Ana sayfa Makale Foto Albüm köşesinde fotoğraflarınız yorumlanıyor…

Foto Albüm köşesinde fotoğraflarınız yorumlanıyor…

0
Fotopya Ayın Fotoğrafları – İlkbahar / III

Güler Ertan, 1 Nisan 1940 tarihinde Balıkesir”in kazası olan Susurluk”ta doğdu.
Fotoğraf serüveninin yolunu açan olay, 1959 yılında T.G.S.Y Okulu Grafik Bölümü”nün yetenek sınavını kazanması oldu. Bu bölümün son iki senesinde seçmeli ders olarak aldığı fotoğraf derslerinden bugüne değin çalışmalarını kesintisiz sürdürdü. 1964 yılında ise mezun olduğum kuruma fotoğraf asistanı olarak atandı.

1968 yılında Avusturya Hükümetinin vermiş olduğu bir bursla Viyana”daki T.G.S.Y.O nun eş değeri olan bir okulda 1 yıl renkli fotoğraf ve fotografik çalışmalara devam etti. Türkiye”ye döndüğünde, öğretim üyeliğine geçiş için, fotoğraf makineleri üzerine hazırladığım tezi verdi.
1977 yılında “çağdaş Fotografi Sanatı” adlı kitabını yazdı.

1978-1986 yılları arasında Mimar Sinan üniversitesi Fotoğraf Bölümü”nün kurucu üyeliği ve öğretim üyeliği görevlerini üstlendi.

1991 de TRT 2 nin fotoğraf belgeselinde ilk kadın fotoğraf eğitimcisi oldu. Yine aynı yıl, Polonya”da Poznan Akademisi”nin düzenlediği uluslararası sempozyumda, Türkiye”den ilk fotoğraf eğitimcisi olarak bildiri verdi.

1994 yılında “Açıklamalı Fotoğraf Sözlüğü” kitabımı yazdı. 2004 yılında da, gelişen dijital teknolojileri de kapsayan “Açıklamalı Fotoğraf Terimleri” sözlüğünü Bülent Erutku ile birlikte tekrar hazırladı. 2005 yılında ise “1960 Sonrası Türk Fotoğrafı” ve yine aynı yıl ” Türk Fotoğrafçıları Kütüphanesi” katoloğu yayınlandı.

Marmara üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi”ndeki Fotoğraf Bölümü, aynı zamanda Mimar Sinan Güzel Sanatlar üniversitesi Fotoğraf Bölümü ve Haliç üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı olarak dört bölümün kurucuları arasında yer aldı.

Fotoğraf eğitimcisi olarak 45. yılımı doldurduğu bugünlerde, İstanbul Arel üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Dekanı ve öğretim üyesi olarak görevine devam ediyor.
 

banu kırca anbarcı
 

Tüm Kategoriler Birincisi ^
Kedi Merdiveni, Banu Kırca Anbarcı

Aydınlıktan karanlığa doğru nazik bir geçiş sunan geri plan ve bu nazik geçişi diyagonalden ters bir biçimde kesen keskin merdiven çizgileri, ortaya çıkarılmak istenen mesaj için güçlü bir sahne hazırlamış. Bu yumuşak/keskin, ters/düz dünya sahnesinin alt köşesinde, kendisini sempatik bir maske ile korumaya çekmiş minik baş oyuncumuz ise varlığıyla bu mesajın sözcüsü haline geliyor. Sıkışmış ama insan duygusunun ön plana çıktığı sempatik bir görsel. Bu zeki ve yaratıcı çalışması için Banu Kırca Anbarcı”yı tebrik ediyorum.

