Ana sayfa Makale Fotoğraf Dünyasında Yarış Sürüyor

Fotoğraf Dünyasında Yarış Sürüyor

En büyük fotoğraf fuarı olan Photokina’daki yeni duyurular ve sergilenen ürünler, 2018'in tam çerçeveli kameraların yılı olacağını gösterdi.

376
0

İki aydan daha kısa bir süre içinde, tam çerçeveli aynasız kamera seçenekleri, daha küçük gövdeler içerisinde daha büyük sensörleri benimseyecek şekilde iki markadan beş ana markaya sıçrama yaptı. Yılın başında fotoğrafçılar sadece Sony’nin serisine veya Leica’nın lüks seçeneğine sahipti, ancak yılın en büyük fotoğraf fuarı olan Photokina 2018’de Nikon, Canon ve Panasonic de yeni tam çerçevesiz aynasız kameralarını sundular. Photokina, Zeiss ve Zenit’in tam kare sürprizlerini de içeren bir gösterge ise, 2018 tam çerçeveli kameraların yılı oluyor.

Nikon ve Canon, Photokina’nın gürültüsünden kaçınmış ve tam çerçeve aynasız kameraları Ağustos ayı sonunda ve Eylül ayı başında duyurmuşlardı. Büyük DSLR markalarının Sony’nin a7 serisinin rakibi ürünlerini geliştirdikleri uzun zamandır söylenirken, Photokina da oyuna daha az beklenen bir oyuncu da girdi. Micro Four Thirds fotoğraf makinelerinde önemli bir oyuncu olan Panasonic, tam kare S1R ve S1 aynasız kameralarını piyasaya sundu.

Panasonic S1R ve S1, 60 fps’de 4K çekim de dahil olmak üzere bir sürü benzersiz özellik getiriyor. Kamera gövdesi içindeki sabitleme ayrıca stabilize lenslerle birlikte çalışıyor ve Nikon ve Canon’un aksine, Panasonic gövdeler çift medya yuvasına sahipler.

Ama belki de daha da ilginç olan, S1R ve S1, Leica ve Leica’nın L-Mount’unu kullanan Sigma ile yapılan ortaklık sayesinde 2019 sürümünden önce uyumlu lenslere sahipler. Ortaklık, fotoğrafçıların üç markanın lenslerini ve gövdelerini karışık bir şekilde eşleştirmelerini de sağlayacak.

Bir röportajda Sigma, şirketin ayrıca yeni bir tam çerçeveli aynasız kamera geliştireceğini öne sürmüştü. Ancak Sigma’nın kamerası daha iyi bir renk üretimi yaratabilen bir Faveon tasarımını kullanacak. Röportaj ayrıca Sigma’nın kendi SA montajını bırakıp L-Mount’u kullanacağını da gösteriyor.

Fotoğrafçılar için daha fazla seçenek getirmenin yanı sıra, tam çerçeveli aynasızlardaki ani patlama, daha rekabetçi fiyatlar getiriyor. Endüstri analistleri, tam kare bir kameranın ortalama fiyatının 2016 ve 2017 yılları arasında yüzde 18 oranında düştüğünü, ancak sadece 2018’de satış fiyatlarında yüzde 40’lık bir düşüş görüldüğünü söylüyorlar. Bu büyük fiyat farkının bir kısmı, Canon EOS R, Nikon Z6, Panasonic S1 ve Sony a7 III (Şubat ayında piyasaya sürüldü) gibi giriş seviyesi seçeneklerin, daha üst seviye yeni modeller Nikon Z7 ve Panasonic S1R modellerine karşı daha fazla piyasaya girmesinden kaynaklanıyor.

Analistler, “Megapiksel yarışı sürüyor ve sensör büyüklüğü tüketicileri ikna etmek için bir sonraki farklılaştırıcı nokta olarak kullanılıyor. “Daha fazlası daha iyi”, “daha büyüğü daha iyi”, tüketicilerin anlaması için kolay mesajlar. Markaların izleyicilerini dinlediğini ve aktif olarak küçük sensörlü modeller etrafında tereddüt etmeden hareket ettiklerini gösteriyor. Bu artan iyileştirmelerle, tam çerçeveli kameralarda fiyat düşüşü devam edecek ve formatın ana akıma doğru dönmesi hızlanacaktır” diyorlar.

