Ana sayfa Donanım Gençlerin müzik tutkusu kulaklık pazarını büyüttü

Gençlerin müzik tutkusu kulaklık pazarını büyüttü

0
Türkiye”deki kulaklık satışları ile ilgili bilgi veren Gold Teknoloji Marketleri Pazarlama Müdürü Kılınç Orhan Erdemir, kulaklık satın alan tüketicilerin yüzde 70″ini 18-24 yaş aralığındaki gençlerin oluşturduğunu söyledi. Gençlerin farklı renklerde kişiselleştirilebilen ve gelişmiş ses kalitesine sahip kulaklıklarla müzik dinleme tutkularının pazarı hareketlendirdiğini ve büyüttüğünü belirten Erdemir, Türkiye”de ayda 100 binden fazla kulaklık satıldığını kaydetti.

 

Erdemir, kulaklık pazarının son durumu ile ilgili olarak şu bilgileri verdi:
 

“Geçtiğimiz yılın ilk 5 ayında ülkemizde 435 bin kulaklık satılırken, bu rakam 2013″ün aynı dönemine 545 bin adede yükseldi. Son 1 yıl içinde adetsel bazda yüzde 21,3 oranında büyüyen kulaklık pazarının ciro bazındaki büyümesi ise yüzde 39,2 oldu. Yıllık satış cirosu 22,7 milyon TL”den 31,6 milyon TL”ye yükseldi. Kulaklık pazarında ortalama fiyat şu an 26 TL seviyesinde bulunuyor ve verileri incelediğimizde talep gibi ortalama fiyatın da yükseldiğini görüyoruz. Ortalama fiyat her yıl yüzde 12 oranında artıyor” dedi.

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here