FYP ne demek sorusuna yanıt arıyorsanız bunu hızlıca öğrenmenize yardımcı olmak için küçük bir örnek yeterli olacaktır. Örneğin bu sayfa FYP’dir yani sizin için hazırlanmıştır. Sayfayı ne kadar çok aşağı kaydırırsanız kaydırın, ilgi alanınızın dışında bir yazı göremeyeceksiniz.
Siz şu an tamamen FYP ile ilgili sorularınıza cevap bulmaya odaklanmış durumdasınız ve bu yazı da başından sonuna kadar FYP ile ilgili bilgi içeriyor. Şimdi daha iyi anlamanıza yardımcı olmak için tanımlama yapalım.
FYP Ne Demek?
FYP, TikTok’ta sizin için hazırlanmış sayfa anlamına gelir. Sosyal medya platformunun kullandığı algoritma, her kullanıcıya özel olarak içerik akışı oluşturur. Bu sayfa tamamen kişiselleştirilmiştir. Hazırlama aşamasında kullanıcının ilgi alanları göz önünde bulundurulur. Kişi ne tür içerikleri görüntülemekten keyif alıyorsa onlar sıralanır.
Bu sayfa hazırlanırken algoritma kullanıcı etkileşimlerine (takip edilen hesaplar, beğendiği gönderiler, yorum yaptığı gönderiler), videoların açıklamasına, hashtaglere dikkat eder. Örneğin siz TikTok’ta özellikle kedi videolarını aratır, sürekli olarak kedi içerikli videolar izlerseniz sizin için oluşturulan sayfada da kedili içerikler yer alır.
FYP’ye Nasıl Girilir?
- Video ile alakalı hashtagler kullanın. Örneğin kedi videosu paylaşıyorsanız #kedi hashtagini mutlaka kullanın ama bunu yaparken alakasız hashtag kullanmaktan kesinlikle uzak durun. Örneğin videonun içinde köpek olmamasına rağmen #köpek hashtagini kullanmaktan kaçının.
- Güncel olun. Doğru gün ve saatte paylaşım yapın. Hedef kitlenizin en çok hangi gün ve saatlerde aktif olduğunuzu analiz edin.
- TikTok’un algoritması konumu da dikkate alır. Dolayısıyla video paylaşırken konumu da kullanmaya özen gösterin.
- İnsanları etkileşimde bulunmaya teşvik eden ifadeler kullanın. Onları harekete geçirin. Yorum yapmaya, beğenmeye, kaydetmeye, arkadaşlarına göndermeye ikna edin.
- Trend şarkıları kullanın. TikTok’ta hangi tür şarkıların ön plana çıktığına dikkat edin ve bunları videolarınızda kullanın.
- TikTok’ta sadece şarkılar değil, normal sesler de trend olabiliyor. Kardan adamı hatırladınız mı? Bu sesin o kadar yayılmasının en önemli nedeni elbette TikTok gibi sosyal medya platformlarıdır. Bu nedenle TikTok’taki popüler sesleri takip edin, bunları videoda kullanmaya özen gösterin.
FYP, sonu olmayan bir içerik okyanusudur. Burada içeriklerin kaybolması çok kolaydır. Hızlı tüketilen içerikler hızlıca yukarı kaydırılabileceğinden önemli olan FYP’ye girmek değil, kullanıcıların etkileşimde bulunacağı içerik paylaşmaktır. Bunu zaten yapıyorsanız yukarıdaki adımlara dikkat ederek FYP’ye girebilir ve etkileşim oranlarınızı ciddi ölçüde arttırabilirsiniz.