Aynasız, tam çerçeve sensörlerinin görüldüğü tek kategori değil. Optik şirketi Zeiss, ilk tam çerçeve kamerası ZX1’i sabit 35mm’lik lensle piyasaya sundu. Ancak en ilgi çekici yanı, Zeiss’in sensörü objektif ile mükemmel bir şekilde kalibre etmek için tasarlaması değil, kamerada yerleşik olan Adobe Lightroom. ZX1’in daha büyük dokunmatik ekranı ve yazılımı, fotoğrafçıların akıllı telefon kameralarındaki daha küçük sensörlere başvurmadan çektikleri fotoğraflarını cihaz üzerinde düzenlemelerini sağlıyor.

Zenit ayrıca, şirketin tarihi modellerine dayalı tam kare dijital mesafe ölçen kamerası Zenit M’den sonra 10 yıldan fazla bir ara vermişken geri döndü. Tüm detaylar henüz mevcut değil, ancak şirket kameranın bir f / 1 objektife sahip olacağını paylaştı.

Tam çerçeveli aynasızlardaki artış, birçok fotoğrafçının bu yıl 10 yılını tamamlayan Micro Four Thirds formatının geleceğini sorgulamasına yol açtı. Ancak hem Panasonic hem de Olympus, kategorinin hiçbir yere gitmediğini öne sürdü. Olympus, yeni bir kamera duyurusu yapmadan oldukça sessiz bir Photokina fuarı yaşadı, ancak şirketin şu andaki aynasız kameralarını sergilemesi, daha küçük formatla gelen taşınabilirliği öne çıkardı.

Olympus yöneticileri, “Felsefemiz, kompakt ve hafif ürünlerle müşterilerin kişisel hareketliliğine ve isteklerine, ancak mükemmel görüntü kalitesi sağlamak için de teknolojik olarak gelişmiş ürünlere odaklanmaktır. Bu nedenle Olympus, SLR kameraları geride bırakan performans sunan eşsiz aynasız kameralar sunmaya devam edecektir” diyorlar.

Büyük Micro Four Thirds oyuncuları formatın hiçbir yere gitmediğini söylerken, tam çerçevenin düşen maliyeti de daha küçük formatın maliyetini düşürebilir. Verilere göre, yeni Panasonic tam çerçeve fotoğraf makinelerinin fiyatları henüz açıklanmamış olsa da, 2018’deki yeni bir tam çerçeve kameranın ortalama maliyeti 2,338 dolar civarında. Mikro Four Thirds taşınabilirlik açısından bir yere sahip olsa da, GH5 ve OMD E-M1 Mark II gibi yüksek kaliteli modellerin 1.700 dolarlık fiyatının, fotoğrafçılara taşınabilirlikten daha fazlasını vermesi için düşürülmesi de gerekebilir.

Tam çerçeve, Photokina fuarı sırasında sadece sensörleri ile ya da fiyatının düşmesi nedeniyle öne çıkmadı. Fujifilm, sadece daha küçük değil, GFX 50S’in piyasaya sürülme fiyatından daha ucuz olan $2.000’lık GFX 50R modelini piyasaya sundu. Orta formattaki kamera da önümüzdeki yıl 100 megapiksel versiyonuyla çıkacak.

Leica ayrıca gelecek yıl, 4K video ve 3 fps çekim hızına sahip 64 megapiksellik S3 ile, yeni bir orta format fotoğraf makinesini piyasaya sürecek.

Bu fotoğraf fuarında aynı zamanda, Fujifilm SQ20 ile video çekebilen bir şipşak kamera da dahil olmak üzere bir dizi başka beklenmedik ve şaşırtıcı duyuru da yapıldı. Ricoh, yenilenmiş 24 megapiksellik APS-C sensörüne ve üç eksenli sabitlemeye sahip kompakt bir fotoğraf makinesi olan tamamen yeni GR III’ü tanıttı.

Ayrıca Photokina, Hasselblad, Zeiss, Sigma ve Panasonic’in yeni lensleri de dahil olmak üzere objektif kıtlığı yaşanmayan bir ortamdı.

Sony de, Ekim ayında geleneksel olarak bazı duyurular yaptı, ancak birkaç nesildir tam çerçeveli aynasıza dönen şirket fuarda sessizdi. Sony, örneğin 25 Ekim 2017’de a7R III’ü açıkladı.

Gelecek yıl fuar Mayıs ayında gerçekleştirilecek, yani bir sonraki fuar için bir yıldan daha az bir süre geçecek. Bu tarih değişikliği ile birlikte 2019 fuarında daha az duyuru görebiliriz.


 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here