Ana sayfa Sektörden Fotoğraf malzeme ve aksesuarlarında güvenilir bir firma: Kamer İthalat

Fotoğraf malzeme ve aksesuarlarında güvenilir bir firma: Kamer İthalat

0

“Her zaman için öncelikli tercihimiz para kazanmak değil, insan kazanmak olmuştur”

Uzun yıllardır fotoğraf sektörüne hizmet eden Kamer İthalat, ürün gamını her geçen gün geliştiriyor. ülke olarak zor dönemlerden geçtiğimiz bugünlerde, insanların güvenini ve inancını kaybetmemek için ürün kalitesinden hiç ödün vermeden hizmet sunmaya devam eden Kamer İthalat”ın sahibi Kamer özçelik ile sektörümüz üzerine keyifli bir söyleşi yaptık.

Fototeknik: Kamer İthalat”ın tarihçesinden bahsedebilir misiniz? Firmanız ne zaman, nerede kuruldu?
Kamer özçelik: Kamer İthalat, sektörün kalbi olarak nitelendirebileceğimiz Sirkeci”de 1998 yılında kuruldu. O günden bu yana ticari faaliyetlerimizi aralıksız olarak sürdürmekteyiz. Ticari gelişimimizin yanı sıra, yine Sirkeci semtinde yapmış olduğumuz birkaç adres değişikliği de firmamızın daha geniş çevreler tarafından tanınmasına vesile olmuştur.

FT: Sektördeki gelişiminizi nasıl sağladınız?
Kö: Kamer İthalat”ın sektördeki gelişiminin sağlanmasındaki en önemli etkenler, yaptığım işe duyduğum saygı ve sevgidir. Belki inanmak biraz zor gelebilir, ama benim her zaman için öncelikli tercihim para kazanmaktan çok, insan kazanmak olmuştur ve inanıyorum ki biz bu düşüncemizi karşımızdaki kişiye yansıtabildik. Bizler tipik esnaf ya da ticaret erbabı görüntüsünden uzak, insanlara sadece alışveriş ettikleri sürece gülümseyerek değil, her zaman, her türlü soru ve sorunlarına bir çıkar gözetmeksizin, seve seve cevap verip yardımcı olmaya çalıştık. Bugün sektörde Kamer İthalat hakkında oluşan olumlu tavrı bu sayede yaratıp insanların güvenini kazanmaya çalıştık. İnsan bu güvenin ne kadar zor kazanıldığını anladıktan sonra, inanın bu konuda çok daha hassas davranmaya başlıyor. ülke olarak ekonomik açıdan ya da ticari rekabet anlamında çok zor dönemlerden geçsek de insanların bize olan güvenini ve inancını kaybetmemek için, ürün kalitemizden hiç ödün vermedik. çok daha ekonomik ürünler satarak hem kazancımızı, hem ciromuzu artırabilirdik fakat Kamer İthalat hakkında oluşan iyi ürün satar imajına da zarar vermiş olurduk. Ben zamanın bizi bu konuda da haklı çıkaracağından eminim.
 

 

 

FT: Bünyenizde bulunan ürünler hakkında bilgi verir misiniz?
Kö: Kamer İthalat”ın bünyesinde amatör, ileri amatör ve profesyonel fotoğrafçıların birçok ihtiyacına cevap verebilecek geniş bir ürün yelpazesi bulunmaktadır. Fotoğraf malzemesi olarak bulundurduğumuz zengin ürün çeşidimiz bizim çok iddialı olduğumuz konuların başında geliyor. Birçok yeni ürün, Türkiye pazarına ilk olarak firmamız tarafından sokulmuş olup bu konuda müşteri demek istemiyorum dostlarımızın da takdirini kazanmışızdır.
 
 
ürünlerimiz arasında dünyanın çok önemli markaları bulunmaktadır; bunlar Hensel fotografik ışık sistemleri, Kaiser fotoğraf ve video aksesuarları, Benro fotoğraf makinesi, kamera tripodları ve kafaları, Kata fotoğraf, video çantaları ve kamera yağmurlukları, National Geographic fotoğraf çantaları, Expodisc dijital W/B filtreleri, Tenba fotoğraf çantaları, Heliopan fotoğraf ve video filtreleri, Osram foto-optik lambaları, Photosol optik ve sensör temizlik kitleri, Colorvision monitör kalibrasyon cihazları, Lumiquest tepe flaşı için ışık yumuşatıcılar/biçimlendiriciler, HPRC plastik enjeksiyon çantalar, My Slave radyo kanallı flaş tetikleyiciler ve Vosonic ekranlı, ekransız mobil depolama üniteleri bulunmaktadır.
  FT: Profesyonel fotoğrafçılara yönelik ürünleriniz nelerdir?
Kö: Profesyonel fotoğrafçılara yönelik ürünlerimizin başında Türkiye ve dünya pazarında da çok iyi tanınan Hensel stüdyo flaşları ve aksesuarları gelmektedir. Hensel bilindiği gibi Alman malı olup sağlamlığının yanı sıra ışık kalitesi ile de profesyonel fotoğrafçıların vazgeçilmezleri arasına girmiştir. Sürekli kendini yenileyen ve günümüzün ihtiyaçlarına uygun üretim yapan Hensel firması, son dönemde tüm dünyada olduğu gibi ülkemizde de ekonomik durgunluktan etkilenen profesyonel fotoğrafçılara ve stüdyolara dönük hazırladığı paraflaş setlerinde yaptığı ciddi indirimler ile profesyonel fotoğrafçıların her zaman yanında olduğunu da göstermiştir.
 