 

oğuz nusret bilik

….. / Oğuz Nusret Bilik ^
Tüm Kategoriler İkincisi

Fotoğraf sanatı, tüm diğer sanatlar gibi insanların kendilerini ifade etmelerine imkan tanır. Her insan farklıdır, farklı düşünür ve düşüncelerini kendi tarzında aktarır. Bu mucizevi dünyada her bir bireyin ortaya çıkarmaya çalıştığı mesaja kulak vermek ve onu anlamaya çalışmak bile bir lükstür, ahkam kesmek ise çok kolaydır. Yeter ki birileri anlatmaya çalışsın ve diğerleri hoşgörü ile anlatılanı algılamaya çalışsın. Bu fotoğrafta sergilenen kutuplaşma, bu lüzumsuz acı veren savaşı çok güçlü bir şekilde betimlemektedir. Kutuplaşma lüzumsuzdur ve acı yaratır. Sonuçta bir insan emeği olarak ortaya çıkan bu insan yüzü de bu durumu çok anlamlı bir şekilde sergilemektedir. Güçlü mesajı ile yüksek sesle konuşabilen bir fotoğraf yaratmayı başarmış Sayın Oğuz Nusret Bilik”i kutluyorum.

rıdvan çelik
 
……. / Rıdvan çelik ^
Tüm Kategoriler üçüncüsü

Güneş banyosunun altında annesi tarafından yıkanan bir çocuk tablosu… Daha doğrusu bir tablo gibi ince ince hesaplanarak ortaya çıkarılmış duygu yüklü, estetik bir fotoğraf. Tepeden aşağıya doğru gözlerimizi çocuğa ve annesine taşıyan diyagonal çizgi fotoğrafa hareket katmakla beraber, fotoğrafın geri planını da karanlıkta bırakarak, görsel konuyu ön plana taşıyor. Bu ciddi çalışmayı ortaya çıkaran Rıdvan çelik”i tebrik ediyorum.

 

Fotopya Ayın Fotoğrafları – Yaz / I

Fotopya Ayın Fotoğraflarında Nisan Ayı Fotoğraflarının Seçicisi Emre İkizler 1969 yılında İstanbul”da doğdu. İTü İnşaat Fakültesi çevre Mühendisliği Bölümü”nü, Marmara üniversitesi Fotoğraf Yüksek Lisans programını ve Mimar Sinan Güzel Sanatlar üniversitesi Fotoğraf Anasanat Dalı “Sanatta Yeterlik” programını bitirdi. 1985 yılında amatör olarak başladığı “fotoğraf” uğraşısını 1995″ten beri profesyonel olarak yürütüyor. Ağırlıklı olarak doğa, insan ve mimariyi görüntüleyen İkizler, “Bigisayar Destekli Fotografik Tasarım”a ilgi duyuyor ve çalışmalarını bu yönde sürdürüyor.

Bugüne dek 20 dia gösterisi hazırladı, üç kişisel sergi açtı, çok sayıda karma sergiye katıldı ve fotoğrafları çeşitli yayınlarda yer aldı. 1995-1999 yılları arasında Gültekin çizgen Multivizyon Stüdyosu”nda çalışan İkizler, toplam 41 multivizyon ve multimedya programının tasarım, fotoğraf ve grafik uygulamalarını yaptı. çeşitli fotoğraf dergilerinde yazarlık, editörlük ve yayın danışmanlıkları yaptı. Halen Photoline dergisinin yayın danışmanlığı görevini yürütmektedir.

çeşitli kurumlarda 1993 yılından beri fotoğraf eğitim seminerleri vermekte olan İkizler”in, çeşitli fotoğraf dergilerinde ve internet sitelerinde eğitici yazıları yayımlanmaktadır. Halen Marmara üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Fotoğraf Bölümü”nde “öğretim Görevlisi” olarak görev yapmakta, Mimar Sinan Güzel Sanatlar üniversitesi ve Bahçeşehir üniversitesi”nde “Sayısal Fotoğraf” derslerini vermektedir. Fotoğraf eğitimi konusunda yayımlanmış kitapları şunlardır:

