Fraud Şüphesi Nedir? Fraud Kontrolü Nasıl Yapılır?

Online alışverişlerde dolandırıcılığı önlemek için uygulanan işlemler sonucunda oluşan fraud şüphesi nedir? Açıkladık.

Fraud Şüphesi Nedir? Fraud Kontrolü Nasıl Yapılır?

Banka ve kredi kartı kullanımı ile online alışveriş de önemli seçeneklerden biri hâline geldi. Tüketici güvenliği her şeyin üzerinde olduğu için her işletme güvenlik risklerine karşı önemli adımlar atıyor. Peki, bu önlemler sonucunda ortaya çıkan fraud şüphesi nedir?

Bu yazıda fraud şüphesi oluştu ve fraud kontrolünü geçemedi uyarıları da dahil olmak üzere konu ile ilgili bilmeniz gereken her şeyi sizinle paylaşacağız.

Fraud Şüphesi Nedir?

Fraud şüphesi, bir kişinin ya da kuruluşun dolandırıcılık veya sahtekârlık olduğuna dair bir şüpheyi ifade eder. Örneğin kredi kartı gibi kritik öneme sahip bilgilerin ele geçirilmiş olma olasılığı, fraud şüphesini ortaya çıkarır.

Kart sahibinin izni olmadan kartın kullanılması, kart bilgilerinin kullanılmasıyla gerçekleştirilen sahte işlemler, kart sahibinin alışverişte harcadığı para miktarının çok üzerinde bir harcama olması gibi durumlarda fraud şüphesi oluşur.

Fraud Şüphesi Oluştu Ne Demek?

Banka ya da kredi kartı kullanımında herhangi bir dolandırıcılık eğilimi gözlemlenmişse “fraud şüphesi oluştu” şeklinde bir mesaj alabilirsiniz.

Fraud şüphesi meydana geldiğinde güvenlik amacıyla kartın kullanılması engellenir. Kullanıcı manuel olarak kartı kullanıma açmak zorunda kalır.

Fraud Kontrolünü Geçemedi Ne Demek?

Online alışveriş sırasında görülen bu uyarı, girilen kartın kaybolduğu veya çalındığı yönünde bilgilendirilmede bulunulması durumunda ortaya çıkar. Dolandırıcılıkların önüne geçmek için bu uyarı gösterilir ve işlemin gerçekleştirilmesine izin verilmez.

Bu her zaman kartı kullanmaya çalışan kişinin dolandırıcı olduğu anlamına gelmez. Bazen kart sahibi de “fraud kontrolünü geçemedi” şeklinde uyarı alabilir. Bu da genellikle kart bilgilerinin doğru girilmemesinin sonucunda ortaya çıkar.

Fraud Kontrolü Nedir?

Fraud kontrolü, e-ticaret sitesinin yönetiminin sorumluluğundadır. Web sitesindeki küçük bir güvenlik açığı ile işletmenin zarar etmesine neden olunabilecek dolandırıcılıklar yapılabilir.

Bu doğrultuda işletmelerin fraud kontrolü kapsamında atması gereken adımlar şu şekildedir:

Güvenlik Açıklarını Düzenli Olarak Tarama

Web sitesindeki güvenlik açıkları düzenli olarak taranmalı ve tespit edilen açıklar anında kapatılmalıdır.

Dolandırıcıların bulduğu bir güvenlik açığı, başkasına ait kartla büyük alışverişler yapmasına olanak tanır. Bu hem yüksek maliyete neden olurken hem de itibar kaybı yaşamanıza yol açar.

SSL Sertifikasını Etkinleştirme

SSL sertifikası mutlaka etkinleştirilmelidir. Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmazıdır. Kullanıcı güvenliği için şarttır.

Güvenlik Kodunu Zorunlu Tutma

Banka ve kredi kartlarındaki güvenlik kodunu girmek zorunlu tutulmalıdır. Bu her ödeme işleminde kullanıcının karşısına çıkmalıdır.

3D Secure Sistemi Kullanma

3D Secure sistemi mutlaka kullanılmalıdır. Bu, online alışverişlerde kart bilgilerin şifrelenmesini sağlar. Bu sistemin kullanılması, fraud işlem gerçekleştirilme riskini arttırır.

İşlem Tutarına Göre Satın Alımı Engelleme

İşlem tutarına ve satın alım geçmişine göre hareket edilmelidir. Bir kartın kaybolması veya çalınması durumunda kartın kullanıma kapatılabilmesi için kart sahibinin bunu bildirmesi gerekir ancak kartının kaybolduğunu ya da çalındığını fark etmesi çok zaman alabilir.

Dolandırıcı, kart sahibinin durumu bildirir bildirmez kartı kullanamayacağını bildiği için en kısa sürede bütün parayı kullanmaya çalışır. Bunu önlemek için kişinin satın alma geçmişi kontrol edilmelidir.

Satın alımlar son işlem tutarı ile kıyaslandığında inanılmaz büyük bir fark söz konusu hâle geliyorsa fraud şüphesi uygulanmalıdır.

Exit mobile version