Profesyonel fotoğrafçılara dönük bir diğer ürünümüz ise stüdyolarında, dış çekimlerde ve Photoshopta White Balance işlemlerini kolaylaştıracak ama amatör ama profesyonel her fotoğrafçının çantasında olması gereken ExpoDisc Dijital White Balance filtresidir.Bir de yine ExpoDisc gibi ilk defa firmamız tarafından pazara sunulan Colorvision monitor ve printer kalibrasyon cihazları. Bugüne kadar profesyonel fotoğrafçıların en büyük sıkıntılarından bir diğerine çare olacak Colorvision monitör ve printer kalibrasyon cihazları, kullanılan monitörü ve printerı kalibre ederek renklerin monitörde doğru izlenmesine ve basılmasına yardımcı olarak hem sunulan işin kalitesini artırmak da aynı zamanda profesyonel fotoğrafçıların ve stüdyoların monitör ve printerlarında dünya standardı olarak kabul edilen Pantone değerlerinde kalibrasyon ayarı yapabilmelerine olanak tanımaktadır.

 

 

FT: Türkiye”deki dijital fotoğrafçılığı nasıl görüyorsunuz? Bu konuyla ilgili yurtiçi-yurtdışı gözlemleriniz nelerdir?
Kö: Türkiye”de dijital fotoğrafçılığın yurtdışına oranla çok daha hızlı geliştiğini düşünüyorum, örneğin artık mağazalarda siyah-beyaz bir tarafa renkli negatif ya da pozitif film bulabilmek birkaç adres dışında neredeyse imkansız. Buna siyah-beyaz baskı yaptırmak ya da pozitif film yıkatmak da dahil. Tabii ki durum yurtdışı için bu kadar vahim değil.
 
 
özellikle Türkiye”de dijital fotoğraf, daha fazla insana fotoğrafı sevdirip ülkemizde bugüne kadar olmadığı kadar çok insanın fotoğraf ile tanışmasını sağlayıp insanımızda fotoğraf kültürünün yavaş yavaş oluşmasına imkan verdi. Benim her zaman verdiğim bir örnek vardır ki o da yurtdışında çocuklara doğum günlerinde fotoğraf makinesi hediye edilirken bizde oyuncak silahlar, tabancalar alınırdı. Artık bizde de durum yavaş yavaş değişiyor ve çocukların, gençleri ellerinde daha çok fotoğraf makinesi görüyoruz. Bu dijital fotoğrafçılığın belki de en önemli kazancı ama tabii ki sektörel açıdan bakacak olursak sektöre verdiği ciddi zararlar olduğunu da söylemeden geçemeyiz.

 

 

FT: Türkiye”deki tüketiciler tercihlerini hangi kıstaslara göre yapıyorlar?
Kö: Türkiye”de tüketiciler tercihlerini daha çok ekonomik kıstaslara göre yapıyorlar. Bizim insanımızda kesinlikle bulunan ve atasözlerimizde de var olan ucuz ürüne prim tanımama olgusu var, fakat insanlar günümüzün ekonomik koşullarında tercihlerini ister istemez kazançlarına göre yapmak zorunda kalıyorlar. Ben bunun süreklilik arz edeceğini düşünmüyorum. Bu özellikle şu içinde bulunduğumuz süreç için kesin var olan bir durum fakat bunu bizzat yaşadığım için söylüyorum, ekonomik durumun düzelmesi ile birlikte ekonomik kıstaslara göre yapılan tercihlerin yerini ürün kalitesine göre yapılan tercihler alacaktır.

FT: Sizi rakiplerinizden ayıran en önemli özellikler nelerdir?
Kö: Bizi rakiplerimizden ayıran en önemli özelliklerimiz sunduğumuz hizmet, kurduğumuz diyalog, bulundurduğumuz geniş ürün yelpazesi, firma çatısı altında bulunan ürünlerin kalitesi. Bir de benim kesinlikle çok önem verdiğim konuların başında ekibimizin fotoğraf ile ilgili hem teorik hem pratik bilgiye sahip olması geliyor. Firma bünyesinde bulundurduğumuz profesyonel markalar ile beraber profesyonel hizmet sunuyor olabilmek çok ama çok önemli.

