Ana sayfa İnternet Google Boy

Google Boy

0

Bir insan olarak Google”ı mutlak suretle ve sıklıkla tıklaması gereken Google Boy…
 

Google dünyanın en büyük arama motorlarından birinin ve geliştiricisi olan şirketin adıdır. Stanford üniversitesi”nde doktora yapan iki genç öğrenci Larry Page ve Sergey Brin, Google”ı 1998’de 25 milyon dolar yasal sermaye ile kurdu. Yani şirket 15 yaşında. Şirketin GooglePlex adlı merkez ofisi Kaliforniya”da bulunuyor. Dünya genelinde çeşitli ofisleri ile Google”ın 7000″den fazla çalışanı bulunuyor.
 

 
Neden Gugıl?
Peki bu ilginç marka ismi yani Google”ın ortaya çıkışı nasıl olmuş? Afrika diyalektiğinden kopup gelmiş söylenişi ile ilginç bir zihinsel algıya neden olan “Google”(Gugıl), aslında “googol” sözcüğünün üzerinde oynanmasıyla ortaya çıkmış. Edward Kasner adındaki Amerikalı matematikçinin yeğeni Milton Sorotta tarafından üretilmiş olan “googol” sözcüğü 1 ve onun ardından 100 sıfırın gelmesiyle oluşan rakamı belirten matematiksel bir terim. Hatta bilindiği üzere eski Google logolarında bol miktarda “o” olurdu. Yan yana dizili o”lara tıkladığımızda yeni sayfalara geçerdik. Peki Google neden bu tür bir terim kullandı? Muhtemelen şirketin dünyadaki tüm bilgiyi organize etme misyonu ile ilişkilendirilebilir.

 

Teknolojisi
Google”ın arama teknolojisi ve kullanıcı arabirim tasarımı Google”ı günümüzün ilk nesil arama motorlarından farklı kılar. Sadece anahtar kelime veya meta arama teknolojisi kullanmak yerine, Google en önemli sonuçları ilk getiren, gelişmiş PageRank teknolojisine dayanır. PageRank ağ sayfalarının önemini nesnel bir ölçeğe uyarlar; bu 500 milyon değişken ve 2 milyar terimden oluşan bir denklemin çözülmesiyle hesaplanır. PageRank, ağın çok sayıda bağlantılı yapısını düzenleyici bir araç olarak kullanır. Doğal olarak Google, Sayfa A”dan Sayfa B”ye kurulmuş her bağlantıyı, Sayfa A”dan Sayfa B”ye bir “oy” olarak yorumlar. Google bir sayfanın önemini aldığı oylarla belirler. Google ayrıca oyu veren sayfanın oy oranını (pagerank) da dikkate alır.
 

 
Google”ın komplike ve otomatikleştirilmiş arama metodları, insan müdahalesine engel olur. Diğer arama motorlarından farklı olarak; Google, hiç kimsenin daha yüksek listeleme yapamayacağı ve ticari amaçla sonuçları değiştiremeyeceği bir şekilde yapılandırılmıştır. (Kaynak: www.google.nedir.com)

Yönetim
Dr. Eric E. Schmidt, Yönetici ve Genel Müdür
Larry Page, İkinci Kurucu & Başkan, ürünler Bölümü
Sergey Brin, İkinci Kurucu & Başkan, Teknoloji Bölümü
Omid Kordestani, Başkan Yardımcısı, Ticari Geliştirme & Satışlar Bölümü
Wayne Rosing, Mühendislik Bölümü Başkan Yardımcısı
Cindy McCaffrey, Başkan Yardımcısı, Kurumsal İletişim Bölümü
Joan Braddi, Başkan Yardımcısı, Arama Servisleri Bölümü
Tim Armstrong, Başkan Yardımcısı, Reklam Satış Bölümü
Urs Hölzle, Google üyesi
Craig Silverstein, Teknoloji Bölümü Yöneticisi

 

Ve Google Boy birazda Facebook
Birini öldürdüğünüzde emin olun onun temel kablolarını kesmemişsinizdir. Bir şekilde bağlantı sürer. Arkadaşları ya da geride bıraktığı oğlu veya aşık olduğu kadın onun mesajlarını dünyaya iletmeyi sürdürür. Temel kablonun kesilmesi zaten pek mümkün değildir. Bir hayatın devamlılığı ya da karışıklığı olur ama emin olun tamamıyla sonu olmaz. çünkü insanoğlu zaten oğuldur ve bir döngünün peşindedir. Döngüler kesintiye uğramaz; sarmal bir konudur yani insan. Peki bilmek? İnsanda anlamak ya da görmek için verilen mücadelenin tümü gerekli kablolar olmaksızın yetersiz elektrik akımıyla işler ve işleyen bir kabloda bir yere aktarılıp gider. Bundan nemalanan oluşumlar vardır, örneğin Google ve Facebook.
 


 

Facebook.
Kaybolanın aslında elektrik devreleri yoluyla bulunmasını amaç edinen bu iki platformdan Google”a biraz önce kısaca göz attık. Ve şimdi de bir insan olarak Google”ı mutlak suretle ve sıklıkla tıklaması gereken Google Boy”a değiniyoruz. Konuya bir şiirle giriş yapalım mı?
Görünüşte sakin ama hep düşünen Google Boy;
Her şeyi bilmesi gerekli ve bilmediğinde tıklayacağı yer belli:

Google.
Tıklanan bir platform, yani üzerinde bir şeylerin yaşadığı ya da yaşamadığı türden bir alan. Amacı ise yaşam ya da ölümle ilgili. Yani her an ve her şeyle. Peki hep düşünen Google Boy, neden düşündükleri ve öğrendiklerine karşın zerre kadar hafızasız?(Bilinç ya da bilginin dilbilgisinden bağımsız olarak olumsuz fiil çekimi halinde yani)çünkü Google var. Google var oldukça hafızaya ne hacet? Buna engel olun!

 

Anlatımın heterojen oluşuna tanıklık etmeyi seviyor musunuz? öyleyse devam edin, hayır her şey gibi bu makalenin de anlaşılır olmasını umut ediyorsanız hiçbir şeyi zaten anlamamaktasınız demektir. Biz yine de devam edelim…
 

 
Kaybolanın aslında elektrik devreleri yoluyla bulunmasını amaç edinen diğer platforma Facebook”a da çok kısa bir atıfımız olacak. Ama şu anekdotu hatırlatmakta fayda elbette yok: Google’dan farklı olarak Facebook’ta var olanı da kaybedebilirsiniz.

Bilimsel bir neden. Bir sağlık çiftliği, kent dışında… Adı Facebook. İnsanların bir arkadaşlık teklifine “hayır asla” dediğinde web sitesinden çıktığı ama “şimdi değil belki daha sonra” dediğinde kalmaya devam ettiği bulgusunu elde eden Facebook. Zihinsel bir matematik döngüsü, arşivleme haritası ve very makinesi aynı zamanda. Peki ya kitlelerin sebep-sonuç dışavurumu? Burada öykünün trajik ve acıklı yanı başlıyor; cevap basit: Facebook anasayfasında arkadaşların harcadığı zamanlara göz atarak harcanan zamanlar. Bir sağlık çiftliğinde sağlık arıyorsanız koyun oldunuz ve evet trene değil insanlara bakan sizsiniz. Mekanik bir sonuç.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here