Ana sayfa Yazılım Gerçeküstü atmosfer yaratımı

Gerçeküstü atmosfer yaratımı

0

Gerçeküstü bir atmosfer yaratırken kullandığı teknikleri sizinle paylaşıyoruz. Siz de kendi fotoğraflarınızda benzer atmosferler yaratmak istiyorsanız, bu yazıyı ilgiyle okumanızı öneriyoruz…
 

Birkaç görsel efekt kullanarak tek bir fotoğraf üzerinden gerçeküstü bir atmosfer yaratmaya çalışacağım. İlk aşamada kompozisyonumun ana öğesi olacak olan figürümün bulunduğu fotoğrafı Photoshop ara yüzünde açıp ham halini saklamak için bir yediğini alarak çalışmaya başlıyorum (Fotoğraf: 1). Kompozisyonumu oluştururken sıklıkla Layer penceresinden katmanlar ile çalışacağımdan için fotoğrafımın zeminini bu penceredeki “create a new layer” ikonunun üzerine sürükleyerek çoğalttım. Asıl katmanımı, bulunduğu satırdaki göz ikonunu kapatarak kullanım dışı bıraktım.
 
berk bilgin
Fotoğraf: 1
 
Bu sayede, yapacağım uygulamalardan kazara etkilenmesini en baştan engellemiş oldum. çalışmam boyunca fon olması için yine Layer peceresinden “create a new layer” ikonuna tıklayarak boş bir katman elde edip bunu “paint bucket” ile tek seferde tam siyaha boyadım. çalışmam ilk aşamada renk temelli olmadığından figürümün bulunduğu katmanı sırasıyla “image” menüsünden “adjustments- desaturate” ile siyah-beyaz bir fotoğrafa dönüştürdüm (Fotoğraf: 2). Desature seçeneğini tercih etme nedenim, ileride gerektiği takdirde yapılması gerekecek olan açma ve koyultma işlemlerinin renkseme kusurlarına sebebiyet vermesini engellemekti. Ardından, kullanacağım filtrenin etkisinin ara tonları ve dokuyu yememesi için “image” menüsünden sırasıyla “adjustments- invert” ile fotoğrafımı siyah beyaz negatif görüntüye çevirdim. Bu sayede beyaz fon önünde çekilen figürüm terse dönen tonlar sayesinde siyah fonda açık değerlere kavuşmuş oldu (Fotoğraf: 3).
 

Fotoğraf: 2
 
Fotoğraf: 3

 

Bu aşamadan sonra yapacağım çalışmaların düzeltilmesi daha zorlu olacağından, önceki aşamaları saklamak için negatif görüntüye sahip katmanımı daha önce de yaptığım gibi “layer” penceresinden çoğalttım. Ardından “filter” menüsünden sırasıyla “stylize-find edges” ile figürümün ana hatları başta olmak üzere beyaz fonda ışığın geliş yönüne göre siyah ve beyaz kontur çizgileri ile yüzey dokusu elde etmiş oldum (Fotoğraf: 4).
 
photoshop
Fotoğraf: 4
 
Ancak fitrenin etkisiyle fotoğrafım pozitif tonlara döndü; sıradaki işlem olan sertleştirmenin etkisinin dokuyu yememesi için “image” menüsünden sırasıyla “adjustments- invert” ile fotoğrafımı siyah-beyaz negatif görüntüye çevirdim. Sertleştirme işlemi için “Layer” penceresinden “normal” olan mod satırını “Hard Light” moduna getirdim. Böylece kullanmış olduğum filtrenin kontur etkisi daralarak ana hatlardan sadece beyaz olanlar seçilir hale geldi (Fotoğraf: 5). Bu katmanın etkisinin önceki katmanlar sayesinde görünür kılınan ara ton ve dokular ile bir arada sergilenebilmesi için katmanın kopyasını aldıktan sonra “Screen” moduna getirdim. Ara ton, doku ve siyah zeminde beyaz konturlar ile hem okunaklılığı hem de görsel zenginliği sağlanan figür ile çalışmamın ilk yarısı tamamlanmış oldu.
 
