Ana sayfa Makale Foto Albüm köşesinde fotoğraflarınız yorumlanıyor…

Foto Albüm köşesinde fotoğraflarınız yorumlanıyor…

0
Derginizin uzun zamandır takipçisi ve okuyucusuyum.  Son zamanlarda dijitale geçmenin sevincini de yaşıyorum. Size son çektiğim bir ev/saksı çiçeğinin fotoğrafını yolluyor, yorumlarınızı bekliyorum…Alparslan öZBAŞ
Alparslan Bey’in oldukça renkli fotoğrafı ile başlayalım isterseniz. Elbette renk, kadrajımız içindeki alanda orantılı bir dağılım ile kullanıldığında  etkileyici fotoğraflara ulaşmamızı sağlayan en önemli malzemelerden biridir. Sanat tarihine baktığımızda uzun süren Rönesans döneminde ressamların atölyelerinde  ürettikleri resimlerin pek çoğunda hakim renk, atölye  atmosferinin yarattığı etki nedeniyle sarı-kahverengi odaklıdır. Oysa 1872 yılında Claude Monet ‘nin Impression (Gün doğumu) resmi ile başlayan İzlenimcilik ile oluşan kırılma, ressamların atölyelerinden ayrılmalarına, doğaya, kentlere, garlara, kısacası gün ışığına çıkmalarına neden olmuştur. Bu da doğal olarak ressamların gün ışığının rengini keşfetmelerine, farklı saatlerde farklı tonlarda oluşan renklerin cümbüşünü tuvallerine taşımalarına olanak sağlamıştır. Bu noktada biz fotoğrafa gönül verenler de hem günün her saatinde değişen ışığın renginin farkına varmalı hem de renk unsurunu fotoğrafımızı meydana getirirken çok dikkatli kullanmalıyız. Fotoğrafımıza gelince, böylesi güzel renklerin fotoğrafın kurgusunda kullanılması başarılı bir seçim . Ancak bu renklerin kadraj içinde belirli bir nesne düzeni ile sıralandıklarını, ya da belirli bir homojen etki ile kadraja dengeli dağıldıklarını söylemek pek olası değil. İç mekânda çekilmiş bu karede fonun temiz olması elbette belirginliği arttırıyor ama ilgi merkezini oluşturabilecek sol alttaki tek başına çiçek ile diğer demet arasında oluşan denge sorunu  fotoğrafın gücünü azaltıyor. Kadrajınızın dört bir taraftan da çok sıkışık olduğunu söylemek gerekli. Biraz daha sadeleştirme ve kadrajda kullanılan lekelerin gerek hacim gerekse konum olarak dengeli kullanılmaları sanırım daha iyi kadrajlara ulaşmanızda her zaman faydalı olacaktır.
 
Merhabalar. Size Temmuz 2007
tarihinde Kaçkarlar’da sabah gün doğumunda ve Nisan 2008 tarihinde Bafa Gölü’nde çektiğim 2 adet çekirge makrosu gönderiyorum. Fotoğraflarım hakkında yorumlarınızı yazarsanız çok sevinirim.  AHMED GENCAL
Ahmed Bey”in çekirge makrolarından Kaçkarlar’da çektiği ilk karesine bakalım. Tahmin ediyorum bu yakın çekim fotoğrafında flaş ışığı yardımcı ışık kaynağı olarak kullanılmış. Bu sayede çekirgemizin homojen olarak aydınlanması sağlanmış ve tüm renklerin ortaya çıkması ile çekirgenin dünyasına yönelik oldukça kapsamlı bilgi almamız olanaklı hale gelmiş. Ancak şunu eklemek gerekir ki flaş ışığının ezici beyaz etkisi renklerin bir miktar soluklaşmasına ve parlamasına neden olmuş. (özellikle de üzerinde durduğu yapraktan algılıyoruz bu parlamaları)  Flaşlar için şu anda piyasada satılan softbox’lardan kullanarak, eğer harici flaşımız var ise flaşımızı parlama yapmayacak bir açıya yerleştirerek ve gerekiyorsa flaşımıza (-) yönde müdahale ederek bu etkiyi azaltabiliriz. çekirgenin kadraj içindeki diagonal yerleştirilişi fotoğrafa bir dinamizm katıyor. Netlik oldukça başarılı, aynı zamanda alan derinliği çok doğru kullanılarak ilgi merkezimizin fondan kopması sağlanmış. Tebrikler çok itinalı bir makro çalışması.
 
