Bir şirket tasarımcısı Cuma günü yaptığı açıklamada, Google sekiz yıldır ilk kez Chrome tarayıcı logosunu değiştirdiğini açıkladı. Ayrıca tasarımcı Google’ın mevcut markasına daha iyi uyması amacıyla daha basit bir görünüm benimsediğini söyledi. Ancak Chrome logosunda yapılan değişimin fark edilmeyecek kadar aynı olduğu ifade edildi.
Google Chrome Logosuyla İlgili Bazı Detaylar
2009’da ilk Chrome ile gelen ve Google’ın 2011 yenilemesinde düzleştirdiği dairesel, dört renkli temel tasarımla aynı genel şemaya sahip. Ancak şimdi ekranlarınıza daha ince değişiklikler geliyor. Yeni logo daha parlak renklere, ortada daha büyük bir mavi daireye sahip. Ayrıca bu yeni logoda artık gölge yok.
2016’da Uber’in U logosunu bıraktığı; Instagram’ın stilize bir 2D ikonu benimsediği ve skeuomorfik kamerasını düşürdüğü gibi; simge yenilemeleri tartışmalıdır. Müşterileri rahatsız etmenin yanı sıra; yeni görünümü öğrenene kadar uygulamaları telefonunuzun ana ekranında bulmayı zorlaştırır.
Logodaki Büyük Değişim Kullanıcı Sayısı Nedeniyle Gerçekleşmiyor
Chrome’un mütevazı değişikliği muhtemelen kafa karıştırıcı olmayacak. Şirket, Chrome’un Canary test sürümünde değişiklik yapmaya başladı. Ancak önümüzdeki haftalarda geliştirici, beta ve ana sürümlere yayılacak. Analitik firması StatCounter’a göre web kullanımının %63’ünü oluşturan Chrome’un ezici egemenliğiyle; Google’ın büyük değişiklikler yapması için güçlü bir caydırıcılık var.
Google ayrıca Windows, MacOS ve iOS’ta evde daha rahat görünmek için tasarlanmış farklı varyasyonlarla daha da ince ayar yapıyor. Chrome tasarımcısı Elvin Hu bir tweet dizisinde “Simgelerin Chrome’u tanınır bir şekilde hissetmesini; ancak her işletim sistemi için iyi hazırlanmış olmasını istiyoruz” dedi.
Örneğin, Windows 10 ve Windows 11’de simge renkleri derecelendirilir. Ayrıca alta doğru koyulaşır. Bununla birlikte Chrome OS’de renkler daha parlaktır. Hatta simge, MacOS’ta ince bir disk gibi 3B bir görünüm alır.
Daha az göze çarpan, yeşilin sol taraftan alt tarafa doğru hafifçe değişmesidir. Hu, bunun, daha parlak yeşil üstteki kırmızıya dayandığında meydana gelecek sarsıcı bir “titreşimden” kaçınmak için olduğunu söyledi.
Bu arada, kararlı olmayan simgeler sol üst köşedeki yeni bir “Beta” ve “Dev” başlığıyla değişirken; iOS sürümü TestFlight’ı taklit eden “plan benzeri” bir tasarım benimsiyor.