecek olan Türkiye için de, benzer bir şeffaflığın olacağı tahmin ediliyor.

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here