Bir dünya devi düşünün, diğer bir dünya devine 1,5 milyar dolar ödüyor. Google ve Apple’dan bahsediyoruz.
Bu ödeme de neyin nesi? Safari’nin İngiltere’deki varsayılan arama motoru olabilmek için anlaşılan ve toplamda 1,5 milyar dolar olan ödemenin büyük bir kısmı halloldu.
İngiltere hükümetinin Rekabet ve Piyasalar Otoritesi tarafından derlenen güncellenmiş bir rapora göre Google, Apple’a her yıl varsayılan olarak sözde varsayılan pozisyonlar için ödediği 1,2 milyar sterlin (aşağı-yukarı 1,5 milyar dolar) öder.
Raporda, anlaşmanın Google rakipleri için “giriş ve genişleme konusunda önemli bir engel” oluşturduğu belirtiliyor. Rapor ayrıca, Apple’ın bu tür fırsatlardan para kazanma yeteneğinin sınırlandırılmasını veya kullanıcılara kurulum sırasında bir arama motoru seçeneği sunmasını öneriyor.
Mobil Safari, yıllardır Google aramasına dayanarak iPhone’u Google’ın mobil reklam işi için önemli bir gelir kaynağı haline getirdi ve Google’a rekabet avantajı sağladı.
2014 yılında mahkeme belgelerinde Google’ın ABD’deki mobil Safari’de varsayılan konumunu güvence altına almak için 1 milyar dolarlık bir ödeme yapıldı. Analistler bu miktarın o zamandan bu yana arttığını tahmin ediyorlar. Apple, bundan böyle somut rakamlar açıklamamış olsa da, bu tür yerleşim anlaşmalarından yılda yaklaşık 9 milyar dolarlık bir tahminle büyük ölçüde fayda sağlıyor.
Düzenleyiciler şimdi, geçen yıl Google’ın ABD’nin yerleştirilmesi için altı yıldan fazla bir süre önce çok daha kalabalık bir bölge için ödediğinden yüzde 50 daha fazla olan bu büyük İngiltere anlaşmasının rekabeti engelleyebileceğinden endişe ediyorlar.
Yorum Yap