Ana sayfa Haber Google Adwords”ün algoritmasını değiştiriyor

Google Adwords”ün algoritmasını değiştiriyor

0

Google, Adwords programının algoritmasını değiştiriyor. Şimdilik Google Hesaplar ve Gmail servislerine yönelik açıklandı, ancak diğer e-posta servisleriyle ilgili bir duyuru veya gelişme yok. Google, reklam verenleri, reklam alanarı ve firmalar arası alışverişleri dengeleyerek yeni bir program geliştirmiş. Gerçekleşen etkinlikte, Google “Customer Match” olarak isimlendirilen yeni Adwords biçimi, e-posta gönderdiğiniz veya e-postanızı verdiğiniz kişiye firmanın reklamını yapmasını içeriyor. Yani basit bir anlatımla, X şirketine e-posta yolladınız, bu e-posta, sizin y firmanızın reklamını da içerecek, Adwords, sizin reklamlarınızı bu X şirketine yansıtacak.  E-postaların filtreleme kategorileri veya reklamların ne şekilde olacağı şimdilik belirsiz. Yapılan açıklamada Google Accounts’un eşleşmesi sonucu oluşacak reklamlardan bahsediliyor, böylece Google hesabının birinci öncelik olduğu anlaşıldı.

Benzer iletişim ve reklamcılık yollarını Facebook ve Twitter kullanıyor. İki sosyal medya platformu da, kullanıcılara sunduğu reklamları, esasında e-posta reklamları hesaba katılarak gerçekleştiriliyor, sunuluyor. üstelik Facebook’un telefon numarasını kaydedebilme gibi ilginç bir özelliği de var. Kişisel kimlikler, cihaz kimlikleri bu platformların reklam gücünü artırdığı biliniyor.

Elbette reklamcıların hoşuna gidebilecek bir özellik ancak Google‘ın son kullanıcı-firma-şirket oranını, ilişkisini iyi anlaması gerekli. Yani, reklam firmalarının hoşuna gidebilecek şeyi, kullanıcılar sevmezse o iş epeyce sıkıntılı olacaktır.

Kaynak: Google Blog

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here