“Filmden Dijitale Fotoğraf”, SAY Yayınevi, 2007
“Fotoğraf Teknik Okumaları” (Faruk Akbaş ile ortak yayın), SAY Yayınevi, 2006
“Fotoğrafın İpuçları”, Kodak Yayını, 2004
“Temel Fotograf”, Fotografevi Yayını, 2003
 

kaan kocakoğlu
 
Tramvayın Kaçak Yolcusu / Kaan Kocakoğlu ^
Tüm Kategoriler Birincisi

Yaşayan bir fotoğraf… Hem tramvayın arkasına asılan çocukların rahatlıkları hem de fotoğrafçının seçimi olan hareket izlenimi sayesinde dinamikleşen ve derinlik kazanan bir fotoğraf. Belki küçüklere kötü örnek olduğu için eleştirebiliriz, ama hayat tam da böyle bir şey işte: Hiçbir zaman doğru, sistemli ya da adil değil… özellikle yaşadığımız coğrafyada. Sık sık böyle kural tanımazlıklarla karşılaşıyoruz, ama çok azımız bunu başarılı bir fotoğrafa dönüştürme becerisini gösterebiliyor. çekim anında değil de sonradan bilgisayar ortamında verilen hareket netsizliği dozunda kullanılmış. Fotoğrafın yalnızca çekimden ibaret olmadığını kanıtlayan, öncesinde ve sonrasında pek çok şey yapılabileceğini hatırlatan iyi bir örnek. Işık olarak değilse de, teknik ve içerik olarak harika bir fotoğraf.

 

canan özkuru
 
100. Yıl Hava Kuvvetleri Kutlamaları ^
Canan özkuru Tüm Kategoriler İkincisi

Capcanlı, enerjik, heyecanlı bir fotoğraf… Havadaki akrobasi gösterisinin heyecanını en az aşağıdaki seyirciler kadar fotoğrafın izleyicileri de yaşıyor. üç renkten oluşan fotoğraf yalınlığı ve belirginliğiyle de etkileyici. Coşkulu seyircilere fotoğrafın alt tarafında ayrılan pay fotoğrafta dengeyi sağlıyor. Gözümüz kalabalığın ellerinden uçağa doğru yönleniyor ve orada takla atmakta olan uçakla karşılaşıyoruz. Fazla söze gerek bırakmayan temiz ve etkili bir anlatım.
 

alphan yılmazmaden
 
….. / Alphan Yılmazmaden ^
Tüm Kategoriler üçüncüsü

Duygu ve anlatım olarak en beğendiğim fotoğraf… Birinci seçilememesinin tek nedeni ışığın yanlış yönden gelmesi. Bir “an fotoğrafı” olduğu için teknik sorunları görmezden gelmek mümkün olabilir, ama yine de söylemeden geçmemek lazım. Işık olarak etkileyici olamayan, ama güçlü kompozisyonu, derinliği ve mükemmel içeriğiyle öne çıkan değerli bir fotoğraf… Hepimizin birer insan olduğunu anımsatan, hangi şehirde, hangi inançlarla yaşarsak yaşayalım hepimizin benzer duyguları, güdüleri ve ihtiyaçları olduğunu anlatan, yaşamın tam içinden bir fotoğraf. Bu değerlendirmeyi yaparken fotoğrafı kimin çektiğini ve fotoğrafın adının ne olduğunu bilmiyorum, ama bence “Köprü üstü Aşıkları” olmalı. Tıpkı Leos Carax”ın 1991 tarihli ünlü filminin adı gibi…

 

 

Fotopya Ayın Fotoğrafları Mansiyonlar
İlkbahar / III – Yaz / I

 
feyza bayram
 
Herkes Gider Mersine…:) / Feyza Bayram ^
İlkbahar III • Mansiyon

Her gün yanından yürüyüp geçtiğimiz bir çok dükkan var. Fotoğrafçı gözü ile bu mekanların arasından aldığımız bir kesit ve bu sahneye uygun bir figür bekleyerek ortaya çıkacak bir kareyi başarı ile temsil eden bu görselin fotoğrafçısı … kutluyorum. Figürün yerleşimi ve sahnenin kullanımı fazlası ile başarılı. çalışmalarınızın devamını bekliyorum.
 

