Ana sayfa Haber Google”ın sitelerden istediği gereksinimler

Google”ın sitelerden istediği gereksinimler

0

Android 5.0, sadece mobilleri etkilemedi. Android Lollipop ile birlikte duyurulan Material Design dili, Google’ın artık en çok önem verdiği konu. 21 Nisan itibariyle gelen Google’ın site güncellemesi, genel olarak mobil gereksinimlerle ele alınsa da, aslında mobil uyumluluktan daha çok, Google tasarıma önem vermeye başladı. Daha az dijital simgeler, günlük hayatta kullanılan materyallerin bilgisayar ortamına yansıtılan Material Design tasarım dili, mobilden daha çok önemseniyor artık. Google I/O’daki tanıtımının ardından, Material Design‘ın, yaklaşık bir haftanın ardından ilk önce Google Play Store olmak üzere kısa zamanda çoğu Goolge uygulaması da Material Design’a geçmişti. Ardından masaüstü servisleri Google’ın, Material Design‘a geçerek webmaster’lara “Material Design’a uyumluluk” şartı koyacağını belirtmişti.

özellikle Google News‘ta yer almak isteyen haber sitelerine öncelik olarak konulan bir şart olarak gözümüze çarpıyor. Fark edeceğiniz üzere, haber içi görsellerin haber metinin ortasına, altına sağına veya soluna değil, en üste konmasının nedeni de Material Design gereksinimlerinin bir parçası. Aslında 2015’in sonu itibariyle haber içinde de görseller istenmeyecek, muhakkak görseller haber başlığı ile iç içe veya haber başlığının üzerinde yer alacak. Anasayfalarda ve haber sayfasındaki tasarımlar da değişecek bundan böyle. örneğin sayfayı aşağı doğru kaydırırken, görselin ve site içi simgelerin muhakkak okuyucu ile iletişim halinde olması istenecek. Bu gereksinimler, Google tarafından 2016 yılı itibariyle mutlaka yöneticiler istenecek. Yani, site yapımcılarının belirttiği “responsive” anlayış zorunluluk olarak sunulacak.

Google‘ın Material Design‘dan önceki tasarım dili, Almanya’da kendini gösteren Bauhaus sanat akımıydı. öne çıkan renkleriyle ve tasarım hareketleriyle tam olarak Bauhaus sanatı kullanılırdı. Ancak yapılan bir araştırma sonucu, dijital simgelerin ve dijital renklerin insan zihnini fazlasıyla yorduğu ortaya çıkmasıyla birlikte Material Design‘a geçildi ve daha fazla yuvarlak, üçgen ve kare simgeler, mavi, yeşil, açık yeşil, beyaz renklerin ağırlıkta olduğu ve her fare hareketinde sitenin başka bir tepki vermesi şart koşuldu. Böylece, kişilerin internet siteleriyle ve mobilleriyle daha fazla vakit geçirmeleri hedefleniyor.

Material Design’a geçiş için son tarih 2015’in son dönemi olarak belirlendi. 2016 itibariyle de Material Design‘a sahip olan siteler Google tarafından daha üstlerde listenecek.

msı

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here