Ana sayfa Yazılım Fotografik Tasarımlar

Fotografik Tasarımlar

0
çekim aşamasına geçmeden önce çalışmaya aklımdaki görseli Photoshop”ta tasarlayarak başladım. Yaptığım ilk şey boş beyaz bir döküman açıp bunun üzerinde tablet ile kompozisyonun öğelerini farklı renkler ile çizmek oldu (FOTO1).
 

-FOTO 1-

 

çizdiğim taslağa göre biri ana kare olmak üzere toplam üç objenin çekimini yapmam gerekti. Bunlardan ilki ana karem olan yumurta fotoğrafıydı. İlk olarak basit bir gri kumaşı, yüzeyindeki doğal kırışıklıklarıyla sonsuz fon yapıp yumurtayı pencere macunuyla gereken duruşta sabitledim. Yanal bir aydınlatmayla formunu belli edip oluşan sert gölgesini reflektör desteğiyle yumuşattım. Yüzey dokusunun detaylarını daha ayrıntılı alabilmek için bir makro objektif kullandım (FOTO HAM).

 

-FOTO HAM-

 

 

-FOTO 2-

  Diğer iki objem olan iğne ve iplik için ebatları daha büyük olduğundan bir çuvaldız ve tespih ipini beyaz fonda gene makro objektif ile çektim.
Ana karem olan yumurta fotoğrafını açıp ilerde kullanacağım ikincil öğelerin renk avantajıyla öne çıkmasını sağlamak için ilk olarak “image–adjustments-desaturate” ile fotoğrafın genelini siyah beyaz yaptım. Fotoğrafın geneline hakim olan yumuşak tonları sertleştirmek için “image-adjustments-levels”dan siyahlara 15, beyazlara 240 değerlerini verdim (FOTO2).
Yumurtayı fondan ayrı tek başına müdahale edebilmek için “quick selection tool” ile gölgesini almadan seçip sınırlarının keskinliğini rahatsız etmemesi için “select-modify-feather” 4 verip  yumuşattım. Kadrajda kapladığı alanı arttırmak için “edit-free transform” ile shift tuşuna basılı tutarak oluşan çerçevenin üst kenarından dışa doğru çekiştirdim (FOTO3). Böylece büyüme eşit olarak çift yönlü gerçekleşti. Koyu alanları, formu daha iyi belli etmesi için “image-adjustments-levels”dan siyahlara 16, grilere 0,60 değerlerini verip koyulttum (FOTO4). Ardından yüzey detaylarının keskinliğini ve kontrastını arttırıp daha belirgin olmaları için “filter-sharpen-unsharp mask”tan amount:18, radius:208, beyazları korumak için threshold:2 değerlerini verdim (FOTO5).

çatlak etkisini vermek için ilk önce “Layer” penceresinden “Create New Layer” ikonuna tıklayarak yeni boş bir katman açtım. çatlağın kırık ve sert yapısını oluşturabilmek için “hardness”ı %100 olan farklı büyüklüklerdeki “brush tool”ları kısa aralıklarla “shift”e basarak kullandım. Böylece kısa düz çizgilerden oluşan ama yumurtanın da formunu takip eden hatlar elde etmiş oldum (FOTO6).
 


-FOTO 3-
 
 
-FOTO 4-
 

-FOTO 5-
 
-FOTO 6-

 

Bir diğer öğe olan iğneyi dekupe etmek için “polygonal lasso tool” ile dış hatlarını döndükten sonra, iğne deliğini oluşan seçim alanından eksiltmek için “polygonal lasso tool” u “alt” tuşuna basılı olarak kullandım (FOTO7). Kenar keskinliği için “select-modify-feather” 2″den sonra “edit-copy” yapıp ana kareme “edit-paste” ile yeni bir katman olarak naklettim. Ardından çizmiş olduğum taslağa göre “edit-transform”dan açısını düzeltmek için dıştan tutup yana doğru çevirdim (FOTO8). İğnenin ucunun kumaşla birleştiği noktadaki geçişi sağlamak için “opacity”yi %66, “hardness”ı % 0 olan bir “eraser tool” ile bir kısmını puslandırarak sildim (FOTO9). Metalin başta parlaklığını ve keskinliğini arttırmak için “filter-sharpen-unsharp mask”tan amount:26, radius:123, threshold:2 değerini verip (FOTO10) meydana gelen renkseme kusurlarını ortadan kaldırmak için “image-adjustment-desaturate” ile siyah beyaza çevirdim.


-FOTO 7-
 
 
-FOTO 8-
 

-FOTO 9-
 
-FOTO 10-

 

çatlağın üstüne konulacak olan dikiş dizisi için ip fotoğrafını “polygonal lasso tool”la dış hatlarından dönüp “edit-copy” ile dekupe edip ana karenin üstüne “edit-paste” yaparak yeni bir katman olarak naklettim. Formu düz olan bu iplik katmanını yumurtanın oval formuna uyarlayabilmek için “edit-transform-warp”la köşelerini büktüm (FOTO11). Bu işlemi iplik dizisindeki her ip ve düğüm katmanı için doğru formları alana kadar tekrarladım.
 

-FOTO 11-
 
 
-FOTO 12-
 
İplik fotoğrafından aldığım bir ucu “U” formundaki bir başka katmanı “edit-tranform-distort” ile açısal fark oluşturup iğne ve iplik dizisi arasında sarkacak şekilde yerleştiriyorum. Bu ipliğin iğnenin deliğinden geçmiş gibi görünebilmesi için iğnenin ardında kalan kısmını “opacity”si %100 olan “eraser tool” ile sildim (FOTO12).

 

Dikiş dizisini oluşturmakta kullandığım toplam 20 adet iplik ve düğüm katmanını 2 ayrı grup “layer”da toplayıp “Create New Layer”dan çoğalttım. çoğalttıklarımı “Layer-merge layer” ile birleştirerek yeni bir tek katman elde ettim. Böylece ham halleri ayrı ayrı saklarken elimde tümüne müdahale edebileceğim tek bir dikiş dizisi katmanı olmuş oldu.

Bu katmana ilk önce “image-adjustments-levels”dan beyazlarına 210 değeri vererek hem tonun açılmasını sağlamış hem de renklerini canlandırmış oldum (FOTO13). Bu da siyah beyaz yumurtanın üstündeki belirginliğini arttırdı.
 


-FOTO 13-
 
 
-FOTO 14-
 
Aynı katmanın ikonuna “layer” penceresinden “ctrl” tuşuna basılıyken tıklayarak dikiş dizisinin tamamından meydana gelen bir seçim alanı elde ettim. Ardından “create new layer” ikonuna tıklayarak yeni boş bir “layer” açtım. Yarattığım dikiş dizisi seçim alanını herhangi bir “selective tool” ile tutup bir miktar yana kaydırdım. Kenar keskinliğini “feather” 2 vererek yumuşattıktan sonra “opacity”si % 55 olan “brush”la üstünden geçerek siyaha boyadım (FOTO14). Alttan yüzey dokusunun da seçilebildiği bir gölge meydana getirmiş oldum.

 

-FOTO 15-
 

  İğnenin gölgesi içinse zeminde “burn tool”u “midtone” ayarında “opacity”si %35 ile kullanarak yuğun koyu bir hat oluşturdum (FOTO15). En son zemine “dodge tool”un “higlight” ayarını %100 kullanarak lokal açmalar yaptım.
çalışmamın katmanlarını birleştirmeden önce, sadece ham ve ara aşamaları gizleyerek, son halini ise tek bir katmanda görebilecek şekilde psd formatında kaydedip bitirdim.

SON HALİ

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here