gerçeküstü atmosfer yaratımı
Fotoğraf: 5

 

Bu aşamadan sonra yapılacak olan eklemeler, hedeflenen gerçeküstü atmosferi estetik değerler çerçevesinde teknikten kopmadan oluşturmaya yönelik olacaktır. İlk olarak siyah zemin önünde çekilmiş bir alev fotoğrafını “move tool” ile tutup çalışmamın üzerine sürükleyerek taşıdım. Photoshop tarafından çalışmamda yeni bir katman olarak algılanan bu görseli sırasıyla “edit” menüsünden “transform- rotate” ile saat yönünde çeyrek tur döndürüp yine “transform”dan “distort” ile çerçevenin sol köşe ile örtüşmesini sağlayarak konumlandırdım (Fotoğraf: 6).
 
photoshopta gerçeküstü atmosfer yaratımı
Fotoğraf: 6
 
Aynı işlemi alev katmanının bir kopyasını alıp tam soluna yerleştirirken tekrarladım. Bu sayede iç içe geçerek daha geniş alana yayılan ve de figürü çevreleyen bir hale getirmiş oldum. Her iki alev katmanının mod seçeneğini alttaki figürün dokusunun ve formunun seçilebilmesi için “Screen” moduna getirdim. Ateşin kızıllığının figürde de olması için en üstte “screen” modundaki figür katmanına sırasıyla “image” menüsünden “adjustments-color balance” ile açık ve beyaz tonların her birine 100″er birim hem kırmızı hem de sarı renk verdim (Fotoğraf: 7).
 

Fotoğraf: 7

 

Alevin sıcak tonları renk olarak figüre aktarılmış olsa da, ateşin önde ve altta olmasının ışığa olan etkisi tam olarak figür üzerinde hissedilmemektedir. Bu sebeple açılan bir boş transparan katman üzerine opacity ve hardness”ı %50″ye düşürülmüş “brush tool” ile çene, avuç içi gibi ışığı alttan alan yüzeylere alevin tonlarında lokal boyamalar yaptım (Fotoğraf: 8).
 

Fotoğraf: 8
 
Ateşin etkisiyle meydana gelecek pus ve renklerin dalgalanmasının atmosfere katacağı etkiyi yaratmak için açtığım boş bir siyah katmana “filter” menüsünden sırasıyla “render-difference clouds” ile sıcak tonlarda haleli bir yüzey elde ettim. Bu filtreyi aynı katmana istediğim akıcılığı ve iç içe geçmişliği elde edinceye kadar bir kaç kez tekrarlayarak görsel etkisini arttırdım. Ardından “dodge” ve “burn tool” aracılığıyla etrafında lokal açma ve koyultmalarla elips bir hat oluşturarak ışık doğrultusu kattığım katmanı “transform”un “distort” ve “scale” modları ile yatık bir kare formunda alev katmanından taşıp figürün etrafını çevreleyecek biçimde konumlandırdım (Fotoğraf: 9).
 

Fotoğraf: 9

 

Bu pus katmanını, altında bulunan alev ve figür katmanlarının etkisini kendi etkisiyle birlikte gösterebilmesi için “layer” penceresinden alev katmanlarında olduğu gibi “screen” moduna getirdim. Her yönü ile bitti diyebileceğim çalışmama son bir ekleme olarak alevden yükselen kıvılcımların siyah fondaki izlenimini yaratmak, aynı zamanda da siyah alanların boşluğunu kısmen doldurmak için boş bir transparan katmana “brush tool” ile opacity”si ve hardness”ı yarı yarıya düşürülmüş olarak alev renginde birkaç nokta koydum (Fotoğraf: 10).
 


Fotoğraf: 10
 
çalışmamı ileriki çalışmalarımda faydalanabilmek ya da bu çalışmama yeniden müdahale edebilmek için PSD formatında kaydederek bitirdim (Fotoğraf: 11).
 

Fotoğraf: 11

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here