Merhabalar. Bir atletizm organizasyonunda çektiğim fotoğrafım hakkında görüşlerinizi yazmanızı rica ederim.
DİDEM ORHUNER
Didem Hanım’ın fotoğrafı öncelikle an fotoğrafı kategorisine girmesi nedeniyle  övgüyü hak ediyor bence. Durağan nesnelerin, mimari eserlerin veya grafik öğelerin fotoğraflarını yorumlarken elbette ışığın kullanılış şekline, kompozisyon değerlere, grafik altyapıya, keskinliğe ve nesne düzenine çok önem veririz.  Ancak bu fotoğraftaki gibi o biricik an’ı yakalama gayretinde iseniz, kadrajınızdaki ufak tefek eksiklikler görmezden gelinebilir. çünkü an çok önemlidir ve aslında her fotoğrafçının daima peşinde olduğu ütopya o “kritik an”dır. Engelli koşu yarışmasını fotoğraflarken herhalde dondurulması gereken en önemli an Didem Hanım’ın deklanşöre bastığı andır. Hatta 6 kişilik bu yarışta neredeyse 5 kişinin, deklanşöre basıldığı anda, birbirlerinden ayrı olmaları ve kendilerini ifade etmeleri, fotoğrafçımızın ne denli doğru bir zamanda deklanşöre bastığının kanıtı adeta. Fon ise oldukça başarılı bir yer seçimi ile karışıklıktan uzak, mekanı anlatan ama ilgiyi dağıtmayan bir şekilde kurulmuş. Kurulmuş diyorum çünkü fotoğrafımızın fonunu aslında  çekim yüksekliğimiz, açımız ve seçtiğimiz yer nedeniyle biz yaratırız. Sonuçta; gerek kadrajın kuruluş şekli, gerekse kritik anın yakalanması konusunda gösterilen başarı nedeniyle Didem Hanım’ı tebrik etmek istiyorum. İnsan unsurunu içinde barındıran yaşam fotoğraflarında başarılı sonuçlara ulaşabileceğinize inanarak başarılar diliyorum.
 
Merhabalar, çok ilgili olduğum panoramik fotoğrafımı değerlendirirseniz sevinirim. Aykut Erdoğdu
Aykut Bey’in fotoğrafına gelince; elbette sayısal görüntünün bizlere sunduğu imkanlara teşekkür etmemek olmaz sanırım. Eskiden panaromik  fotoğrafçılık çok özel donanım ve tecrübe gerektirirken, sayısal üretilebilen fotoğraflar ve bunları kolayca birleştirebilen görüntü işleme programları sayesinde fotoğrafa gönül verenler  panaromik fotoğrafları daha kolay üretebilme şansına kavuştular. öncelikle fotoğrafı çekmek için seçilen ışık saati çok başarılı, tebrikler. “Gece” fotoğrafı dediğimizde, hele içine bazı mimari mekanları dahil ettiğimizde, gün batımının hemen ardından gelen alacakaranlık saatlerinde fotoğraflarımızı çekmemiz, simsiyah bir gökyüzü yerine bu fotoğraftaki gibi güzel lacivert bir rengin oluşmasını sağlayacaktır. Kompozisyonun genel kurgusuna baktığımızda, fotoğrafın çekildiği noktanın oldukça iyi bir seçim olduğu öne çarpıyor. özellikle sağ tarafta bize yakın olan sokak lambası ile sol uzaktaki sokak lambası fotoğrafın genel eksenlerini oluşturuyor ve sol tarafta bulunan  havuz ile sağ tarafta bulunan apartman olası bir denge sorununu ortadan kaldırıyor. Tek sorun sol kısımda bulunan havuzun kesilmiş olması. Ancak toplamda baktığımızda oldukça başarılı bir kompozisyon. Tebrikler.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

BİR CEVAP BIRAK

Please enter your comment!
Please enter your name here