Google resim içinde resim özelliği ile arama motorunun sonuç sayfasından ayrılmak zorunda kalmadan video izleme imkânı sunmaya başlıyor. Şirketin son birkaç yıldır en çok dikkat ettiği noktalardan biri, kullanıcıları mümkün olduğunca arama motorunda kalmaya devam ettirmek oldu.
Bu yeni özellik de kullanıcıların arama sonuçlarında daha çok vakit geçirmesini sağlayacak gibi görünüyor. Her ne kadar bu tür düzenlemeler içerik üreticileri tarafından pek adil görünmese de Google, bu konu ile ilgili gerekçelerini sunarak kararlılıkla ilerlemeye devam ediyor.
Kullanıcılardan gelen bilgilere göre arama motoru şimdi de arama sonucu sayfasından ayrılmadan resim içinde resim görüntüleme ile videoları izleme fırsatı sunmaya hazırlanıyor.
🆕 Google new test – “Preview in Picture” on desktop serp
↗️ you can see video in tiny window.
📹 here is video for ref –
cc – @rustybrick #SEO pic.twitter.com/iHr11Mg2Sc
— Khushal Bherwani (@b4k_khushal) November 15, 2022
Google Resim İçinde Resim ile İçerik Üreticilerini Endişelendirdi
Resim içinde resim modu ile elde edilen görüntülemenin içerik oluşturucularının verilerine yansıyıp yansımayacağı henüz bilinmiyor. Videoların görüntüleme sayısı artsa bile kullanıcılar beğeni ve yorum gibi etkileşimlerde bulunmayacağı için içerik oluşturucuları bu durumdan yine mağdur olabilir.
Video içeren web siteleri de bu durumdan zarar görebilir. Web sitelerine Google’ın arama motorundan gelen ziyaretçi sayısında zaten son birkaç yıldır yapılan düzenlemelerden ve yeniliklerden ötürü varken böyle bir yeniliğin daha gelmesi, web sitesi sahiplerini daha da çok etkileyebilir.
Tabii ki bunun sadece belirli kullanıcılara göründüğünü belirtmek gerekiyor. Bu özellik hiçbir zaman herkese açık olarak sunulmayabilir. Google’ın ilerleyen günlerde atacağı adımlara göre bu özelliğin kalıcı mı yoksa geçici mi olduğu açıklığa kavuşacaktır.