Ana sayfa Yazılım Fütüristik Masa Lambası

Fütüristik Masa Lambası

0

“Rhinoceros ile modellenmiş bir masa lambasının Maxwell render motoru ile hesaplanmasına kadar olan süreci değerlendiriyoruz.”
 

Rhinoceros ile geçirdiğimiz uzun bir eğitim sürecinden sonra artık program ile yapılabilecekler konusunda çalışmalara başlıyoruz. Bu ay bir masa lambası modelleyip ürünün Maxwell render ile görselleştirmesine kadar olan süreci beraber inceleyeceğiz.
 

 
Maxwell daha önce de birkaç kez değindiğimiz gibi gerçekçi ışık saçılımları sağlayan node-based render motorlarından birisi. Işık kaynaklarından kaba kuvvet olarak her doğrultuya vektörler yollayarak bu vektörlerin kırılma, yansıma ve emilme tepkilerine göre sürekli olarak hesaplanması yolu ile çalışan bu motor, hızlanan bilgisayarlar ile teknoloji geliştikçe ev kullanıcıları tarafından daha da tercih edilebilir bir çözüm haline geliyor.

 

Modelleme Süreci

Rhinoceros ile başlayan maceramız kaba hatlar ile modelin curve’lerinin oluşturulması ile başlıyor. Kullandığım araçlardan bazılarına değinecek olursak; ana gövde için Curve Network ve Mirror ile bir çadır oluşturdum (Resim 01). Sonrasında arka yüzeyler için BlendSrf ile geometriyi devam ettirdim (Resim 02).
 


Resim 01
 
Resim 02
Model sırtındaki dekupajlar için Project ve Split komutları kullandım. Project ile üst görünümden eğrileri modele serdim, split ile de yüzeyi parçalayarak desenli kısımları içeri doğru ExtrudeSrf komutu ile gömmüş oldum (Resim 03 ve Resim 04).
 

Resim 03
 
Resim 04

 

Modelin arka alt kısmı için Sweep2 komutu kullandım. 2 ray ve 1 profil ile profilin raylarda sürüklenmesi ile oluşturulan yüzey Resim 06’daki gibi oldu. (Resim 05)

Işık kaynağı görevi yapacak sarmal için yatay ve dikey Helix’ler oluşturup bunları birbirine bağlayan eğriler çizdim. Bir çemberi bu sarmal üzerinde sürükleyerek ise katı modeli oluşturdum (Resim 06).
 


Resim 05
 
Resim 6
Modelin tablasını Railrevolve komutu ile oluşturdum. Sonrasında Cap komutu ile modelin açık kenarlarını kapattım (Resim 07).
 

  Resim 07
Model tamamlandıktan sonra Rhinoceros MAke2d” komutu ile yapılabileceklerden bahsetmek isterim. Bu komut katı modelinizin çeşitli açılardan görünümlerini Curve şeklinde çıkarmanız mümkün. Teknik projelendirme yaparken bu komut ile modelinizin istediğiniz her türlü detayını oluşturabilirsiniz. Patlatılmış perspektif ve section komutu da kullanarak kesit detayları verebilirisiniz. Bir üretim projesi olmasa da Resim 08 ve Resim 09 çıkartabileceğiniz görüntüler hakkında fikir sahibi olmanızı sağlayacaktır.
 

Resim 08
 
Resim 09

 

Modeli tamamladıktan sonra Maxwell ile çeşitli parçalara materyal atadım. çevre aydınlatması için HDR görüntü kullanmak işlerimi kolaylaştırdı. Lambanın içindeki sarmal için ışık kaynağı Emitter Materyal kullandım. Diğer yüzeyler içinse Roughness değeri düşük hafif tozlu metal objeler, Cam fanus içinse Transmittance rengini açarak şeffaf bir materyal hazırladım.
 

Resim 10
Cam materyalinin Nd değerini 1.23’e doğru çekerek daha plastik bir sonuç almasını sağladım. Işık kaynağı için Resim 10, metal aksamlar için Resim 11 ve cam materyali için Resim 12’deki materyal değerlerini inceleyebilirisiniz.
 

Resim 11
 
Resim 12
Maxwell’den elde edilen sonuçları ise Resim 13 ve Resim 14’te görebilirsiniz.
 

Resim 13
 
Resim 14

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here