FT: Satış sonrası hizmetlerinizden bahseder misiniz?
Kö: Satış sonrası hizmetlerimizi genel anlamda ve teknik olarak ikiye ayırmış bulunmaktayız. Genelin açılımı, satış sonrası ve satış esnasında verdiğimiz ürünü doğru ve faydalı kullanmaya dönük pratik ve teorik bilginin yanı sıra gerektiğinde bu desteğin tekrarlanması ve belli bir süre içine sıkıştırılmaması. Kamer İthalat için çalıştığımız dostlarımızın bizim ürünlerden elde edebilecekleri performansın maksimuma ulaşabilmesi için verilecek destek çok önemli. Bizim için stüdyoların ve profesyonel fotoğrafçıların önemi oldukça büyük. Bizlerin varlığını sürdürebilmesi kesinlikle beraber çalıştığımız fotoğraf stüdyolarının başarısına endeksli, biz çalışmalarımızı bunları hiçbir zaman gözardı etmeden yürütmekteyiz. Teknik olarak Hensel fotografik ışık sistemlerinin garanti dahilinde ve sonrasında her türlü bakım ve onarım desteğinin sağlandığı, profesyonel altyapısı elektronik cihazlar ile donatılmış, sürekli yedek parça stokunun bulunduğu Avrupa standartlarında bir tamir servisi de bulunmaktadır.

FT: Dijital fotoğrafın yaygınlaşmasıyla çeşitli zorluklar yaşayan fotoğraf stüdyolarının geleceğini nasıl görüyorsunuz? Sizce stüdyolar ayakta kalabilmek için ne gibi çözümler üretmeliler?
Kö: Ben bugün için ya da gelecekte, işini doğru yapan fotoğraf stüdyoları ile ilgili hiçbir endişe taşımıyorum. İşini doğru yapanı biraz açmamı isterseniz bana göre özellikle yeniliklere karşı hiçbir zaman çok kapalı olmamak gerekir diye düşünüyorum. Bir de fotoğrafçılık gibi yüksek öğrenim kurumlarında kürsüsü olan bir meslekte kişinin kendisini devamlı geliştirmesinin çok önemli olduğunu düşünenlerdenim. Fotoğrafta yaratıcılık bana göre olmazsa olmazlardan. Bu arada bizzat içinde olduğumuz için biliyorum, bütün bu olumsuz koşullara rağmen sanki söylediklerimizi doğrular gibi yeni stüdyo açan ve işlerini büyüten birçok fotoğrafçı dostumuz da var.

FT: Sizin sektörle ilgili sıkıntılarınız nelerdir?
Kö: Bizim sektörle ilgili sıkıntılarımız genel ya da ortak diyelim isterseniz. Tüm meslektaşlarımızda ya da ticaret ile uğraşan herkeste olduğu gibi, örneğin mal sirkülasyonu ile ilgili bir takım sıkıntılar oluşmuyor değil. Tam da kriz öncesinde ziyaret ettiğimiz Photokina Fuarı, orada alınan yeni mümessillikler ya da mevcut firmalara yapılan yeni siparişler ve elimizde kötü bir sürecin başlangıcında çoğalan stoklar, oldukça durgun geçen kış süresince bizleri zorlamadı değil. Fakat sezonun gelmesi ve organize edilen fuarlar ile başlayan hareketlilik bizlere bu stokları erittirdiği gibi yurtdışına yeni siparişler de hazırlattı.

 


FT: Fotoğraf sektörüne yönelik yeni yatırımlarınız olacak mı?
Kö: Fotoğraf sektörüne, dolayısı ile işimize her zaman yeni yatırımlar yapmak için hazırız diyebilirim, fakat içinden geçiyor olduğumuz süreç bizlere bu yatırımlar konusunda daha dikkatli davranmamız gerektiğini hatırlattı. ?u an için bana göre sektörümüze kesinlikle ihtiyacın ya da potansiyelin çok ama çok üzerinde ürün girişi olduğunu düşünüyorum. Maalesef o oranda sirkülasyon olmuyor, dolayısıyla yapılacak yeni yatırımlar öncesinde piyasa koşullarının çok iyi tetkik edilmesi gerektiğini düşünüyorum. Seçtiğiniz ürün de kesinlikle bu yatırıma değmeli.

FT: Gelecek dönem hedefleriniz nelerdir?
Kö: Gelecek dönem hedeflerimiz arasında satış grafiğimizin periyodik olarak yükseltilmesi, geniş ürün yelpazemize yenilerini eklemek, özellikle fotoğraf stüdyoları tarafından ilgi ile karşılanacak ve ülke genelinde daha çok noktaya, daha sık aralıklarla ulaşmayı sayabiliriz.

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here