Ana sayfa Donanım Fütüristik Maden Ocağı

Fütüristik Maden Ocağı

0
çeşitli fotoğrafları birleştirip üzerini kah boyama yardımıyla kah 3D modelleme&animasyon programı (ki ben Maya kullanıyorum) yardımıyla değiştirerek fütüristik bir maden işleme kompleksi yapacağız. (resim1)
İlk önce bulduğumuz yada çektiğimiz fotoğrafları birleştirerek işe başlıyoruz. Fotoğrafların özellikle ışıklandırmasının hemen hemen benzer olması bu işlemi en rahat birşekilde yapmamızı sağlayacaktır. Birçok kişinin yada amatörün en sık yaptığı hatayı biz tekrarlamamalıyız. Mesela bir fotoğrafı diğer fotoğrafa yediriren çok büyük soft bir brushı yavaşça degrade ederek silmemeliyiz. Bu hem flu bir görüntü verir hem de gerçekçi olmaz. Kullandığınız fotoğraf keskin açılara sahip ve oldukça net ise, ona kaynaştıracağımız fotoğraf ve birleşim yeri de bir o kadar net ve keskin hatlara sahip olmalıdır. Bunu nasıl yapacağız?

 

 

İşte burası matte painting”in fotomontajdan ayrıldığı yer. İki fotoğrafı tam anlamıyla birleştirmek için, birleşme yerlerine boyama yapmanız hem kompozisyonu daha da güzelleştirir hem de daha gerçekçi bir resim elde etmemizi sağlar. (resim2)
İki fotoğrafın birleştiği yerden renk kopyalayıp uygun bir fırça ile arazi özelliklerine göre boyuyoruz. Eğer orası bir vadiyse vadiyi devam ettirmek yada kayalık ise karışık açık koyu renkli kayalar, taşlar çizmek genelde çok iyi sonuç verir. (resim3)

 

 

Böyle böyle tüm fotoğrafları birleştirdikten sonra resmimizde olmaması gereken yerlerin üzerini boyamamız lazım. Mesela benim seçtiği fotoğrafın ortasında bir yol aşağı doğru gidiyor ama orada göl olacağı ve sudan mineral çeken bir tesis kuracağım için o yolu kıvırıp sağa doğru ilerletmem lazım. Yine çevreden uygun renkler seçip orayı mümkünse sert yada dokulu brush”lar yardımı ile boyayarak o yolu sağa doğru çekiyorum (resim4)
Genel olarak kompozisyonumuz açığa çıktı. Şimdi sıra geldi bu görüntüyü geceye çevirmeye. Bunun için ben genelde iki yada üç tane menü seçeneği kullanırım. Curves, Photo Filter ve Hue&Saturation. Tüm bu seçenekler Image = Adjustments menüsünde duruyor. İlk önce resme Photo Filter uygulayarak daha mavi tonlara çekiyorum. Bunu Color Balance seçeneği ile de yapabiliriz ama Photo Filter genelde tercihim. Resme mavimsi bir ton kazandırdktan sonra Curves seçeneğini seçip resmi karartıyorum. Fakat resmi karartıken mümkün olduğunca yumuşak gölgeler yapmak artistik açıdan daha iyi olacaktır. özellikle orijinal fotoğraflarda sert gölgeler varsa mümkün olduğunca ışıklandırmayı homojen yapmalı, aydınlık ve karanlık bölgelerin tonlarını birbirine yakın yerlere çekmelisiniz. Güneş ışığının üzerini kapamayı yada ışığın yönünü değiştirmeyi daha ileriki bir dersimizde göreceğiz. (resim 5)

 

 

Kompozisyonu tamamlamaya devam ediyoruz. Resmin ortasında kalan büyük boşluğa ana taş ocağı gelecek. Oranın gece için aydınlatılması da lazım. Klasik sokak lambası koymak yerine çok daha fütüristik bir tasarım düşünüyorum ve Maya”da modelleyip render ettiğim direkleri buraya yerleştiriyorum. Herhangi bir 3D programda yaptığınız model sahnenin ışığına ve rengine oturmuyorsa. Tıpkı daha önce fotoğrafları birleştirirken yada istemediğimiz yerleri düzeltirken yaptığımız gibi çevreden renk kopyalayıp sert bir brush yardımı ile üzerini boyarsanız ve Curves, Hue&Saturation değerleriyle oynarsanız mutlaka sahneye birşekilde yedirirsiniz. (resim6)
 
Maden binalarını da tıpkı ışıklandırma direklerini koyduğum gibi koyuyorum, renklerini değiştirip sahneye yediriyorum ve üzerine nokta nokta ufak ışıklar koyuyorum. 1px büyüklüğünde brush ile beyaz beyaz ufak ışıklar kondurup bunlara birde outer glow verirseniz oldukça hoş bir görüntüye sahip olabilirsiniz. (resim7)

 

 

Outer Glow”u Blending Options”tan ekliyorsunuz.
Sıra geldi elle glow ve lens flare yapmaya. Bu konuda birçok email aldım. Genelde çoğu resime kullandığım yassı parlamaları nasıl yaptığım ile ilgili. Bu konuya da şöyle açıklık getireyim. İlk önce glowunuzun olmasını istediğiniz renkte soft bir brush yardımı ile bir nokta koyuyorsunuz. Sonra daha açık bir tonu ile daha ufak bir nokta, en son da bembeyaz bir nokta ufak birşekilde. Bunlar hep içiçe olacak. (resim8)
 
Bunu birde screen yada overlay olarak sahneye atarsanız (ki screen kullanıyorum daha çok) elle bir glow elde etmiş olursunuz. Daha sonra bunu Ctrl + T ile istediğiniz gibi eğip bükebilirsiniz. İç içe geçirip değişik formasyonlara sokabilirsiniz. Alt kısmın silip üst kısmını konileştirerek spot ışığa bile çevirebirsiniz. Ama eğer bundan çok fazla yaparsanız da kötü bir görüntü oluşur. Ondan dengeyi iyi ayarlamak lazım. (resim 9)

Resmin her detayını burada verebilmem imkansız o nedenle en önemli kısımlarını anlatmaya çalıştım. Resmin kalanı da zaten bu tekniklerle bitirildi. Diğer istasyonları da yine Maya”da modelleyip çıkardım ve üzerini boyayarak sahneye yedirdim. Ardından ışıklarını koydum. Havadaki nebula görüntülerini zaten nasıl yapacağınız için birkaç sayı öncesinde bütün bir bölüm ayırmıştık. Gördüğünüz gibi her öğrenilen şey birşekilde karşınıza çıkıyor. Ama bu devirde matte painting için en önemli şeyler dijital boyamanın sağlıklı birşekilde kullanımı, 3D Modelleme ve animasyon programlarının gerektiği yerde dengeli birşekilde kullanımı ve kompozisyon & renk bilgisi. Bunlarda kendinizi geliştirdiğiniz zaman zaten diğer şeyler de kendiliğinden öğrenilecektir.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here