yılmaz aynalı
 
Ey Hayat!!! / Yılmaz Aynalı ^
İlkbahar III • Mansiyon

Bir pencereden bakar gibi, fotoğrafın içinden bize bakan bir ifade. Duygu ve kendine has bir anlam içeren doğal bir yüz. Karenin içine yerleşimi ise yarı dengesi ile fotoğrafa ayrı bir güç katmış. Fotoğrafın sahibi … tebrik ediyorum.
 

ufuk kıray
 
Kuzuların Sessizliği/ Ufuk Kıray ^
İlkbahar III • Mansiyon

Seçim süreci içinde üretilmiş ve yayınlanmış bu fotoğrafın sahibini canı gönülden kutluyorum. Rastlantısal fotoğrafların dışında, düşünerek ve şahsi fikrini bir görsel projeye çevirerek ortaya bir eser çıkarma eyleminin nasıl olabileceğini bu fotoğrafta birebir yaşıyoruz. Sadece sağdaki adam belki de sola biraz daha yakın olmalı ve ortada kalan yeşil alan arada baraj durumuna düşmemeliydi diye düşünüyorum. Bu başarılı çalışmanın sahibi Ufuk Kıray”ı kutluyor ve başarılı çalışmalarının devamını temenni ediyorum.
Prof. Güler Ertan

 

tuna yavuz
 
CL.W 3 / Tuna Yavuz ^
Yaz I • Mansiyon

Kafası karışık ve yaşama dair bir öngörüsü olmayan bu genç kızın umutsuzluğunu anlatan fotoğraf, ciddi bir prodüksiyon ürünü. Fon, zemindeki malzeme, kızın üzerindeki çorap ve ayakkabı, üzerine oturduğu hasır ve televizyon gerçekten bir araya getirilmek için uğraşılan ürünler. Tasarımın önemini ve prodüksiyonun gerekliliğini gösteren bir örnek. İçerik olarak da zengin ve etkileyici bir fotoğraf…
 

cüneyt atıl
 
Aşk/ Cüneyt Atıl ^
Yaz I • Mansiyon

Bir parça kağıt ve bir vidanın aslında bir parça kağıt ve vidadan ibaret olmayabileceğini, çok daha farklı ve evrensel bir mesaja dönüşebileceğini gösteren harika bir örnek. özenle kıvrılan kağıdın oluşturduğu kalp ve onu birleştiren (ya da “yaralayan” mı demeliyim) metal parçasının simgelediği acıyı duyumsamayanınız var mı? Hanginiz bu kalp acısını, gönül yarasını yaşamadınız? Hiç biriniz de bunu dile getiremediniz, anlatamadınız, görüntüleyemediniz, değil mi? Ama bu fotoğrafçı arkadaşımız doğrudan, dolaysız, açık seçik biçimde bu derdi anlatmayı başarmış. Bunu yaparken de oldukça minimalist davranmış. Hem malzeme seçiminde, hem de ışık kullanımında az ve öz davranmış; ama sonuç, göründüğünden çok ve anlamlı olmuş. Son derece belirgin, yalın ve etkileyici bir çalışma.
 

yasin mortaş
 
Dua / Yasin Mortaş ^
Yaz I • Mansiyon

Mükemmel bir makro çalışması… Ters ışık kullanımı ders niteliğinde; fotoğrafçı arkadaşımız yaprak ve böcek üzerinde güçlü konturlar oluştururken, gölgelere dolgu ışığı vermeyi ihmal etmemiş. Sonuçta hem yapraktaki hem de peygamber devesi üzerindeki her ayrıntıyı görebiliyoruz. Belirginlik, yalınlık, renk kullanımı, keskinlik ve denge bakımından mükemmel bir fotoğraf çıkmış ortaya. Kim bilir ne kadar zaman harcamıştır fotoğrafçı arkadaşımız, ama kesinlikle harcanan zamana değmiş. Ee, ne demişler: Sabrın sonu selamettir…
Emre İkizler

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here